چرایی اتخاذ یک تصمیم بزرگ رهبری

برپایی نمازجمعه اخیر به امامت رهبری در شرایطی پیچیده‌ای که روابط ایران و اسرائیل برای اولین بار طی تمام این سال‌ها از بُعد اطلاعاتی، لفظی و نیابتی خارج شده و به شکل یک جنگ واقعی در آمده است، آن هم در شرایطی که دشمن طی چندین روز پس از عملیات وعده صادق حرف از قطعی بودن پاسخ خود می‌زند، چندین پیغام مهم دارد که پیش از هر چیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

تاریخ انتشار: 11:20 - دوشنبه 1403/07/16
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چرایی اتخاذ یک تصمیم بزرگ رهبری

به گزارش اصفهان زیبا؛ برپایی نمازجمعه اخیر به امامت رهبری در شرایطی پیچیده‌ای که روابط ایران و اسرائیل برای اولین بار طی تمام این سال‌ها از بُعد اطلاعاتی، لفظی و نیابتی خارج شده و به شکل یک جنگ واقعی در آمده است، آن هم در شرایطی که دشمن طی چندین روز پس از عملیات وعده صادق حرف از قطعی بودن پاسخ خود می‌زند، چندین پیغام مهم دارد که پیش از هر چیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

درواقع لازم است به این مسئله دقت کرد که چرا در اولین جمعه پس از حمله نظامی ایران به تروریست‌ترین دولت حاضر دنیا که عمده هنر آن ترور کردن نه‌تنها مخالفان سیاسی خود بلکه دانشمندان، مجروحان جنگی و حتی غیرنظامیان است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصمیم می‌گیرد در فضایی باز و با حضور حداکثری در مصلای تهران حضور پیدا کند و خطبه حماسی بخواند؟

مخاطبی به گستره تمام امت حزب‌الله

به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل اصلی اتخاذ این تصمیم بزرگ به نگاه کلی رهبری نسبت به رابطه مردم و انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. رهبر معظم انقلاب معتقدند که رشد جامعه اسلامی درگرو یک همکاری و بیداری همگانی اتفاق می‌افتد و چنانچه مردم مسلمان در سراسر دنیا به‌خصوص ملل ایران و عرب ضرورت حضور خود در رویدادهای مهم را درک کنند، حرکت جامعه دینی در مسیر واقعی و اصیل اسلامی خود اتفاق خواهد افتاد.

پیرو همین نگاه است که ایشان در اولین واکنش نسبت به حمله ناجوانمردانه اسرائیل به لبنان در پیامی اعلام می‌کنند که بر تمام مسلمانان واجب است با تمام ظرفیت‌های خود برای کمک در کنار مردم لبنان بایستند. بُعد مهم مسئله مبارزه با استکبار از نگاه رهبری، بیداری آحاد جامعه اسلامی با هر زبان و قومیتی است که ایراد خطبه دوم به زبان عربی بیانگر همین مسئله است؛ درواقع رهبری مخاطبی به گستره تمام امت حزب‌الله را در نمازجمعه اخیر مورد خطاب قرار داد تا همه خودشان را در تحولاتی که به‌سرعت درحال رخ دادن است دخیل بدانند که با این نگاه کلی دو هدف مهم عملی می‌شود؛ یکی ساخت هویتی مستقل ولی متحد با محور مقاومت است و دیگر نمای بیرونی این مسئله است به شکلی که تمام دنیا بداند جبهه مقاومت محصور به چند حزب و چریک و اسلحه به دست نیست؛ بلکه فرهنگ مقاومت در ذهن و قلب قاطبه ملت مسلمان مخصوصاجامعه ایرانی زنده است.

خطبه‌خوانی‌های رهبری نمایش اقتدار و امنیت در قلب تهران

در کل با نگاهی اجمالی به خطبه‌خوانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه اخیر درمی‌یابیم که سخنرانی ایشان تنها در قامت رهبر ایران نبود، بلکه طی روزهایی که امت مسلمان مخصوصا لبنانی‌ها در غم فقدان مجاهد بزرگ خود سید حسن نصرالله موقتا دچار سردرگمی شدند، مخاطب قرار دادن آن‌ها و صدور فتوای لزوم حمایت از آن‌ها دلگرمی بزرگی بود که توسط سردمدار مبارزه با اسرائیل برای آن‌ها صادر شد.

همچنین تأکید رهبری بر درست بودن عملیات طوفان الاقصی بر شبهاتی که اخیرا توسط برخی مطرح شده بود، پایان داد و به این شکل ملت فلسطین، به‌خصوص گروه مجاهد حماس را هم از حمایت‌های فراگیر خود دریغ نکرد. بازخورد خطبه‌خوانی‌های رهبری در رسانه‌های جمعی دنیا نمایش اقتدار و امنیت در قلب تهران بود؛ جایی که اولین شخص جهان اسلام به‌علاوه تمام مسئولان رده‌بالای جمهوری اسلامی در اوج تنش با رژیم صهیونیستی حضور داشتند و هیچ واهمه‌ای از تهدیدهای تروریست‌های رژیم در آن وجود نداشت؛ لذا به این شکل باز هم حرکت هوشمندانه رهبری توانست اقتدار پوشالی یک رژیم جعلی را در هم بشکند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

12 − هشت =