«ملکا» این دفعه گل‌های متبرک حرم را به اصفهان آورد!

گروه فرهنگی‌ «ملکا‌»، مجموعه‌ای‌ کاملا دخترانه‌ است ‌که‌‌ همین‌ چند وقت ‌پیش ‌نهمین سالگرد‌ خودرا‌ جشن‌ گرفت. اولین‌ فعالیت این مجموعه به ولادت حضرت معصومه در سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. مخاطبان‌ بیشتر از قشر دانشجو هستند و در اعیاد فعالیت دارند. برای آشنایی با فعالیت‌های گروه با خانم عارفه نیلی مدیرگروه فرهنگی ملکا به گفت‌وگو پرداختیم.

تاریخ انتشار: 12:58 - دوشنبه 1403/02/31
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
«ملکا» این دفعه گل‌های متبرک حرم را به اصفهان آورد!

به گزارش اصفهان زیبا؛ گروه فرهنگی‌ «ملکا‌»، مجموعه‌ای‌ کاملا دخترانه‌ است ‌که‌‌ همین‌ چند وقت ‌پیش ‌نهمین سالگرد‌ خودرا‌ جشن‌ گرفت. اولین‌ فعالیت این مجموعه به ولادت حضرت معصومه در سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد. مخاطبان‌ بیشتر از قشر دانشجو هستند و در اعیاد فعالیت دارند. برای آشنایی با فعالیت‌های گروه با خانم عارفه نیلی مدیرگروه فرهنگی ملکا به گفت‌وگو پرداختیم.

فعالیت‌ گروه ملکا چگونه‌ است؟

فعالیت اصلی ملکا از سال‌ها پیش، بر پایه‌ی هدیه دادن به افراد است. ما گروهی از دختران جوان و نوجوان هستیم که در اعیاد هدیه‌هایی که پایه ثابت آن گل است را آماده می‌کنیم و به‌منظور تبریک و ترویج این روز مهم آن را به مردم هدیه می‌دهیم. این هدیه‌ها به افراد خاصی تعلق نمی‌گیرد و مردم را در مناطق مختلف تحت پوشش قرار می‌دهیم. در سابقه فعالیت‌های گروه تاکنون توزیع پنج‌هزار شاخه‌ گل‌ داشته‌ایم که رکورد آن هم هنوز شکسته نشده است.

این گل‌ها میان خانواده‌هایی که نوزادشان به دنیا آمده، دانش‌آموز‌ و دانشجو، کارمندان، نوعروسان و مردم کوچه و خیابان توزیع شد. در روز دختر نیز گل‌متبرک‌ از حرم‌ حضرت‌ معصومه (س) که ‌‌از‌قضا‌ عدد‌ آن‌ با عدد سال‌ یکی ‌شد‌ به‌ مردم‌ هدیه‌ دادیم. آن زمان به‌ افراد‌ می‌گفتیم‌ این‌ یک‌ گل‌ عادی ‌‌نیست، بلکه‌ گلی‌ است‌ که‌ از‌ راه‌ دور ‌برای‌ شما آمده است‌ و‌چقدر‌این‌ موضوع ‌افراد‌ را‌ خوشحال و‌ ذوق‌زده‌ می‌کرد. امسال نیز در ‌روز ‌دختر‌، توانستیم‌ قسمتی ‌ازگل‌ها را‌ به مدارس‌ مقطع ‌نوبت ‌دوم‌ متوسطه‌ برسانیم. یعنی‌ ما امسال ‌تعدادی ‌گل‌ در ‌شهر ‌و تعدادی ‌را‌ در مدارس ‌پخش ‌کردیم.

نوع‌ برخورد‌ مردم‌ هنگامی‌ که‌ به‌ آن‌ها‌ هدیه‌ می‌دهید‌ چگونه‌ است؟

بیشتر ‌افراد‌ با‌ذوق‌ و ‌شوق‌ تبریک‌ متقابل‌ میگویند. حتی ‌افرادی‌ بودند که‌ می‌گفتند‌ ما‌ منتظر‌ نشانه‌ای ‌بودیم‌ تا هدف‌ و‌ مسیر ‌خود را‌ تغیر ‌دهیم، ما ‌این‌ نشانه‌ را‌ از‌ متبرکی‌ حضرت ‌معصومه‌ (س) داریم. ذوق‌ تعدادی‌ از مردم آنقدر ‌زیاد‌ بود‌ که ‌مشتاقانه ‌به‌ گروه‌ دخترانه‌ی‌ ملکا‌ اضافه ‌شدند. به ‌لطف ‌ائمه ‌تا ‌الان‌ از جانب‌ مردم‌ بازخورد منفی نداشتیم.

فعالیت امسال هم مانند سال‌های گذشته بود؟

بله. عمده‌ی فعالیت ما اهدای گل است. اما امسال متفاوت‌تر از هرسال دیگر بود. ما بعد از نامه‌نگاری با آستان حضرت معصومه توانستیم تعدادی از گل‌های متبرک را در سطح شهر اصفهان پخش کنیم.

به‌جز اعیاد و ایام مهم فعالیت‌های شما در طول سال چگونه است؟

یکی از وجه تمایزات ما با گروه‌های فرهنگی این است که مادر طول سال مانند کانون‌ها یا هیئات مذهبی فعالیت نداریم. بیشتر کارمان دوره و مناسبتی است.

هزینه‌ی هدیه‌ها چگونه تهیه می‌شود؟

عمده‌‌ی هزینه‌ها ‌از‌طرف ‌فراخوان‌‌های‌مجازی‌ است‌ که ‌مردم ‌‌خودجوش ‌کمک ‌می‌کنند. وازطرفی‌ به علت ‌فعالیت‌۹ ساله‌ی‌ ما، آشنایی‌ بیشتری‌ نسبت ‌به ‌ما‌ پیدا‌کرده‌اند و مورد اعتماد قرار داده‌اند.گروه ملکا در راستای تبریک و بزرگداشت اعیاد مذهبی قدم برمی‌دارد. این نشان می‌دهد هرکس می‌تواند در این راه مؤثر باشد و برای شاد بودن و شادکردن مردم در تکاپو باشدو با خود بگوید من قدمی کوچک برمی‌دارم تا قدم‌های بعدی بزرگ‌تر شود.

مانند گروه ملکا که در ابتدا از افراد کم و هدیه‌های کم شروع کردند ولی الان توانستند ۱۴۰۳ گل در بین مردم پخش کنند. حتی توانستند در شهر بزرگ تهران گروه داشته باشند و فعالیت خود را در هردو شهر ادامه دهند و هرساله تعدادشان بیشتر و بیشتر شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سیزده + نوزده =