همراه با دکتر الهه حاج‌صادقی در مجموعه فرهنگی‌تفریحی باغ نوش

رمزوراز زندگی سالم

زمین هر چند سال یک‌بار تغییر می‌کند. اگر با آن هم‌‌تراز و هماهنگ شوید، در زندگی برنده‌اید؛ در غیر این صورت خیر! دکتر الهه حاج‌صادقی، پژوهشگر طب‌سنتی و متخصص طب سوزنی، با مطرح‌کردن این موضوع در سلسله همایش‌های سبک زندگی سالم در مجموعه فرهنگی باغ نوش به بحث و بررسی آن پرداخت.

تاریخ انتشار: 12:11 - شنبه 1403/02/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رمزوراز زندگی سالم

به گزارش اصفهان زیبا؛ زمین هر چند سال یک‌بار تغییر می‌کند. اگر با آن هم‌‌تراز و هماهنگ شوید، در زندگی برنده‌اید؛ در غیر این صورت خیر! دکتر الهه حاج‌صادقی، پژوهشگر طب‌سنتی و متخصص طب سوزنی، با مطرح‌کردن این موضوع در سلسله همایش‌های سبک زندگی سالم در مجموعه فرهنگی باغ نوش به بحث و بررسی آن پرداخت.

برای رسیدن به سبک زندگی سالم و به‌عبارت‌دیگر شروع یک زندگی جدید، ابتدا باید خودتان را بشناسید و این را بدانید که ذره‌ای از وجود خداوند در درون تک‌تک شما هست؛ اما شروع یک زندگی جدید 10 مرحله دارد.

رایحه‌درمانی

یکی از قوی‌ترین حس‌های انسان‌، حس بویایی است. هر بویی در مغز بعد از تجزیه‌وتحلیل باعث ایجاد واکنش می‌شود. در قدیم اگر فردی بیهوش می‌شد، فورا مهری را نم می‌زدند و مقابل بینی او می‌گرفتند تا با استشمام آن، فرد به هوش آید. در این موقعیت مغز بو را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و از خود واکنش نشان می‌دهد. هر بیماری به یک بو نیاز دارد. طریقه استفاده از آن نیز به سه حالت مستقیم، از طریق غذا یا بخوردادن است.

گیاه‌درمانی

همان‌طور‌که هر چیزی دارای ارتعاش است، گیاهان نیز ارتعاش دارند. انرژی آن را به ما می‌دهند و باعث بالارفتن ارتعاش و فرکانس تمام بدن می‌شوند. هر گیاه و گلی برای درمان بیماری مؤثر است. با درنظرگرفتن نوع بیماری می‌توان در منزل یا محل کار از گیاه خاص آن بیماری استفاده کرد؛ ضمنا خوب است با گل‌ها حرف بزنید و بگویید: سپاسگزارم که آب‌وخاکی را که دریافت می‌کنی، انرژی آن را به ما می‌دهی!

سنگ‌درمانی

سنگ‌ها برای هر فرد بسته به طبع و بیماری‌هایش کاربرد دارند؛ مثلا سنگ فیروزه ازبین‌برنده ترس، چشم‌زخم، محافظت در برابر انرژی‌های منفی و افزایش رونق کسب‌وکار است؛ همچنین برای رفع افسردگی، تقویت دستگاه تنفسی، تقویت قلب و چشم‌، تقویت گردش خون، گلو، کبد و معده کاربرد دارد.

گل‌درمانی

نظاره‌کردن گل و گیاه مفید است. هرکدام خاصیتی دارند. هندی‌ها معتقدند برای بهبود حس‌وحال می‌توان درختی را در آغوش گرفت! شما به این منظور باید از هر نوع خاصیت گل آگاهی داشته باشید تا بتوانید از آن‌ها بهره ببرید. کل طبیعت نوری از جانب خداوند است که فواید فراوان دارد.

رنگ‌درمانی

هر رنگی خاصیتی دارد و با دیدن آن، مغز انسان از خود واکنشی نشان می‌دهد. رنگ‌ها ارتعاش خاصی داشته و در مغز انسان تجزیه‌وتحلیل ویژه خود را دارند؛ مثلا در زمان هیجان رنگ قرمز، در زمان ترس رنگ خاکستری، در زمان آرامش رنگ آبی و… .‌ اما در بین رنگ‌ها، سفید برترین رنگ و برعکس، مشکی‌ رنگ مناسبی نیست و در صورت اجبار در استفاده از آن، رنگ دیگری در کنارش استفاده کنید. برای بهبود بیماری‌ها با توجه به رنگ آن بیماری، می‌توان نهایت استفاده را از آن رنگ برد.

سکوت ذهن

برای بهبود بیماری‌ها از مراقبه ویژه‌ آن بیماری می‌توان بهره برد؛ زیرا باعث سکوت ذهن، آرامش درونی و فرصت بدن برای ترمیم یا بیرون‌ریزی بیماری می‌شود. مراقبه با شمع، آب، آتش، سنگ، چوب، گیاه، جانور؛ هرکدام انرژی خاص و ارتعاش ویژه خود را دارند که بسیار در درمان بیماری‌ها مؤثر هستند.درضمن وسط کف دست شما منبعی از انرژی است. وسط کف پا یا بین سینه‌ها سرشار از انرژی است. برای استفاده از این منابع انرژی می‌توانید مثلا کف دو دست خود را آن‌قدر بمالید تا گرم شود؛ سپس روی قلب خود بگذارید تا این انرژی به قلبتان نفوذ کند و حس‌وحال خوبی پیدا کنید. بعدازآن هم می‌توانید با حس اینکه طنابی در دست دارید، ناراحتی‌ها را از قلبتان بیرون ‌آورید.

توجه به ارتعاش‌های حروف

حروف با آوای کشیده، کوتاه و ممتد و با حبس نفس یا بدون حبس نفس؛ هرکدام ارتعاش و فرکانس خاصی دارند که در بدن باعث حس خوب و ارتعاش سلول‌ها می‌شوند. هر حرفی، ارتعاشی دارد؛ به خاطر همین، تأکید بر این است که از حروف به‌درستی استفاده کنید. حروف آ، ام و آی بیش از همه انرژی مثبت و به‌عبارت‌دیگر، دارای ارتعاش خوب هستند؛ تا حدی که در برخی از کشورها دسته‌جمعی این حروف را با صدای کشیده تکرار می‌کنند.

معجزه جمله‌های تأکیدی مثبت

اثر جمله‌های تأکیدی بر ذهن ناخودآگاه باعث واکنش فوق‌العاده مثبت و کاربردی در ایجاد تعادل و توازن در بدن می‌شود؛ اما باید درست و مثبت به‌کار گرفته شوند؛ مثلا نگویید: من نمی‌ترسم؛ بگویید: من شجاع هستم یا نگویید: من بیمار نیستم؛ بگویید من تندرست هستم.

منشأ اخلاقی

هر اخلاقی بر یکی از عضوهای بدن تأثیر می‌گذارد؛ مثلا شما با عصبانیت باعث بروز سنگ صفرا در بدنتان می‌شوید و برعکس، با آرامش‌داشتن، بیماری را از خود دور می‌کنید. با تعادل برقرارکردن در اخلاق و رفتار می‌توان باعث بهبود و ترمیم جسم و روان شد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × سه =