ملوان سد راه طلایی‌پوشان نبود

سپاهان به قهرمانی جام حذفی نزدیک شد

معرفی مدیرعامل جدید برای سپاهانی‌ها خوش‌یمن بود و شاگردان مورایس موفق شدند در یک بازی سخت و حساس ملوان بندرانزلی را شکست دهند و به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برسند.

تاریخ انتشار: 10:07 - شنبه 1403/02/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان به قهرمانی جام حذفی نزدیک شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ معرفی مدیرعامل جدید برای سپاهانی‌ها خوش‌یمن بود و شاگردان مورایس موفق شدند در یک بازی سخت و حساس ملوان بندرانزلی را شکست دهند و به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی برسند.

به‌هرحال بعد از اینکه قهرمانی سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر غیرممکن شد، تنها مسابقات جام حذفی در پیش روی نماینده اصفهان باقی‌ مانده و طلایی‌پوشان برای اینکه بتوانند امسال یک جام به هواداران خودشان هدیه بدهند باید در دو مسابقه آینده هم به برتری برسند تا بعد از سال‌ها دوباره بر بام جام حذفی فوتبال ایران قرار بگیرند.

سپاهان در شرایطی ملوان را شکست داد که انزلی‌چی‌ها در فصل گذشته و در جریان رقابت‌های لیگ برتر یک جام را از سپاهان گرفته بودند و همین موضوع اهمیت بازی عصر پنجشنبه دو تیم را زیاد کرده بود؛ اما یک ضربه سر از جانب فرشاد احمدزاده در نیمه اول کافی بود تا سپاهان در غیاب مدعیانی مثل پرسپولیس و استقلال خودش را به مرحله نیمه‌نهایی برساند و با امیدواری به آینده نگاه کند.

حضور بیش از 15هزار نفر هوادار سپاهانی در استادیوم، آن هم در یک روز سرد و بارانی، به‌خوبی نشان می‌داد که هواداران از اهمیت این مسابقه آگاه هستند و بازیکنان سپاهان هم با بردن ملوان هدیه مناسبی به هواداران خودشان دادند. این موفقیت برای تیمی که در جریان رقابت‌های لیگ برتر با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و نتوانست به حق واقعی خودش دست پیدا کند بسیار مهم بود و سپاهان این فرصت را دارد تا برای پنجمین بار نگاهی به‌عنوان قهرمانی جام حذفی هم داشته باشد و سرمربی پرتغالی سپاهان باید خودش را به تالار افتخارات باشگاه برساند. مورایس می‌تواند با کسب این جام نام خودش را در کنار فرهاد کاظمی، لوکا بوناچیچ و مرحوم زلاتکو کرانچار قرار دهد که در سال‌های قبل موفق شدند با سپاهان قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شوند.

طلسم شش‌ساله شکست

سپاهان با برتری مقابل ملوان جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را به دست آورد تا به‌نوعی ناکامی‌های اخیر این تیم در لیگ برتر جبران شود. البته که هواداران این تیم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند؛ اما تا همین‌جا هم شاگردان مورایس طلسم جالبی را شکستند و موفق شدند این تیم را بعد از شش سال به جمع چهار تیم برتر حذفی برسانند.

سپاهان آخرین بار در فصل 13۹۸-۱۳۹۷ با هدایت امیر قلعه‌نویی با شکست مس کرمان در ضربات پنالتی به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده بود؛ نیمه‌نهایی که با شکست طلایی‌پوشان مقابل پرسپولیس در آخرین دقیقه از وقت‌های اضافه بازی همراه شد تا این تیم موفق به کسب جام در آن فصل نشود. بعد از آن فصل بهترین عملکرد سپاهان در جام حذفی، دوبار حضور در یک‌چهارم نهایی در فصول نوزدهم و بیستم بود که با شکست مقابل استقلال و فولاد خوزستان همراه شد.

مورایس: سومی لیگ هم یک جام است

ژوزه مورایس در نشست خبری بعد از دیدار تیم فوتبال سپاهان اصفهان مقابل ملوان که به برتری یک بر صفر سپاهان انجامید، اظهار کرد: «گفته بودم بازی بین دو تیم خیلی خوب برگزار می‌شود و همین مسئله را در زمین دیدیم. سطح تمرکز، سازمان‌دهی و ساختار تیمی ما خیلی خوب و بهتر از گذشته بود. به همین دلیل گل زدیم و موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتیم که تبدیل به گل نشدند. می‌توانم بگویم لیاقت پیروزی را در این مسابقه داشتیم.»

او درباره اینکه ممکن است سپاهان روی بازی‌های جام حذفی تمرکز کند و از لیگ برتر غافل شود، تصریح کرد: «از صدای شما حس می‌کنم نگران هستید و به باشگاه سپاهان اهمیت می‌دهید. ذهنیت من مانند شماست. جام حذفی و لیگ، دو رقابت مجزا هستند. در جام حذفی باید مرحله بعدی را ببریم تا به فینال برسیم و فینال را ببریم تا در لیگ نخبگان آسیا شرکت کنیم.»

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به صعود طلایی‌پوشان به یک تورنمنت آسیایی دیگر با رتبه سوم گفت: «سپاهان با کسب جایگاه سوم نیز می‌تواند در یک رقابت بین‌المللی (لیگ قهرمانان آسیا 2 که سطح دوم رقابت قاره‌ای باشگاه‌های آسیا محسوب می‌شود) شرکت کند.» مورایس با بیان اینکه خودش روحیه متفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: «شاید اگر جام حذفی قبل از لیگ به پایان می‌رسید، برای من اهمیتی نداشت و باید روی هر دو رقابت تمرکز کنیم. به‌عنوان یک تیم خوب و حرفه‌ای در سطح بالا باید این‌گونه فکر کنیم.»

او در ادامه اظهارات خودش بیان کرد: «اگر از هواداران بپرسید، شاید بگویند جام حذفی الان تنها رقابتی است که به ما یک جام و مدال می‌دهند. شاید از اظهارات از مدیرعامل جدید باشگاه سوءبرداشت شده است. شاید منظور او این بود که اگر می‌خواهیم جامی بگیریم، در جام حذفی می‌توانیم به این هدف برسیم. می‌خواهیم بهترین جایگاه را در جدول داشته باشیم. البته با تمام اتفاقاتی که برای ما افتاد، سوم‌شدن هم شاید جامی برای ما باشد.»

برنامه نیمه‌نهایی جام حذفی

با تصمیم قبلی سازمان لیگ فوتبال ایران که در قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد، قرار است مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها ۲۴ یا ۲۵ خرداد برگزار شود. در این مرحله مس رفسنجان برابر آلومینیوم اراک قرار می‌گیرد و گل‌گهر سیرجان هم از سپاهان میزبانی می‌کند. تکلیف تیم‌های میزبان و مهمان این دو مسابقه باید با قرعه‌کشی تعیین شود تا تیم‌های برنده راهی فینال بشوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × یک =