مزاج‌ عطرها واکنش‌های مختلفی دارد

آیا می‌دانید عطر و بوها، غذایی برای مغزتان محسوب می‌شود؟ و آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا افراد مختلف در برابر عطر و بوها واکنش‌های مختلفی دارند؟

تاریخ انتشار: 11:20 - شنبه 1403/02/1
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
مزاج‌ عطرها واکنش‌های مختلفی دارد

به گزارش اصفهان زیبا؛ آیا می‌دانید عطر و بوها، غذایی برای مغزتان محسوب می‌شود؟ و آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا افراد مختلف در برابر عطر و بوها واکنش‌های مختلفی دارند؟….

در این زمینه دکتر مهدی فهیمی، مشاور و محقق طب سنتی توضیحات جالبی دارد که به آن اشاره می‌کنیم:

عطر و بوها؛ غذایی برای مغز

عطرها و بوها نیز غذایی برای مغز محسوب می‌شوند. پس باید در انتخاب این غذا برای مغز نهایت دقت و ظرافت را داشته باشید، در غیر این صورت باید عوارض مصرف آن را پرداخت کنید!

واکنش‌های متفاوت در برابر عطرهای مختلف

 حتما متوجه شده‌اید که بعضی از افراد به بوی عطر و ادکلنی که زده‌اید، واکنش نشان می‌دهند.

بعضی‌ با استشمام و بوییدن عطر دچار ناراحتی و حتی سردرد می‌شوند و بعضی دیگر از همان بو لذت فراوان می‌برند و برای آنها خوشایند است.

به نظر شما دلیل آن چیست که واکنش افراد در برابر استشمام بوهای مختلف، متفاوت است؟

بهتر است بدانید هر چیزی دارای طبع گرم و یا سرد است و گل و گیاه نیز شامل این ویژگی است و شما می‌توانید در برابر استشمام آن دچار واکنش شوید.

اگر دارای مزاج گرم هستید، عطر گرم برای شما مطلوب نیست. بنابراین هرگز از عطرهای گرم استفاده نکنید. این بو می‌تواند شما را دچار ناراحتی و حتی سردرد کند.

اگر دارای مزاج سرد هستید، عطر سرد برای شما مطلوب نیست. بنابراین از عطرهای گرم استفاده کنید که بسیار برای شما مناسب و خوشایند است.

 به طور کلی از استشمام عطرهای سرد اجتناب کنید یا محدودیتی برای خود در نظر بگیرید.

سایر بوها

استشمام بوهایی غیر از عطر که دارای مزاج سرد هستند، مثل: ترشی، سرکه و… برای افراد گرم مزاج خوشایند و برای افراد سردمزاج بسیار نامطلوب بوده و در آنها سستی و بی‌حالی و نیز بی‌حوصلگی ایجاد می‌کند .

برخی از مواد شیمیایی که روزانه در معرض آنها قرار می‌گیرید و بوهای خاصی دارند از جمله می‌توان به وایتکس‌، بنزین‌، تینر‌ و… اشاره کرد که باعث سردی مغز می‌شود.

 استشمام این بوها معمول سردرد و سرگیجه به همراه دارد و استفاده مداوم از آنها در طولانی مدت موجب اختلالاتی در اعصاب و قدرت حافظه می‌شود.

ضمنا بوهای متعفن جزو بوهای سرد محسوب می‌شوند.

گل‌ها نیز همانطور که می‌دانید دارای بوهای مختلف هستند و هر کدام از آنها دارای طبیعت گرم و یا سرد است. مثلا گل نرگس دارای بوی خنک و گل اسطوخودوس یا گل محمدی دارای بوی گرم است.

استفاده از بخور گل‌ها و استشمام بوی آنها هم در افراد مختلف واکنش‌های مختلفی به همراه دارد.

البته توجه داشته باشید که میزان واکنش‌ها نیز نسبت به بوها متفاوت است و در برخی از افراد اثر کمتر و در برخی دیگر از افراد اثرات بیشتری بر جای می‌گذارد.

با این اوصاف سعی کنید متناسب با مزاج خود از بوی گل‌ها و یا هر بویی بهره کافی ببرید.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفت − سه =