رقابت طلایی‌پوشان با سرخابی‌ها ادامه دارد:

سپاهان؛ نقطه سر خط

تیم سپاهان شنبه پیش رو و در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم مس رفسنجان است که به نسبت چهار حریف دیگر، موقعیت بهتری در جدول رده بندی دارد و امتیاز گرفتن از این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود.

تاریخ انتشار: 12:28 - سه شنبه 1402/01/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان؛ نقطه سر خط

دوباره نقطه سر خط. لیگ انگار دوباره برای سپاهان آغاز شده و برای تیمی که اختلاف پنج امتیازی نسبت به صدرنشین در نیم‌فصل اول را طی چند هفته جبران کرد، سخت نیست طی پنج هفته پیش رو، امتیازهای کامل همه بازی‌ها را کسب کند و البته به اندازه همه هفت فصلی که زردهای اصفهانی از جام دور مانده‌اند، کار دشواری خواهد داشت.

در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، تیم سپاهان در ورزشگاه آزادی به میهمانی تیم پرسپولیس رفت و با پیروزی در این دیدار، فاتح مهم‌ترین دیدار نیم فصل دوم لقب گرفت.

زردهای اصفهانی با برتری در دیدار مستقیم با رقیب اصلی، خیز بلندی برای قهرمانی برداشتند؛ اما باخت بدموقع در تبریز، برتری امتیازی سپاهان را از بین برد و حالا پنج هفته مانده به پایان لیگ، رقابت بین مثلث مدعیان به اوج خود رسیده است.

باخت به تراکتور درست زمانی به وقوع پیوست که تیم سپاهان می‌رفت تا اختلاف امتیازی‌اش را تثبیت کند. اما از سوی دیگر در مقطعی که هنوز فرصت جبران وجود دارد، شوک خوبی به این تیم وارد شده تا ژوزه مورایس و شاگردانش متوجه شوند باید قدر تک‌تک امتیازهای باقی‌مانده را بدانند و حتی یک تساوی در پنج دیدار پیش رو هم این تیم را از هدفش برای کسب قهرمانی دور خواهد کرد.

ضرورت برد در بازی با مس رفسنجان

تیم سپاهان شنبه پیش رو و در هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم مس رفسنجان است که به نسبت چهار حریف دیگر، موقعیت بهتری در جدول رده بندی دارد و امتیاز گرفتن از این تیم کار ساده‌ای نخواهد بود.

زردهای اصفهانی برای اینکه از فشار باخت به تراکتور خارج شوند، چاره‌ای به‌جز کسب پیروزی در این بازی ندارند و باشگاه سپاهان هم قرار است برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حضور هواداران در این دیدار داشته باشد؛ جمعی از هواداران تیم ذوب آهن نیز اعلام کرده‌اند به قصد حمایت از تیم همشهری راهی ورزشگاه نقش‌جهان می‌شوند.

ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان چهار حریف بعدی تیم سپاهان هستند که فارغ از بازی خانگی و خارج از خانه. کسب سه امتیاز بازی اولویت تیم سپاهان خواهد بود. زیرا در این صورت سرنوشت قهرمانی در اختیار این تیم بوده و نتایج سرخابی‌ها هیچ تأثیری بر عملکرد این تیم نخواهد داشت. زیرا علاوه بر صدرنشینی به لطف تفاضل گل، در دیدارهای رودررو با استقلال و پرسپولیس هم دست برتر را دارد.

شائبه‌های خارج از زمین

به نظر می‌رسد مدیریت بیرون مستطیل سبز و اتفاق‌های احتمالی آن برای تیم سپاهان اهمیتی کمتر از نتیجه‌گیری درون مستطیل سبز نداشته باشد؛ به ویژه اینکه رقیب مستقیم این تیم در مسیر قهرمانی سرخابی‌های پایتخت هستند.

تیم استقلال به عنوان مدافع قهرمانی، در این فصل پرفرازونشیب ظاهر شده و در مقطعی حضور ساپینتو روی نیمکت این تیم با انتقادهای زیادی همراه شد؛ اما در ادامه لیگ، این تیم عملکرد روبه‌رشدی داشت؛ تا جایی که در پایان هفته بیست‌وپنجم با امتیاز مساوی نسبت به صدرنشین و تنها به واسطه تفاضل گل کمتر در رده دوم جای گرفته است.

آبی‌پوشان تهرانی که یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بودند، به دلیل پرداخت‌نشدن مطالبه‌های استراماچونی، درگیر مشکلات زیادی شدند و فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست دادند.

این موضوع حاشیه‌های زیادی درباره باشگاه استقلال ایجاد کرد و منجر به استعفای ناکام علی فتح‌الله‌زاده از مدیرعاملی این باشگاه شد و اعتراض شدید هواداران به وزارت ورزش را به دنبال داشت.

در شرایط فعلی حضور استقلال در کورس قهرمانی و شانس این تیم برای تکرار آن، باعث شده تا بخشی از حاشیه‌های اطرف آبی‌ها کم‌رنگ شود و بعید نیست در همین فضای منجر به دلجویی، شرایط تا حدودی به سود این تیم شود.

تیم پرسپولیس نیز دیگر ضلع مثلث قهرمانی است که نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برد.

اما نوسان نتیجه‌گیری در نیم فصل باعث دور افتادن این تیم از صدر شد. یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم پرسپولیس، دقیقا از زمانی که روند نتیجه‌نگرفتن تیمش آغاز شد، آن را به مسائل مختلف نسبت داد و حتی مدعی شد به دلیل اظهارات سیاسی او، نمی‌گذارند تیمش قهرمان شود.

این در حالی اسـت که گل‌محمدی سنگین‌ترین قرارداد بین مربیان داخلی در لیگ را داشته و جمعی از بهترین‌های لیگ را هم در اختیار دارد. اما سرمربی این تیم تلاش دارد عملکرد تیمش را به مسائل غیر فنی مرتبط کند؛ همچنان که چند هفته قبل مدعی شد داوران 13 پنالتی برای تیمش نگرفته‌اند.

بر مبنای آنچه صفحات هواداری استقلال و سپاهان عنوان کرده‌اند، از آن زمان هر بازی برای این تیم یک پنالتی گرفته می‌شود و بعید نیست در هفته‌های سرنوشت‌ساز پایانی لیگ هم سوت‌های داوران به سود این تیم شود.

با تمام این تفاسیر، سرنوشت قهرمانی در اختیار سپاهان است و از آنجایی که این تیم دیدار مستقیمی هم با تیم‌های سرخابی پایتخت ندارد، باید تمام تمرکزش را روی نتیجه‌‌گیری در زمین بگذارد. زیرا اگر سپاهانی‌ها در هر پنج دیدار آینده پیروز شوند، هیچ اراده‌ای نمی‌تواند مانع قهرمانی این تیم شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × 4 =