سپاهان به دنبال شکست دوباره نماینده خوزستان

سرنوشت قهرمانی استقلال در دستان ذوب‌آهن

رقابت‌های هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری هفت مسابقه دیگر دنبال خواهد شد و در شرایطی که در بازی‌های هفته قبل چهار مدعی صدر جدول امتیازات را بین خودشان تقسیم کردند، مسابقات این هفته فرصت مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کرده تا فاصله خودشان را با رقبا زیادتر کنند.

تاریخ انتشار: 12:00 - دوشنبه 1403/02/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرنوشت قهرمانی استقلال در دستان ذوب‌آهن

به گزارش اصفهان زیبا؛ رقابت‌های هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با برگزاری هفت مسابقه دیگر دنبال خواهد شد و در شرایطی که در بازی‌های هفته قبل چهار مدعی صدر جدول امتیازات را بین خودشان تقسیم کردند، مسابقات این هفته فرصت مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کرده تا فاصله خودشان را با رقبا زیادتر کنند.

فقط پنج مسابقه و 15 امتیاز تا پایان فصل زمان باقی مانده وهر تیمی که به دنبال قهرمانی و سهمیه است، باید به فکر کسب امتیازات کامل این هفته‌ها باشد و البته در طرف مقابل، تیم‌هایی که همچنان کابوس سقوط را در اطراف خودشان می‌بینند باید به فکر نجات از این وضعیت ممکن باشند و همین موضوع باعث می‌شود تا به این سادگی‌ها امتیاز ندهند. بعد از بازی روز گذشته گل‌گهر و شمس آذر هر هفت مسابقه امروز از جهت‌های مختلف دارای اهمیت است و ممکن است نتایجی غیرمنتظره در بازی‌های این هفته کل مسیر لیگ را در هفته‌های آینده تغییر دهد.

سپاهان به دنبال شکست دومین استقلال

در اولین بازی مهم امروز سپاهان از ساعت 18:10 در حالی باید در استادیوم نقش‌جهان از استقلال خوزستان پذیرایی کند که همچنان حواشی بازی هفته قبل شاگردان مورایس در مقابل پرسپولیس ادامه دارد و شرایط تماشاگران در این بازی باعث شده تا جنگ رسانه‌ای بین دو باشگاه پرطرفدار ادامه داشته باشد و همین موضوع تا حدودی ذهنیت بازیکنان را تحت تأثیر قرار داده است؛ ولی بااین‌وجود سپاهان باید از این مسابقه خانگی استفاده کامل را ببرد و امیدوار باشد تا رقبای اصلی‌اش باز هم امتیاز از دست بدهند تا تیم مورایس در این فاصله پنج هفته‌ای دوباره به صدر نزدیک شود.

سپاهانی‌ها ده روز قبل دیگر استقلال خوزستانی‌ها یعنی استقلال ملاثانی را از گردونه جام حذفی خارج کردند و حالا یک استقلال دیگر از جنوب به دیدار اصفهانی‌ها خواهد آمد. البته حریف خوزستانی هم به‌عنوان تیم پانزدهم جدول رده‌بندی با وجود اینکه در چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب کرده همچنان یکی از گزینه‌های سقوط است و بدون شک آبی‌ها با جان و دل و با تمام توان برای گرفتن امتیاز از سپاهان تلاش می‌کنند و همین موضوع کار مورایس را سخت می‌کند.

نگاه مدعیان به ذوب‌آهن

اما مهم‌ترین بازی این هفته برای اصفهانی‌ها و شاید گل لیگ تقابل ذوب‌آهن در خانه استقلال تهران است که می‌تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. آبی‌های تهران هفته گذشته خوش‌شانس بودند که با وجود از دست دادن امتیاز در شهر تبریز حریفشان یعنی پرسپولیس هم توفیقی در برد نداشت و فاصله یک امتیازی دو تیم در صدر جدول حفظ شد.

از طرف دیگر آبی‌ها در این چند روز اخیر درگیر حاشیه‌های مرتبط با تغییر مدیریت باشگاه و تغییر نام بوده‌اند و شاید این موضوع بتواند کمک‌حال ذوب‌آهن باشد تا در این بازی با امتیاز از زمین خارج شود. البته شرایط نماینده فوتبال اصفهان در این چند هفته آن‌چنان با ثبات نبوده و تیم محمد ربیعی بعد از شکست در مقابل تراکتور و خروج از جام حذفی در آخرین بازی لیگ برتری خودش هم توفیقی کسب نکرد و با دو گل به نساجی باخت تا شرایط برای ادامه کار نماینده فوتبال اصفهان بسیار سخت شود.

ربیعی و شاگردانش به‌خوبی می‌دانند که شکست در خانه استقلال می‌تواند صدای اعتراض هواداران ناراضی گاندو ها را بالا ببرد و ذوب‌آهن را به رتبه‌های دورقمی جدول لیگ هم نزدیک کند و به همین خاطر بدون شک اصفهانی‌ها باید از تمام توان خودشان برای گرفتن امتیاز استفاده کنند تا از این طریق کمکی هم به تیم همشهری یعنی سپاهان کرده باشند.

دوئل قرمزهای پرطرفدار دیگر مدعی لیگ یعنی پرسپولیس هم بعدازاینکه در برابر سپاهان متوقف شد به شمال سفر کرده تا در برابر دیگرتیم قرمزپوش لیگ یعنی نساجی به میدان برود. این بازی برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چون از یک طرف فاصله یک امتیازی پرسپولیس با استقلال آن‌ها را محتاج امتیازات کامل این مسابقه کرده و از طرف دیگر نساجی هم رقابتی فشرده با فولاد و استقلال خوزستان دارد تا از سقوط فرار کند و همین مسئله اهمیت دوئل قرمزها را بسیار زیاد خواهد کرد.

نساجی با سرمربی جدید خودش ساکت الهامی در بازی قبلی با دو گل ذوب‌آهن را شکست داد و با روحیه‌ای خوب به استقبال پرسپولیس آمده است؛ ولی شاگردان اوسمار ویرا هم می‌دانند امتیاز از دست دادن در این هفته‌ها به معنای پایان رؤیای قهرمانی است و این موضوع شرایط را برای هر دو تیم بسیار پیچیده کرده است. از دیگر بازی مهم این هفته باید به حضور مس رفسنجان و محرم نویدکیا در شهر آبادان اشاره کرد؛ چون محرم قبل از حضور در رفسنجان گزینه آبادانی‌ها بود و حتی تا پای امضای قرارداد هم پیش رفت که در نهایت این انتقال عملی نشد تا محرم این بار به‌عنوان سرمربی مس رفسنجان با تیم شکست‌ناپذیر خودش به آبادان بازگردد.

برنامه ادامه بازی‌های هفته 26 لیگ

پیکان_ آلومینیوم، ساعت 17

سپاهان_استقلال خوزستان، ساعت 18:10

نساجی-پرسپولیس، ساعت 18:15

ملوان_ هوادار، ساعت 19:30

صنعت نفت_ مس رفسنجان، ساعت 19:30

فولاد-تراکتور، ساعت 19:30

استقلال_ ذوب‌آهن، ساعت 20:30

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک + 6 =