نمایشگاه کار آفرینی طلاب برگزار شد:

درخشش طلاب کارآفرین

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولیدات خانگی برای خانواده طلاب و روحانیون دهم اسفند آغازشده و تا هجدهم اسفند در سالن گلستان‌شهدا برای بازدید عموم دایر است.

تاریخ انتشار: 00:30 - سه شنبه 1401/12/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
درخشش طلاب کارآفرین

نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولیدات خانگی برای خانواده طلاب و روحانیون دهم اسفند آغازشده و تا هجدهم اسفند در سالن گلستان‌شهدا برای بازدید عموم دایر است. نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولیدات خانگی با عملکردها و کارکردهای مراکز حوزه علمیه در اصفهان همراه شده و خوشبختانه مورداقبال عموم نیز قرار گرفته است.

ما برای توانمندسازی برادران و خواهران طلبه و روحانی و برای مهارت‌آموزی خانواده‌های طلبه و روحانی در راستای مأموریت‌های حوزوی و فعالیت‌های تبلیغی و پژوهشی و اجتماعی کارگاه‌های آموزشی کاربردی برگزار می‌کنیم؛ البته این اقدام مخصوص توانمندسازی طلاب و روحانیون است و فاز اقتصادی ندارد.

درواقع هدفمان از این اقدام نیز این نیست که طلاب در مسیری خارج از وظایف ذاتی‌شان قرار بگیرند و این جزو سیاست‌های ما نبوده و نیست؛ بلکه باید خانواده طلاب و روحانیون را در راستای کمک به معیشت و اقتصاد خانواده هدایت کنیم. برای تحقق این هدف دوره‌هایی برگزارشده و خانواده طلاب و روحانیون، همسران و فرزندان طلاب و روحانیون در برخی مشاغل موردحمایت قرارگرفته‌اند تا دوره‌هایی را بگذرانند.

طلاب و روحانیون پیش‌تر دوره‌هایی را در این خصوص دیده بودند؛ علاوه بر این، دوره‌هایی نیز توسط مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان برگزارو درنهایت به دانش‌نامه این دوره و حرفه منتهی شده است. تقویت و ارتقای مهارت‌های طلاب و خانواده‌های آن‌ها در امر اشتغال‌زایی و کارآفرینی از این طریق محقق شده است.

مرحله دوم حمایت‌های ما در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای خانواده طلاب و روحانیون، اعطای وام و فراهم‌کردن عرصه برای به‌فعلیت‌رسیدن دانشی است که طلاب و روحانیون کسب کرده‌اند. ما حمایت‌های حداقلی در حد مقدوراتمان انجام دادیم و الان شاهد به‌ثمرنشستن این اقدامات و حمایت‌ها هستیم.

خانواده طلاب و روحانیون به‌واسطه دوره‌هایی که دیدند، در راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی برای کمک به معیشت خانواده و ثمربخشی به منویاتی که مقام معظم رهبری در راستای خوداتکاکردن جامعه مطرح کرده‌اند و بخشی از آن به تولیدات خانگی ارتباط پیدا می‌کند، قدم برداشته‌اند.

در نمایشگاهی که برگزار شده است، شاهد عرضه تولیدات خانگی توسط خانواده طلاب و روحانیون هستیم. نمونه كارهای ارائه‌شده در نمايشگاه محصولات توليدی خانواده طلاب بسيار ارزشمند هستند و اين حركت قابل‌تقدیر است. خانواده طلاب درزمینه توليدات خانگی به مرحله بلوغ رسیده‌اند كه نشان می‌دهد زحمت خوبی كشيده شده است و خانواده طلاب اراده خوبی دارند.

یکی از حمایت‌های دیگر از خانواده طلاب و روحانیون برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی این است که با کمک اصناف برای دریافت مجوزهای مربوط اقدام کنیم و حمایت‌های لازم در این خصوص نیز انجام شود؛ همچنین به دنبال این هستیم که تشکل‌های ویژه‌ای برای خانواده طلبه و روحانیون که وارد این عرصه شدند، راه‌اندازی کنیم. امیدواریم بتوانیم به‌زودی مرکز کارآفرینی برای خانواده طلاب و روحانیون وابسته به خدمات تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان راه‌اندازی کنیم؛ بنابراین گسترش این حمایت‌ها نیز یکی دیگر از اهداف ما به شمار می‌رود.

در حال حاضر اساسنامه مرکز کارآفرینی تدوین‌شده و مقدماتش فراهم‌شده است؛ ضمن اینکه مکان لازم برای استقرار این مرکز کارآفرینی نیز پیش‌بینی‌شده و راه‌اندازی این مرکز برای حمایت از کارآفرینی خانواده طلاب و روحانیون در شرف انجام است. لازم به یادآوری است که نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و تولیدات خانگی اصفهان از دهم اسفند شروع‌شده و تا هجدهم اسفند از ساعت سه بعدازظهر تا ساعت ده شب برای عموم آزاد است. این نمایشگاه خوشبختانه مورد استقبال عموم نیز قرارگرفته است و ما رضایتمندی نسبی از مراجعانمان نیز دریافت کردیم.

هرچند نواقصی نیز وجود دارد، برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش می‌کنیم و به دنبال رفع‌کردن نواقص نیز هستیم. اگر در سیاست‌های کلان نه‌فقط خانواده طلاب و روحانیون، بلکه اقشار مختلف به کمک اقتصاد و معیشت خانواده بیایند، بسیاری از مشکلات کاهش پیدا می‌کند. این نکته را باید همواره مدنظر قرار داد که برای هر کاری ازجمله کارآفرینی و اشتغال‌زایی حمایت‌های اندک منجر به خلق آثار بزرگ می‌شود. مطالبه و درخواست ما این است که در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود و تسهیلاتی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد تا از ظرفیت‌های مختلف در این بخش استفاده شود.

از طریق کارآفرینی می‌توان خلاقیت‌های مختلف جوانان و نوجوانان را به کار برد. اگر این حمایت‌ها انجام شود و گسترش پیدا کند، کارآفرینی محقق می‌شود. از طریق کارآفرینی نیز در خانواده‌ها همسران می‌توانند تمام توانشان را برای خدمت به جامعه به کار ببرند و از توانمندی‌ها و خلاقیت‌هایشان در این مسیر استفاده کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 1 =