بررسی عملکرد نفر به نفر ذوب‌آهنی‌ها:

خیال ذوب‌آهن در جدول راحت شد

جدال ذوب‌آهن و گل‌گهر از این لحاظ اهمیت داشت که از یک طرف مهدی تارتار تا قبل از انتخاب امیر قلعه‌نویی نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های تیم ملی مطرح شده بود و از طرف دیگر الهویی هم که به نوعی تفکرات قلعه‌نویی را بر روی نیمکت گل‌گهر اجرا می‌کند

تاریخ انتشار: 10:08 - یکشنبه 1402/01/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
خیال ذوب‌آهن در جدول راحت شد

هرچند که حساسیت بازی تراکتور و سپاهان در هفته بیست و پنجم باعث شده بود تا همه حواس علاقه‌مندان فوتبال در اصفهان به سمت تبریز باشد، ذوب آهن در بازی بسیار مهم توانست گل‌گهر مدعی و البته پرستاره را هم شکست دهد و با گرفتن این سه امتیاز، خیال خودش را در جدول رده‌بندی لیگ راحت کند. / ذوب‌آهن 

جدال ذوب‌آهن و گل‌گهر از این لحاظ اهمیت داشت که از یک طرف مهدی تارتار تا قبل از انتخاب امیر قلعه‌نویی نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های تیم ملی مطرح شده بود و از طرف دیگر الهویی هم که به نوعی تفکرات قلعه‌نویی را بر روی نیمکت گل‌گهر اجرا می‌کند، در حال حاضر عنوان مربی تیم ملی را در اختیار دارد و به همین خاطر تقابل ذوب‌آهن و گل‌گهر تبدیل به یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته شده بود. در ادامه مروری بر عملکرد بازیکنان دو تیم در این بازی داریم.

حبیب فرعباسی: از خنده‌های بی وقفه فرعباسی در پایان بازی می‌شد حدس زد که او چقدر بابت ثبت کلین شیت در برابر گل‌گهر خوشحال است. به خصوص اینکه واکنش به‌موقع او در ثانیه‌های پایانی هم توانست دروازه ذوب‌آهن را نجات دهد و فرعباسی را همچنان در بین دروازه‌بانان برتر این فصل نگه دارد.

حامد نورمحمدی: از زمانی که نادر محمدی در ترکیب فیکس ذوب‌آهن به میدان می‌رود وظیفه سنگین هدایت خط دفاعی ذوب‌آهن از روی دوش نورمحمدی برداشته شده و همین موضوع فرصت را برای حضور او در زمین حریفان هم مهیا کرده است. البته نورمحمدی به‌عنوان کاپیتان ذوب‌آهن در صحنه مشکوک به پنالتی تیمش بازی را رها کرد و مشغول اعتراض به داور مسابقه بود و همین بی‌احتیاطی می‌توانست گل برتری را برای گل‌گهر به همراه داشته باشد.

نادر محمدی: اگر از اوت‌های بلند و نه‌چندان تأثیرگذارش در نیمه اول بگذریم باید به شوت ۵۰ متری محمدی در نیمه اول اشاره کنیم که می‌توانست تبدیل به یکی از زیباترین گل‌های تاریخ لیگ برتر هم بشود. اما ضربه سنگین و از کنار دروازه گل‌گهر به بیرون رفت. البته نورمحمدی در فاز دفاعی موفق عمل کرد و فرصت آنچنانی به مهاجمان خطرناک گل‌گهر نداد.

سیدمحمد قریشی: مدافع راست ذوب‌آهن نمایش ثابت و تقریبا بدون‌اشتباهی در ترکیب تیمش دارد و همین موضوع باعث شده تا او تبدیل به باثبات‌ترین مدافع ذوب‌آهن در طول این فصل بشود. نفوذهای صدقی از جناح راست زمین هم باعث شده تا قریشی وظایف دفاعی بیشتری برعهده داشته باشد.

امیرحسین صدقی: دوندگی بسیار زیادی در سمت راست زمین ذوب‌آهن داشت. اما نفوذهای او آنچنان تأثیرگذار نبود تا در نهایت تارتار در اواسط نیمه‌دوم امیرحسین جدیدی را جایگزین او کند و همین تعویض طلایی باعث شد ذوب‌آهن به گل برتری در این بازی دست پیدا کند.

جلال مداحی: در روزهای مصدومیت مسعود ابراهیم‌زاده و البته نا آمادگی مهران درخشان‌مهر، نوبت به جلال مداحی رسیده تا در سمت چپ زمین تیمش بدرخشد. مداحی به‌عنوان یکی از بازیکنان آکادمی ذوب آهن توانسته در این فصل به خوبی جواب اعتماد مهدی تارتار را بدهد. استیل و چهره او هم به صورتی است که می‌تواند در سال‌های آینده تبدیل به یکی از بازیکنان مطرح در فوتبال ایران شود؛ البته به شرطی که قدر خودش را بداند.

پوریا پورعلی: بهترین نمایش پورعلی در این فصل در بازی برابر گل‌گهر رقم خورد و او به‌خوبی در میانه میدان تیمش با هافبک‌های گل‌گهرجنگید و این موضوع باعث شد تا هواداران ذوب‌آهن نگرانی آنچنانی در خط میانی تیمشان احساس نکنند. پورعلی فیزیک خوبی برای بازی در پست هافبک دفاعی دارد و البته تحت‌آموزش‌های تارتار و قاسم حدادی فر می‌تواند تا سال‌های سال نمایش خوبی در ترکیب ذوب آهن داشته باشد.

عرفان معصومی: سرانجام یک نمایش بسیار خوب و تأثیرگذار از خرید جدید ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم دیدیم و معصومی در برابر گل‌گهر نشان داد که ارزش پرداخت پول برای خرید نیم‌فصل را داشته است. جنگندگی او در میانه میدان و البته تأثیرگذاری‌اش بر روی گل ذوب‌آهن باعث شد تا معصومی به‌عنوان بازیکنی ثابت و جنگنده تا پایان بازی در ترکیب تیمش حضور داشته باشد.

سجاد عاشوری: هیچ نشانی از آن بازیکن تکنیکی و خطرناک ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول ندارد و از طرف دیگر ضربات ایستگاهی و ارسال‌های او آنقدر بی‌دقت است که هیچ موقعیت خطرناکی بر روی دروازه رقبا ایجاد نمی‌کند. همین موضوع باعث شد تا عاشوری تبدیل به گزینه اول مهدی تارتار برای انجام تعویض شود و بعید به نظر می‌رسد که تا پایان فصل بتواند به فرم خوب خودش بازگردد.

سامان نریمان جهان: از باتجربه‌ترین بازیکنان ذوب‌آهن است و البته پاس گلی که برای امیرحسین جدی ارسال کرد، باعث شد تا ذوب‌آهن بتواند به یک برد مهم و ارزشمند دست پیدا کند و همین موضوع تأثیر بازی نریمان جهان را در عملکرد کلی ذوب‌آهن به خوبی نشان می‌دهد.

محمدحسین اسلامی: از زمانی که به تیم ملی دعوت شده انگیزه دوبرابری پیدا کرده است و البته بازی در برابر تیم الهویی مربی تیم ملی هم باعث شد تا اسلامی در برابر گل‌گهر تلاش بسیار زیادی از خودش به نمایش بگذارد و دوندگی زیادی داشت. اما در نهایت تأثیر مستقیمی در نتیجه بازی نداشت. اسلامی کم‌کم با رسیدن به مرز پختگی می‌تواند بازیکنی بسیار تأثیرگذار در فاز تهاجمی ذوب‌آهن باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج + یک =