ریسک پایین امیر قلعه‌نویی برای تغییر نسل تیم ملی

به فاصله کوتاهی پس‌از آنکه کرکره لیگ برتر پایین کشیده شد، اردوی تیم ملی فوتبال برای حضور در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز شد و کاروان تیم کشورمان راهی هنگ‌کنگ شد تا در بازی برگشت مقابل این تیم آسیایی قرار بگیرد.

تاریخ انتشار: 12:26 - پنجشنبه 1403/03/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
ریسک پایین امیر قلعه‌نویی  برای تغییر نسل تیم ملی

به گزارش اصفهان زیبا؛ به فاصله کوتاهی پس‌از آنکه کرکره لیگ برتر پایین کشیده شد، اردوی تیم ملی فوتبال برای حضور در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز شد و کاروان تیم کشورمان راهی هنگ‌کنگ شد تا در بازی برگشت مقابل این تیم آسیایی قرار بگیرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که در گروه E این رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان هم‌گروه است، در بازی رفت و در تهران با چهار گل بر تیم هنگ‌کنگ غلبه کرد و امروز برای تکرار برد رفت برابر حریف صف‌آرایی خواهد کرد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی از دیدارهای گذشته خود در این گروه سه برد و یک تساوی به دست آورده‌اند و با تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، در رتبه اول جای دارند؛ اما تفاضل گل امتیاز شکننده، باعث شده تا کادر فنی و بازیکنان در قبال هرکدام از دیدارهای تیم ملی ریسک نکنند.

با اینکه تیم کشورمان در بازی رفت مقابل این حریف آسیایی برد پرگلی داشت؛ اما نمی‌توان حریف را دست‌کم گرفت؛ همچنان که در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در قطر، تیم ملی به‌سختی و با تک‌گل مهدی قائدی توانست به برتری برسد.

تیم‌های ایران و هنگ‌کنگ تاکنون هشت‌بار مقابل یکدیگر قرارگرفته‌اند که در هفت دیدار برتری به سود تیم ملی کشورمان بوده و در یک دیدار نیز حریف به برتری دست پیدا کرد.

امیر قلعه‌نویی که با صعود به مرحله نیمه‌نهایی حضورش بر روی نیمکت تیم ملی را تمدید کرد، با توجه به تغییر روال برگزاری جام جهانی و 48 تیمـی‌شــدن تعــداد تیــم‌هــای شرکت‌کننده در این رویداد، کار سختی برای رهنمون کردن تیـم ملی به جام جهانی ندارد؛ اما موضوع مهم اینجاست که دیگر برای تیم او صعود صرف کافی نیست و علاوه بر نمایش یک تیم باکیفیت، باید تیمی جهت صعود از مرحله گروهی بسته شود.

با پایان‌یافتن رقابت‌های لیگ برتر، ترکیب تیم ملی اعلام شد که تغییر چندانی نداشت و سرمربی تیم ملی به جز دعوت از چندچهره جدید، تلاش کرده بود با همان نفرات قبلی به مصاف حریفان برود؛ اما با توجه به افزایش میانگین سنی تیم ملی، جوان‌گرایی در تیم ملی مسئله‌ای است که از امیر قلعه‌نویی و همکارانش انتظارمی‌رود.

ترکیب اصلی تیـم ملـی ایــران سال‌هاست تغییر محسوسی نداشته و بسیاری از بازیکنـان جوان و پدیده‌های فوتبال ایران زیر سایه بازیکنان نامدارتر فرصت رسیدن به تیم ملی را ازدست‌داده‌اند؛ اما از آن‌سو بازیکنانی که یک‌دهه است در تیم ملی حضور دارند و مسابقات مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند، انگیزه چندانی ندارند و تغییر نسل در تیم ملی برای کارهای مهم آینده ضروری به نظر می‌رسد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − 6 =