کاریابی اینترنتی؛ دام کلاهبرداران سایبری

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان، از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى که از طریق یکی از سایت‌های آگهی‌محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد

تاریخ انتشار: 13:42 - چهارشنبه 1403/01/29
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کاریابی اینترنتی؛ دام کلاهبرداران سایبری

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان، از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى که از طریق یکی از سایت‌های آگهی‌محور از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد و در خصوص این کلاهبرداری چنین توضیحاتی داد:

در پى مراجعه پنج نفر از شهروندان اصفهانی با مرجوعه قضايى و درخواست رسيدگى به شكوائيه خود مبنى بر كلاهبردارى فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین کاریابی در فضای مجازی، پليس فتا اقدامات لازم را انجام داد.

دام کلاهبردار سایبری

طبق شکایت واصله، شاکیان با اطلاع از آگهی موجود در سایتی با عنوان «کاریابی و استخدام در یکی از شرکت‌های معتبر» و برقراری تماس با فرد تبلیغ‌کننده در دام کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

در این کلاهبرداری، کلاهبردار مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال وجه جهت کارهای اداری استخدام از این افراد درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه، دیگر جوابگوی تماس‌های متقاضیان نمی‌شود.

به هر حال و باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و دستگیر شد.

توصیه

همانطور كه در قوانين سايت‌هاي تبليغاتي ذكر شده است، اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند.

با این اوصاف؛ شهروندان بايد فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

لزوم اطلاع‌رسانی

هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  بخش ارتباطات مردمي و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × چهار =