مدیران اصفهان به کمک میثم بنی‌طبا بیایند

یک طلای پاراالمپیک را دریابید

کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی هانگژو و چندین قهرمانی دیگر در رویدادهای جهانی و آسیایی، امیدواری زیادی را برای کسب اولین طلای پاراجودوی اصفهان توسط میثم بنی‌طبا ایجاد کرده بود، اما شرایط به گونه دیگری رقم خورده و نگرانی زیادی بابت از دست رفتن این شانس مدال وجود دارد.

تاریخ انتشار: 09:03 - دوشنبه 1403/04/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک طلای پاراالمپیک را دریابید

به گزارش اصفهان زیبا؛ کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی هانگژو و چندین قهرمانی دیگر در رویدادهای جهانی و آسیایی، امیدواری زیادی را برای کسب اولین طلای پاراجودوی اصفهان توسط میثم بنی‌طبا ایجاد کرده بود، اما شرایط به گونه دیگری رقم خورده و نگرانی زیادی بابت از دست رفتن این شانس مدال وجود دارد.

پس از مدت‌ها بلاتکلیفی از روز گذشته اردوی تیم ملی پاراجودو برای حضور در پاراالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و میثم بنی‌طبا به همراه وحید نوری در اردوی تیم ملی برای کسب آمادگی جهت حضور در رویداد پیش رو حضور یافته‌اند.

بنی طبا و نوری از مدتی قبل به‌واسطه مطالباتی که داشتند و برای تحقق آن پیگیری نمی‌شد، در اردوهای تیم ملی شرکت نکردند تا این‌گونه صدای اعتراضشان را به گوش فدراسیون برسانند. در این مدت کنش و واکنش‌های زیادی انجام شد، اما درنهایت انتظارات ملی پوشان پاراجودو تحقق پیدا نکرد تا در نهایت با پادرمیانی رئیس کمیته ملی پاراالمپیک، قرار به بازگشت بنی‌طبا و نوری شد.

این جودوکار اصفهانی با اشاره به مشکلاتی که در ماه‌های اخیر پشت سر گذاشته، می‌گوید: به دلیل اظهاراتی که داشتیم و مصاحبه‌هایی که انجام داده بودیم، ما را به کمیته انضباطی فراخواندند، اما با پیگیری وزارت ورزش و جوانان، این موضوع منتفی شد.

او ادامه می‌دهد: در دیداری که با غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پاراالمپیک داشتیم، دو ساعتی مذاکره کردیم و او صحبت‌های ما را شنید و دلسوزانه با ما صحبت کرد و با درخواست بازگشت به تیم ملی، قول پیگیری مطالبات ما را داد.

بنی‌طبا که تاکنون تجربه حضور در پاراالمپیک را نداشته، می‌گوید: من در 35 سالگی، بچه نیستم که درگیر حاشیه شوم، اما شرایطی پیش آورده‌اند که کار را برای ما سخت کرده است.
او با بیان اینکه ما حریف تمرینی نداریم و در هیچ باشگاهی نمی‌توانیم تمرین کنیم، می‌گوید: در رشته جودو تا اصطلاحا دست‌به‌یقه نشویم، نمی‌توانیم تمرین خوبی داشته باشیم، اما به دلیل بروز برخی مشکلات، جودوکاران خوب حاضر نیستند به اردوی تیم ملی بیایند و با ما تمرین کنند؛ زیرا ورزشکاران نمی‌خواهند مورد غضب فدراسیون واقع شوند. از طرفی ما هم نمی‌توانیم به باشگاه‌ها برویم و اخیرا پس از چند جلسه‌ای که به سالن کبکانیان رفتیم، گفته‌اند دیگر ما را راه ندهند.

این ملی‌پوش اصفهانی با گلایه از بی‌توجهی به خواست ورزشکارانی که می‌خواهند پرچم کشورمان را در میادین بین‌المللی به اهتزاز دربیاورند، می‌گوید: من از مدال طلا گرفتن بدم نمی‌آید، اما به دلیل اینکه احساس خطر کردیم و متوجه شدیم رنگ مدالمان در حال تغییر است، پیگیر مطالبات شدیم؛ در حال حاضر از تمرین دور هستیم و بدن‌هایمان آماده نیست و با این شرایط مدال دور از دسترس ماست.

او با بیان اینکه از طریق فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان و کمیته ملی پاراالمپیک پیگیر موضوعات هستیم، تأکید می‌کند: من و وحید نوری دو شانس کسب مدال طلا هستیم، درحالی‌که ده شانس طلا برای کاروان ایران در پاراالمپیک متصور هستند و با وضعیت فعلی، 20 درصد سهم طلای ایران به خطر افتاده است و این‌گونه با ما رفتار می‌کنند.بنی‌طبا تأکید دارد ما بحث فنی داریم و می‌خواهیم شرایط برای تمرین فراهم شود و می‌گوید: از کمیته ملی پاراالمپیک با من تماس گرفته‌اند و می‌پرسند حریف تمرینی دارید، وقتی می‌گویم نه، در جواب می‌گویند پس بعدها اعتراضی بابت ضعیف بودن حریف تمرینی نداشته باشند.

او ادامه می‌دهد: وقتی حریف تمرینی خوبی نداشته باشم، چطور می‌توانم آماده شوم. چند روز قبل یک جلسه تمرینی با تیم ملی جودو جوانان داشتم و واقعا سطح حریف قوی بود؛ ما به چنین حریفانی نیاز داریم تا آمادگی لازم را پیدا کنیم.در شرایطی وضعیت تمرینی و اردویی مطلوبی برای این ورزشکار اصفهانی فراهم شده که او شانس کسب مدال طلاست و این موضوع برای ورزش نصف جهان حائز اهمیت است؛ زیرا به‌جز طلای علی نادری در آتن، تاکنون قهرمانی دیگری برای ورزشکاران اصفهانی در پاراالمپیک به دست نیامده و باید شرایط برای کسب دومین مدال فراهم شود.

رفع مشکل بنی‌طبا نیازمند ورود مسئولان استانی و نمایندگان مجلس است تا با ورود به موضوع، ضمن اینکه اجازه ندهند حق این ورزشکار نابینا تضییع شود، شرایط مطلوب تمرینی با همکاری فدراسیون نابینایان و فدراسیون جودو فراهم شود؛ زیرا به‌هیچ‌عنوان زیبنده ورزش اصفهان نیست که یک ملی پوش برای شرکت در رویدادی به اهمیت پاراالمپیک، نتواند حریف تمرینی داشته باشد و ضروری است تمام متولیان امر و افرادی که از نفوذ لازم در وزارت ورزش و کمیته ملی پاراالمپیک برخوردارند، از این ورزشکار حمایت لازم را داشته باشند؛ زیرا درنهایت مدال کسب‌شده به نام ورزش اصفهان و در سطح بالاتر ایران عزیزمان خواهد بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

بیست + 11 =