نسبت به نوروز پارسال:

تردد در جاده‌های اصفهان افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: تردد خودروهای ورودی در جاده‌های شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین در این استان از ۲۴ اسفند پارسال تا پایان روز سوم فروردین امسال در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش یافته‌ است.

تاریخ انتشار: 19:19 - جمعه 1402/01/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تردد در جاده‌های اصفهان افزایش یافت

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، «فرزاد دادخواه» افزود: ۱۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۵۷۰ وسیله نقلیه از بیست و چهارم اسفند پارسال تا سوم فروردین امسال در جاده‌های این استان تردد کردند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۶۲ هزار و ۹۵۱ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان اصفهان وارد و یک میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۹۴ دستگاه وسیله نقلیه از جاده‌های آن خارج شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۶ و ۵ درصد افزایش یافته ‌است.

وی اضافه کرد: در سومین روز از فروردین امسال یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۸۲۶ مورد تردد خودرو در جاده‌های این استان به ثبت رسیده است.

دادخواه با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد : در این روز ۱۲۷ هزار و ۹۶۲ خودرو وارد استان شده و ۱۳۴ هزار و ۵۶۷ خودرو خارج شده است.

وی بیان کرد: محورهای – بهارستان و بالعکس، اصفهان- فولادشهر و بالعکس، آزادراه قم – کاشان و بالعکس بعنوان پر ترددترین محورهای استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین تصادف‌های در راه‌های استان بدلیل رعایت نکردن سرعت مجاز و رانندگی در حالت خواب آلودگی بوده و بیشترین موارد علت فوت افراد بدلیل نبستن کمربند ایمنی اتفاق افتاده است.

وی از رانندگان و همه سرنشینان خودروها و ناوگان عمومی خواست که بستن کمربند ایمنی را جدی بگیرند و شهروندانی که به هر دلیل قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند می‌توانند با تماس با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

دادخواه با بیان اینکه جاده‌های استان اصفهان حالت کویری و صاف و یک دست دارد که موجب خواب آلودگی و هیپنوتیزم راننده می‌شوند و باید رانندگان پس از هر ۲ ساعت رانندگی حدود ۱۰ دقیقه در مکان مناسب و امن استراحت کنند تاکید کرد: نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در تمام بخش ها اعم از راهداری و حمل و نقل، هم اکنون آماده باش کامل هستند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

13 + 4 =