رودررو با مهدی بیاتی؛ برترین ورزشکار 1402 اصفهان

در لیگ برتر برای تیم ملی آبدیده می‌شوم!

در قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی، مهدی بیاتی تنها سهم نصف جهان بود. او که متولد شهر چادگان است، در نظرسنجی برترین ورزشکار 1402 اصفهان موفق شد با پیشی گرفتن از دیگر رقبا این عنوان را از آن خود کند. به این بهانه در یک روز بهاری میزبان این والیبالیست بلندقامت شدیم و با او به گفت‌وگو نشستیم.

تاریخ انتشار: 09:43 - پنجشنبه 1403/02/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
در لیگ برتر برای تیم ملی آبدیده می‌شوم!

به گزارش اصفهان زیبا؛ در قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی، مهدی بیاتی تنها سهم نصف جهان بود. او که متولد شهر چادگان است، در نظرسنجی برترین ورزشکار 1402 اصفهان موفق شد با پیشی گرفتن از دیگر رقبا این عنوان را از آن خود کند. به این بهانه در یک روز بهاری میزبان این والیبالیست بلندقامت شدیم و با او به گفت‌وگو نشستیم.

چطور شد سمت والیبال رفتید؟

خانواده من فرهنگی هستند، مثل بیشتر بچه‌ها از سن کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشتم و دفاع وسط بازی می‌کردم. پدرم با همکاران فوتبالی‌اش والیبال بازی می‌کردند و من همراه او به سالن می‌رفتم و فوتبال بازی می‌کردم، تا اینکه یکی از همکاران پدرم که مدرسه والیبال تأسیس کرده بود، با توجه به قدوقامت بلندی که داشتم، به پدرم پیشنهاد کرد مرا در این مدرسه ثبت‌نام کند، البته زیاد راغب نبودم اما با اصرار پدرم به این کلاس رفتم و حتی تا مدتی هم‌زمان رشته فوتبال و والیبال را دنبال می‌کردم، بعد از مدتی علاقه زیادی به والیبال پیدا کردم، چون هیجان زیادی داشت و ورزش تیمی بود، مربیان هم اعتقاد داشتند استعداد خوبی در این رشته دارم.

دلیل خاصی داشت؟

از همه هم سن‌و‌سالانم یک سر و گردن بلندتر بودم. در 14 سالگی متوجه اطلاعیه تست برای تیم منتخب استان شدم و پس از اینکه تست دادم، انتخاب شدم که مربی تیم آقای بهرامی نیا بود و در ادامه نیز قرار شد به آکادمی آموزشی او بروم که مسیر رفت‌وبرگشت از اصفهان به چادگان دو ساعت طول می‌کشید. با توجه به دوری مسیر و خطرات احتمالی، مربیان می‌گفتند به صلاح نیست این مسیر را بروم و بیایم، اما پدرم اصرار کرد و زحمت زیادی هم برای من کشید.

پیوستن به سپاهان چه زمانی رخ داد؟

پس‌ازاین دوره، به تیم نوجوانان سپاهان پیوستم و توانستم در 16 سالگی به تیم بزرگسالان راه پیدا کردم و یک دوره بسیار خوب را در این تیم گذراندم. دوره موفق در تیم سپاهان باعث شد به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شوم. در لیگ، رحمان محمدی‌راد که یکی از مربیان سرشناس والیبال کشور است، هدایت تیم را برعهده داشت و سپاهان یک تیم رؤیایی راهی لیگ کرده بود و از هر نظر تیم متمایزی بود.در ادامه نیز به تیم ملی جوانان دعوت شدم و با این تیم قهرمان آسیا شدیم، در لیگ برتر هم با تیم سیرجان همکاری داشتم.

تجربه حضور در کنار ستاره‌های نامدار در تیم سپاهان چطور بود؟

هر لحظه از تمرین برای من کلاس درس بود، حضور در کنار بازیکنان بزرگی همچون مسعود غلامی، امیر غفور، سیامک مرندی، میرزاجانپور و فرهاد قائمی باعث شد نگرش من نسبت به رشته والیبال تغییر کند و دیدگاه دیگری به زندگی حرفه‌ای ورزشی پیدا کنم.

از قهرمانی تیم ملی جوانان بگویید.

در اولین جلسه، سرمربی تیم ملی خطاب به همه بازیکنان گفت بند کفش‌هایم را برای قهرمانی بسته‌ام و این ذهنیت باید در تمام بازیکنان وجود داشته باشد. خوشبختانه در طول مسابقات نیز با آنالیز حرفه‌ای کادر فنی، آماده مصاف با هر تیمی بودیم و برایمان تفاوتی نداشت با چه تیمی مسابقه می‌دهیم. خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست و تیم ملی جوانان بدون باخت بر سکوی اولی دنیا ایستاد.

موضوع معافیت بازیکنان تیم قهرمان به سرانجام رسید؟

بله، با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی رئیس ستاد نیروهای مسلح این مشکل رفع شد.

اگر والیبال هم مثل فوتبال رده امید داشت، بهتر نبود؟

در گذشته تیم ملی والیبال امید داشتیم، اما شش سالی می‌شود که این رده حذف شده است و از این بابت که بازیکنان یک مرتبه از رده جوانی به بزرگسالی می‌روند، به ضرر است، فدراسیون والیبال با تشکیل تیم ملی ب تلاش کرده این خلأ را پر کند.

با توجه به رقابت سنگینی که برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالان وجود دارد، مهدی بیاتی چه چشم‌اندازی برای رسیدن به سطح اول تیم ملی ایران دارد؟

چند سال تجربه بازی در لیگ برتر را دارم، اما نیاز است یکی دو فصل دیگر در لیگ کشورمان و در رقابت با دیگر بازیکنان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی آبدیده شوم.

تیم فصل آینده‌تان مشخص شده؟

هنوز نه، پیشنهادی برای لژیونر شدن دریافت کرده‌ام، اما بیشتر تمایل دارم در لیگ برتر ایران بازی کنم، فعلا برای من اینکه فرصت بیشتر بازی به دست بیاورم، اهمیت دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 − هشت =