یک موضوع پرمناقشه

انتشار مطلب «آقای مورایس ما مقصر هستیم»، با واکنش‌های متعددی از جامعه ورزش همراه بود که در ادامه به دو نمونه آن اشاره می‌شود.

تاریخ انتشار: 10:07 - دوشنبه 1403/02/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک موضوع پرمناقشه

به گزارش اصفهان زیبا؛ انتشار مطلب «آقای مورایس ما مقصر هستیم»، با واکنش‌های متعددی از جامعه ورزش همراه بود که در ادامه به دو نمونه آن اشاره می‌شود.

اصغر قلندری، پیش‌کسوت رسانه در واکنش به این مطلب نوشت: «متأسفانه شرایط بدی در والیبال سپاهان حاکم شده است! بازهم باید از واژه “متأسفانه” استفاده کنم که بنده برحسب وظیفه و رسالتم به ضعف مربیگری آقای بالسا رادولوویچ صربستانی که یک ترینر بوده و اصلا سابقه مربیگری نداشته، در یک گزارش اشاره کردم، ولی افسوس که نه چشم بینایی بود و نه گوش شنوایی. انتخاب بالسا با صرف هزینه‌های میلیاردی اشتباه محض بود و این تیم پس از باخت خانگی به تیم مس سونگون تبریز که توسط محمد عمده غیاثی هدایت می‌شد، از راهیابی به لیگ برتر باز ماند!

اما مسئولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان مجددا با این ترینر قرارداد منعقد کردند. نمی‌دانم اصفهان که صادرکننده مدیر به پایتخت است، تبدیل به قحط‌المدیر شده یا با وجود ده‌ها مربی ارشد بین‌المللی و جوانان با دانش مربیگری قحط المربی شده که باید مربی دست سوم صربستانی را به کمک بطلبیم؟ اگر قرار است از وجود مربی خارجی استفاده شود، چرا بالسا؟ هدف از استخدام آقای بالسا چه بوده و به چه نتیجه‌ای دست پیدا کرده که تمدید قرارداد می‌کنند؟ بازهم خواهم نوشت که «توفان زرد آسیا» را چه می‌شود؟! این سپاهان، سپاهانی نیست که در تاشکند تیم بنیاد کار را در مقابل هزاران هوادار شکست داد و در بازی برگشت هم با پیروزی ۳ بر ۱ تیم قدرتمند ازبکستان را بدرقه کرد.

هدررفت بیت‌المال

مهدی ادیبی، بازیکن پیشین سپاهان و مدیرعامل باشگاه پادما یدک هم در مطلبی نوشت: این آقا و رفقای ایرانی خودش همه کاری در این شهر کردند، صدها میلیارد تومان پول بیت‌المال فدای خارجی‌هایی شد که یک‌دهم بازیکنان و مربیان همین شهر هم هنر نداشتند.

تأسف می‌خورم که در این شهر استعدادهای نخبه‌ای داریم که در رشته‌های مختلف ورزشی هم در بخش بانوان و هم آقایان در کمبود امکانات و هزینه‌های جزئی تمریناتشان ماندند، اما متأسفانه برای این نخبه‌های شهر و کشور خودمان بودجه نداریم، همان رشته‌هایی که مستعدانش بارها در مسابقات جهانی و المپیک باعث غرور هر ایرانی در دنیا می‌شوند؛ همان‌هایی که وقتی قهرمان می‌شوند با اشک شوق بوسه بر پرچم مقدس ایران می‌زنند، متأسفم که برای این عزیزان پول نیست، ولی برای امثال این فرد و رفقایشان که بازیکنان بی‌کیفیت خارجی را با رقم‌ها و هزینه‌های سرسام‌آور به شهر مهمان‌نواز اصفهان می‌آورند، پول فراوان هست.

چند روز پیش مربیان یکی از رشته‌های المپیکی با من تماس گرفت و برای ورودی تیم نوجوانان و جوانانش در شهری که هزاران میلیارد بودجه بیت‌المال صرف ورزش قهرمانی یا بهتر است بگوییم ورزش مافیایی می‌شود، درخواست کمک داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سیزده + هفت =