چه کنیم تا به‌طور طبیعی وزنمان کاهش یابد؟

گیاه‌درمانی برای لاغری

اگر تمایل دارید به‌صورت طبیعی و بدون استفاده از هرگونه داروی شیمیایی وزنتان را کاهش دهید، پیشنهاد می‌دهیم از گیاهان لاغرکننده که با نظر دکتر بهنام یوسفیان، استادگروه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد (واحد شهرضا) است، استفاده کنید؛ البته در حین مصرف گیاهان انتظار معجزه سریع نداشته و کمی صبور باشید تا به وزن ایدئال خود برسید.

تاریخ انتشار: 09:34 - دوشنبه 1403/02/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاه‌درمانی برای لاغری

به گزارش اصفهان زیبا؛ اگر تمایل دارید به‌صورت طبیعی و بدون استفاده از هرگونه داروی شیمیایی وزنتان را کاهش دهید، پیشنهاد می‌دهیم از گیاهان لاغرکننده که با نظر دکتر بهنام یوسفیان، استادگروه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد (واحد شهرضا) است، استفاده کنید؛ البته در حین مصرف گیاهان انتظار معجزه سریع نداشته و کمی صبور باشید تا به وزن ایدئال خود برسید.

قبل از اینکه به گیاهان لاغرکننده اشاره کنم، ذکر نکته‌ای لازم است: هیچ‌وقت تصور نکنید می‌توان از گیاهان به میزان زیاد استفاده کرد. گیاهان در صورت مصرف نادرست و زیاد می‌توانند عوارض جانبی نامطلوبی را به‌وجود آورند؛ به‌طوری‌که نباید بیشتر از یک قاشق غذاخوری یا ۱۴ گرم در روز استفاده شوند؛ درضمن فکر نکنید که هرچه بیشتر از آن‌ها استفاده کنید، با سرعت بیشتری لاغرتر خواهید شد. گیاهان دارویی می‌توانند با برخی از داروهای شیمیایی تداخل داشته باشند؛ بنابراین اگر دارو مصرف می‌کنید یا بیماری زمینه‌ای دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

کرفس

کرفس، سرشار از فیبر است و به‌واسطه داشتن این مزیت می‌تواند افراد را به مدت طولانی سیر نگه‌ دارد و با اشتهای کاذب مبارزه کند؛ همچنین کالری پایینی دارد و برای گنجاندن در رژیم لاغری ایدئال است.

زیره

این گیاه برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار موثر است. در مطالعه‌ای سه ماهه مشخص شد خانم‌هایی که در رژیم غذایی خود در کنار ماست از زیره استفاده می‌کردند، بیش از سایران در بدن خود چربی‌سوزی داشتند. زیره در کاهش اشتها نیز مؤثر است.

فلفل سیاه

این گیاه دارای ترکیبی به نام پیپرین است که باعث ایجاد عطروطعم تند آن می‌شود؛ درعین‌حال برای کاهش وزن نیز می‌تواند مؤثر باشد. مصرف پیپرین به شکل مکمل هم می‌تواند منجر به کاهش وزن شود؛ درضمن فلفل هرچه تندتر باشد، اثر آن بر لاغری بیشتر است.

قهوه سبز

بررسی‌ها نشان داده است که عصاره قهوه سبز، نقش مؤثری در کاهش وزن دارد؛ حتی افرادی که در دریافت کالری روزانه خود تغییری ایجاد نکرده‌اند، با مصرف قهوه سبز موفق شده‌اند شاخص توده بدنی‌شان (BMI)‌ را کاهش دهند و چربی‌سوزی بهتری داشته باشند. این اثر، به خاطر کافئین موجود در آن است که نویدی برای لاغری محسوب می‌شود.

چای سبز

چای سبز با کمک به افزایش متابولیسم بدن می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. این گیاه حاوی کافئین و نوعی فلاونوئید است که این ترکیبات برای لاغرشدن هر فردی مؤثر هستند. چای ترش یا چای قرمز نیز از همین خصیصه برخوردار است؛ به‌طوری‌که با افزایش متابولیسم به لاغرشدن فرد کمک می‌کند.

زردچوبه

این گیاه که در ایران به‌عنوان ادویه کاربرد زیادی دارد، حاوی کورکومین است. این ماده ضمن اینکه حاوی آنتی‌اکسیدان قوی است، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر کاهش التهاب بدن داشته باشد و در کاهش وزن و لاغری نیز مؤثر است.

زنجبیل

زنجبیل از گیاهان مؤثر در لاغری است. زنجبیل طبع گرم دارد و با افزایش متابولیسم بدن، افزایش چربی‌سوزی و کاهش اشتها، سبب لاغرشدن می‌شود. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سرعت سوخت‌وساز بدن و کالری‌سوزی را افزایش می‌دهد؛ البته ازآنجایی‌که زنجبیل طبع بسیار گرمی دارد، می‌توان آن را با لیموترش مصرف کرد.

دارچین

این ادویه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و علاوه بر مزایای فراوان برای سلامت، در کاهش وزن و کم‌اشتهایی نیز می‌تواند مؤثر باشد. درحالی‌که اثر مثبت دارچین در سرکوب اشتها مشخص‌شده، اما هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

هل

مطالعات بسیاری نشان داده است که هل در کاهش چربی‌ می‌تواند مؤثر باشد و به این طریق بر کاهش وزن تأثیر خوبی دارد. اگر از پودر هل استفاده کنید، دارای فیبر بالایی است و می‌تواند شما را برای طولانی‌مدت سیر نگه دارد.

جینسینگ

بررسی‌ها نشان داده است جینسینگ کره‌ای دو بار در روز (به مدت هشت هفته) می‌تواند تأثیر فراوانی بر کاهش وزن بدن داشته باشد. درکل، جینسینگ سوخت‌وساز بدن را افزایش مـی‌دهــد و مـنـجـر بــه چربی‌سوزی می‌شود. این گیاه در افزایش انرژی نیز مؤثر است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده + 4 =