رقیب تیلور هنوز مشخص نیست:

معادله یک‌مجهولی کشتی با حسن و کامران

هرچند که فوتبال ورزشی محبوب در بین ایرانی‌ها به‌حساب می‌آید و طبیعی است که اتفاقات این رشته ورزشی بیشتر موردتوجه رسانه‌ها قرار بگیرد؛ اما بدون‌شک محبوب‌ترین ورزشکار غیرفوتبالی این چندسال اخیر ایران که با مدال‌هایش دل یک ملت را شاد کرده، حسن یزدانی، کشتی‌گیر جنگنده کشورمان است.

تاریخ انتشار: 11:40 - دوشنبه 1403/01/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
معادله یک‌مجهولی کشتی با حسن و کامران

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچند که فوتبال ورزشی محبوب در بین ایرانی‌ها به‌حساب می‌آید و طبیعی است که اتفاقات این رشته ورزشی بیشتر موردتوجه رسانه‌ها قرار بگیرد؛ اما بدون‌شک محبوب‌ترین ورزشکار غیرفوتبالی این چندسال اخیر ایران که با مدال‌هایش دل یک ملت را شاد کرده، حسن یزدانی، کشتی‌گیر جنگنده کشورمان است که با مدال‌های رنگارنگ خودش از رقابت‌های جهانی و المپیک در صدر جدول موفق‌ترین ورزشکـاران ایرانی قرارگرفته و مردم همچنان امیدوارند تا حسن بتواند دوباره پرچم کشورمان را در میادین بین‌المللی بالا ببرد.

این روزها تمرینات ورزشکاران برای کسب سهمیه و حضوری موفق در المپیک 2024 پاریس همچنان ادامه دارد و آن‌طور که در برنامه‌ها اعلام‌شده، این رقابت‌ها از پنجم مردادماه آغاز می‌شود و زمانی در حدود سه‌ماه برای آماده‌شدن ورزشکاران ایرانی باقی‌مانده و خیلی‌ها چشم‌انتظارند تا کشتی به‌عنوان ورزش اول کشورمان در المپیک بتواند دوباره سهم بزرگی در این رویداد ایفا کند و بدون‌شک در صورت حضور حسن یزدانی و دیوید تیلور در المپیک، گل سرسبد این رقابت‌ها تقابل احتمالی این دو رقیب قدیمی است که می‌تواند صحنه‌ای تاریخی را در المپیک رقم بزند.

البته از لحاظ آماری حسن یزدانی عملکرد ضعیف‌تری نسبت به تیلور آمریکایی داشته؛ بااین‌وجود یزدانی آن‌قدر محبوبیت دارد که همه مردم ایران منتظر بمانند تا دوباره شانس خودش را برای رقابت با تیلور امتحان کند؛ ولی مصدومیت مزمن حسن باعث شد تا او در اوایل آبان سال گذشته در یک جراحی ریسک‌پذیر، کتف خودش را به دست جراحی بسپارد و این یعنی اسطوره کشتی ایران برای بازگشت دوباره به میدان المپیک باید تلاش زیادی انجام دهد تا خودش را به مرز آمادگی برساند.

در همان زمان که حسن یزدانی عمل جراحی کتف را انجام داد، خیلی‌ها معتقد بودند که این موضوع می‌تواند به‌نوعی خداحافظی یزدانی را با دنیای کشتی رقم بزند و اظهارنظر جنجالی علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، هم دلیلی شد تا همه نسبت به بازگشت یزدانی دچار تردید شوند؛ اما حسن یک شانس اصلی کسب مدال در المپیک است و اگر بتواند در دوران نقاهت پنج‌ماهه جراحی کتف به‌سلامت عبور کند، باید آماده رقابت با تیلور آمریکایی شود.

درحالی‌که صحبت‌های زیادی مبنی بر مدت‌زمان دوری حسن یزدانی از تشک کشتی به گوش می‌رسید و حتی گفته شد او تا اسفند سال گذشته به تمرینات کشتی بازمی‌گردد، درنهایت آخرین اخبار نشان می‌دهد که یزدانی از اردیبهشت و تنها در فاصله سه ماه مانده به المپیک می‌تواند تمرینات کشتی خودش را شروع کند و این موضوعی است که باعث شده کادر فنی تیم ملی نسبت به میزان آمادگی او برای حضور در المپیک دچار تردید بیشتری شود و به‌دنبال بهترین تصمیم برای انتخاب نماینده ایران در المپیک باشد.

در شرایطی که یزدانی طی سال‌های اخیر و در اوج آمادگی پنج بار مقابل دیوید تیلور آمریکایی تن به شکست داده و تنها یک‌بار، آن‌هم در مسابقات جهانی که دوماه بعد از المپیک توکیو برگزار شد،‌ موفق به شکست دیوید تیلور شده است، بسیاری از کارشناسان این سؤال برایشان ایجادشده که آیا یزدانی با کتف جراحی‌شده و ماه‌ها دوری از تمرین و مسابقه می‌تواند در المپیک‌ پاریس مقابل این حریف پرقدرت آمریکایی شانسی برای پیروزی داشته باشد و یا ممکن است که حسن یزدانی نیمه‌آماده بازهم میدان رقابت را به تیلور واگذار کند.در چنین شرایطی و با توجه به اهمیت کسب نتیجه مطلوب در المپیک و انتظارات بالا از کشتی ایران، بحث بازگشت کامران قاسمپور به وزن ۸۶کیلوگرم و رقابت با حسن یزدانی برای حضور در المپیک پاریس به‌صورت جدی مطرح‌شده است.

قاسمپور، دوست و همشهری حسن یزدانی که یکی از زیرگیران بسیار کاربلد کشتی ایران است، بعد از طی‌کردن دوران مصدومیت زانو علاقه بسیار زیادی دارد تا در وزن واقعی خودش کشتی بگیرد و این یک تصمیم مهم را در پیش روی کادر فنی تیم ملی و محسن کاوه قرار می‌دهد که آیا یکی از سرمایه‌های کشتی ایران را قربانی مصلحت‌اندیشی کنند و یا نفر برتر مسابقه انتخابی را به دیدار تیلور آماده بفرستند که بدون‌شک این موضوع در این فاصله سه‌ماهه تا آغاز المپیک چالشی بزرگ در ورزش ایران ایجاد خواهد کرد.

سلامتی یزدانی مهم‌تر است

علیرضا رضایی، نایب‌قهرمان المپیک آتن و کارشناس کشتی، در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به اینکه هنوز وضعیت حسن یزدانی برای اعزام به المپیک مشخص نیست، کادر فنی چه تصمیمی باید بگیرد و آیا به کامران قاسمپور باید فرصت بدهد یا خیر، تصریح کرد: این مسئله بستگی به صلاح‌دید کادر فنی دارد و نباید دخالت کرد. یزدانی در حال حاضر تمریناتش را بعد از عمل جراحی کتفش شروع کرده و بستگی به شرایط این کشتی‌گیر دارد که ازنظر جسمانی و شرایط روانی آمادگی شرکت در المپیک را داشته باشد یا خیر. ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظر کنیم و بستگی به تصمیم کادر فنی دارد. اول سلامتی حسن یزدانی مهم است. او کشتی‌گیر صاحب‌نامی است که اعتبار زیادی در جهان و المپیک دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 3 =