به مناسبت نزدیک شدن روز جهانی رمز عبور

از رمز عبور ساده بخاطر خطرات احتمالی بپرهیزید

در آستانه نزدیک شدن به روز جهانی رمز عبور(password) هستیم، از این رو سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان درباره اهمیت آن توضیحی داد:

تاریخ انتشار: 11:35 - یکشنبه 1403/02/16
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
از رمز عبور ساده بخاطر خطرات احتمالی بپرهیزید

به گزارش اصفهان زیبا؛ در آستانه نزدیک شدن به روز جهانی رمز عبور(password) هستیم، از این رو سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان درباره اهمیت آن توضیحی داد:

 ما از رمزهای عبور برای امن‌سازی خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی خود استفاده می‌کنیم تا از داده‌ها و اطلاعات مالی و شخصی خود محافظت کنیم.

اهمیت رمز عبور

اما، با توجه به فراگیر شدن اینترنت و افزایش تعداد کاربران اینترنت، موبایل و کامپیوترها و به موازات آن روند رو به رشد تعداد هکرها و مجرمان سایبری، رمزهای عبور به یکی از گلوگاه‌های امنیت در زندگی مردم تبدیل شده است. به همین دلیل هم هر سال اولین پنجشنبه ماه مه به عنوان روز جهانی رمز عبور در دنیا جشن گرفته می‌شود تا نگاه‌ها به اهمیت انتخاب رمزهای عبور قدرتمند جلب شود و در نتیجه، شاهد ناکامی هکرها و مجرمان سایبری باشیم.

رمزهای عبور موضوع تازه‌ای نیستند و از گذشته‌های دور که مردم نیاز به حفظ اسرار خود داشته‌اند، رمز عبور هم وجود داشته است.

 اما حال با توجه به زندگی دیجیتالی امروزه، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است چراکه گاه این رمزهای عبور، مرز بین موفقیت و ناکامی ما محسوب می‌شوند.

خطر بی‌توجهی به انتخاب یک رمز مناسب

بی‌توجهی به انتخاب یک رمز مناسب می‌تواند منجر به خالی شدن حساب بانکی شما یا لو رفتن بسیاری از داده‌های شخصی، علمی و موارد دیگر شود.

توصیه

در حساب‌های کاربری خود از رمز عبور پیچیده‌ای استفاده کرده و سعی کنید همیشه یک رمز عبور قدرتمند داشته باشید و آن را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید.

توجه داشته باشید از رمزهای عبوری که بسیار ساده و قابل حدس زدن توسط هکرها هستند، جدا پرهیز کنید.

در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 گزارش کنید.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 + شش =