ذوب‌آهن با پیروزی آشتی کرد

هرچند که خیلی‌ها داستان پیشنهاد هدایت تیم ملی به مهدی تارتار را از زاویه طنز مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق برای تارتار خوش‌یوم بود و سرمربی ذوب‌آهن این بار تیمی در حد تیم ملی را در رقابت‌های لیگ برتر به میدان فرستاد.

تاریخ انتشار: 02:15 - سه شنبه 1401/12/9
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
ذوب‌آهن با پیروزی آشتی کرد

هرچند که خیلی‌ها داستان پیشنهاد هدایت تیم ملی به مهدی تارتار را از زاویه طنز مورد تحلیل و بررسی قرار دادند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق برای تارتار خوش‌یمن بود و سرمربی ذوب‌آهن این بار تیمی در حد تیم ملی را در رقابت‌های لیگ برتر به میدان فرستاد تا ذوب‌آهن بتواند بعد از هفته‌ها نبردن، سرانجام به سه‌امتیاز بازی خانگی خودش دست پیدا کند. البته از همان ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود که با توجه به شرایط دو تیم صنعتی لیگ، یعنی ذوب آهن و مس، در جدول رقابت بسیار حساسی بین این دو تیم شکل خواهد گرفت که همین اتفاق هم افتاد و اگر بخواهیم از شوخی تیم ملی بگذریم، باید گفت که ذوب‌آهن در یک بازی نفس‌گیر و پرفشار موفق شد یک گل زده خودش در نیمه اول را تا پایان بازی حفظ کند و در نهایت نبرد صنعتی‌ها به سود نماینده فوتبال اصفهان به پایان رسید.

این دو تیم که روزگاری نه چندان دور نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم بودند، این فصل با وجود در اختیارداشتن بودجه تقریبا مناسب نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و شرایط مس بسیار بدتر از ذوب‌آهن بوده؛ ولی ذوب‌آهن با این پیروزی خودش را به پله دهم جدول لیگ رساند و باید منتظر باشد تا بازی‌های دو تیم نساجی و ملوان برگزار شود تا شرایط قطعی این تیم در پایان هفته بیست و یکم مشخص شود.در ادامه مروری بر عملکرد بازیکنان ذوب‌آهن در این بازی داریم.

حبیب فرعباسی:  هرچند که قدرت خط حمله مس کرمان هم دست کمی از مهاجمان ضعیف ذوب‌آهن نداشت؛ ولی فرعباسی تحت فشار بسیار زیادی بازی کرد و وقت‌کشی‌های او در دقایق پایانی بازی به خوبی نشان می‌داد که او چقدر برای کسب سه امتیاز در این بازی زیر فشار است؛ با این حال او با ثبت این کلین‌شیت توانست تیمش را به سه امتیاز مهم برساند.

نادر محمدی:  اوت‌انداز لیگ برتر به جای نورمحمدی وظیفه بازی در قلب خط دفاعی ذوب آهن را بر عهده داشت و در برابر حرکات عارف رستمی توانست نمایش خوبی از خودش به جا بگذارد و البته طبق معمول در چندمرحله پرتاب‌های اوت بلند او موقعیت‌های نصفه‌ونیمه‌ای را برای ذوب‌آهن فراهم کرد.

سیدمحمد قریشی: بستن بازوبند کاپیتانی ذوب‌آهن بر بازوی قریشی باعث شد تا او در این مسابقه وظایف مهم‌تری را در ترکیب تیمش به عهده داشته باشد و البته در کنار نادر محمدی توانست به خوبی خط دفاعی ذوب‌آهن را رهبری کند.

آرمان اکوان: ترکیب پرتاب‌های اوت محمدی و البته ضربات سر اکوان باعث شده تا ذوب‌آهن برای این تاکتیک تیمی خطرناک باشد. اکوان شاید مدافعی شش‌دانگ نباشد. اما به هنگام ضربات ایستگاهی و پرتاب‌های اوت می‌توان از او به عنوان یک سرزن خطرناک نام برد.

مهران درخشان‌مهر: هواداران ذوب‌آهن از این بازیکن چپ‌پا خاطرات بسیار خوبی را در ذهن دارند؛ با این حال او هنوز نتوانسته آن بازیکن باکیفیت در ترکیب ذوب‌آهن شود و البته در شرایطی که در مقابل مس در ترکیب فیکس قرار داشت آن‌طور که باید و شاید بازی مؤثری در ترکیب تیمش نداشت.

امیرحسین جدی:  او دوندگی بسیار زیادی داشت و دقایق زیادی را در درون زمین مس کرمان بازی کرد؛ ولی او باید کمی بر روی سانترهایش کار کند تا بتواند توپ را به مهاجمان تیمش برساند.

سامان نریمان جهان: بدون شک خرید جدید ذوب‌آهنی‌ها در نیم‌فصل دوم در برابر مس بهترین بازیکن تیمش بود و علاوه بر اینکه بر روی تک‌گل ذوب‌آهن اثرگذاری مستقیم داشت، در بقیه دقایق مسابقه هم در یکی‌دومرحله با ارسال پاس‌های دقیق خودش موقعیت‌های مناسبی را برای سلیمانی فراهم کرد که البته این توپ‌ها به ثمر ننشست؛ ولی با این حال نریمان جهان بعد از چندهفته سرانجام تبدیل به همان بازیکنی شد که مهدی تارتار برای رفع نقاط ضعف و تیمش خریده است.

عرفان معصومی: دیگر خرید جدید ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم باز هم در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و البته بازی متوسطی از خودش به نمایش گذاشت. معصومی باید در هفته‌های بعدی نشان دهد که چرا تارتار با وجود محدودیت خرید در نیم‌فصل دست بر روی انتخاب او گذاشته است؛ و گرنه ذوب‌آهن از این مدل بازیکنان در نیم‌فصل اول بر روی نیمکت خودش تعداد بسیار زیادی را داشت.

صادق صادقی: هافبک تخریب‌چی ذوب آهن در برابر مس کرمان تأثیر مثبتی در ترکیب تیمش داشت و بر روی صحنه گل ذوب‌آهن هم دیدیم که تا آخرین ثانیه‌ها توپ را دنبال کرد تا اشتیاق خودش را برای گل‌زنی در این بازی نشان دهد.‌ صادقی از آن دست بازیکنانی است که نمایش ثابتی دارد و در ترکیب فعلی ذوب‌آهن می‌تواند به‌خوبی نقش خودش را در خط هافبک نشان دهد.

محمدحسین اسلامی: تکنیک بسیار زیادی دارد؛ اما او باید بداند که این تکنیک برای موفقیت کافی نیست و به هنگام ضدحملات باید کمی سرعت را هم چاشنی کار خودش کند تا بتواند از بازی خودش سودی به ذوب‌آهنی‌ها برساند؛ وگرنه درجازدن و چرخیدن دور خود امتیاز مثبتی برای یک بازیکن به حساب نمی‌آید.

محمدرضا سلیمانی: هرچند که مهاجم گل‌زنی نیست، با این حال بازیکنی است که می‌تواند در خط دفاعی حریف فشار بسیار زیادی وارد کند و سلیمانی اگر در برابر مس دقت بیشتری داشت، شاید می‌توانست تعداد گل‌های زده ذوب‌آهن را به عدد دو هم برساند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 − 16 =