عملکرد نفربه‌نفر سپاهانی‌ها:

شب طلایی نقش‌جهان

در شب باشکوه استادیوم نقش‌جهان سپاهان موفق شد در حضور گسترده و پرشور هوادارانش سه امتیاز حساس بازی در برابر مس رفسنجان را به‌حساب خودش واریز کند تا گامی بلند در راه رسیدن به‌عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر دارد.

تاریخ انتشار: 02:40 - دوشنبه 1402/01/28
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شب طلایی نقش‌جهان

در شب باشکوه استادیوم نقش‌جهان سپاهان موفق شد در حضور گسترده و پرشور هوادارانش سه امتیاز حساس بازی در برابر مس رفسنجان را به‌حساب خودش واریز کند تا گامی بلند در راه رسیدن به‌عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر دارد.

قابل پیش‌بینی بود که مسی‌ها حریفی سرسخت و جنگنده برای سپاهان خواهند بود. اما گل زودهنگام سپاهان که توسط مغانلو به ثمر رسید، تمام برنامه‌های حریف رفسنجانی را به هم ریخت و درنهایت شلیک غیرقابل‌مهار امید نورافکن مهر تأییدی بر پیروزی سپاهان در برابر مس زد تا رقابت نفس‌گیر مدعیان در فاصله چهار هفته تا پایان رقابت‌های لیگ همچنان ادامه داشته باشد.

البته هنوز چیزی قطعی نشده و سپاهان باید چهار مسابقه حساس دیگر را هم برگزار کند تا با گرفتن ۱۲ امتیاز کامل برای ششمین بار عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر ایران را به دست بیاورد.

پیام نیازمند: ثبت کلین‌شیت در برابر مس رفسنجانی که مهره‌های تأثیرگذاری مثل پریرا و منشا را در اختیار دارد، عملکرد بسیار خوبی برای نیازمند به‌حساب می‌آید. واکنش بسیار مناسب بود. در اوایل نیمه دوم روی ضربه بازیکن حریف، سپاهان را در جریان مسابقه نگه داشت و بدون شک این کلیدی‌ترین واکنش پیام در جریان مسابقه با مس بود که شانس را برای گرفتن سه امتیاز توسط سپاهان زیاد کرد.

نیلسون جونیور: در روزی که دو بازیکن خارجی سپاهان به نیمکت چسبیدند و حتی یک دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا نکردند، جونیور به‌خوبی در کنار دانشگر خط دفاعی سپاهان را رهبری کرد و در مقابل هم‌وطن خود یعنی شیمبا به‌خوبی توانست وظایف دفاعی خودش را به اجرا بگذارد تا سپاهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل زمین را بدون گل خورده ترک کند.

محمد دانشگر: آن‌قدر جنگنده بازی کرد که در چند مرحله نزدیک بود دچار مصدومیت‌های خطرناک شود؛ ولی دانشگر هم در کنار بقیه بازیکنان سپاهان در روزی که آرایش خط دفاعی این تیم تا اندازه زیادی تغییر پیدا کرده بود، نمایش تأثیرگذار خودش در هفته‌های اخیر را بازهم در ترکیب سپاهان ادامه داد.

امید نورافکن: نورافکن در این بازی به دستور مورایس جای خودش را با زکی پور عوض کرده بود و بیشتر به‌عنوان یک دفاع چپ در زمین بازی می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا قبل از زدن گل در جریان مسابقه به چشم نیاید؛ اما اوج کار بازیکن ملی‌پوش سپاهان زمانی بود که با ضربه غیرقابل‌مهار خود کار را برای سپاهان و مس رفسنجان تمام کرد و این گل می‌تواند ارزشی به قیمت قهرمانی سپاهان هم داشته باشد.

رامین رضاییان: مصاحبه او در هفته گذشته و درخواستش برای حضور هواداران در استادیوم نقش‌جهان تأثیر بسیار زیادی بر افزایش انگیزه هواداران سپاهان داشت و سپاهانی‌ها به‌نوعی دین خود را به مدافع راست تیمشان ادا کردند. رضاییان در برابر مس رفسنجان روز بسیار خوبی داشت و با ارسال پاس گلی دقیق در همان دقایق ابتدایی فرصت را برای پیروزی سپاهان فراهم کرد تا جشنی پرشور در استادیوم نقش‌جهان رقم بخورد.

میلاد زکی‌پور: در بازی مقابل مس زکی‌پور یک خط جلوتر آمده بود تا بتواند از کناره‌ها نفوذهای خود را به درون زمین مس انجام دهد؛ بااین‌حال به نظر می‌رسید این تغییر پست به‌نوعی او را سردرگم کرده بود و مسی‌ها در اوایل نیمه دوم حملات خود را از سمت چپ زمین سپاهان انجام دادند و همین موضوع باعث شد زکی‌پور روز پرفشاری داشته باشد.

محمد کریمی: در روز غیبت ریگی نوبت به محمد کریمی رسید تا وظایف بیشتری را در فاز دفاعی تیم انجام دهد و همین موضوع باعث شد او برخلاف مسابقات قبلی کمتر به درون محوطه جریمه حریف نفوذ کند؛ با‌وجوداین او در کنار جلال علی‌محمدی کمربند خط میانی سپاهان را محکم نگه داشت تا اصفهانی‌ها بتوانند با گرفتن سه امتیاز فرصت را برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی فراهم کنند.

جلال علی‌محمدی: در این چند هفته علی‌محمدی در بهترین دوران فوتبالی خودش به سر می‌برد و همین موضوع باعث شد برخلاف هفته‌های ابتدایی لیگ هواداران سپاهان از عملکرد او رضایت بسیار زیادی داشته باشند.

فرشاد احمدزاده: دوندگی بسیار زیادی در جریان بازی داشت. اما به نظر می‌رسید فشار مسابقه باعث عصبانیت او شده بود؛ در یکی دو مرحله هم با داور مسابقه کلنجار رفت و حتی در پایان بازی در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد. احمدزاده باید در این روزهای حساس حواسش بیشتر به بازی‌اش باشد وحواشی را فراموش کند.

عیسی مرادی: حضور او در ترکیب فیکس سپاهان شگفتی بزرگ مورایس برای مسی‌ها بود که نشان می‌داد سرمربی سپاهان برای رسیدن به گل، به استفاده از دو مهاجم رو آورده است؛ اما مرادی در جریان ۴۵ دقیقه نیمه اول نمایش آن‌چنان خوبی نداشت و در آغاز نیمه دوم هم جای خودش را به کاتاتائو داد. جانشین او نیز در نیمه دوم آن‌چنان مؤثر بازی نکرد و حتی یک موقعیت تک‌به‌تک مناسب را هدر داد.

شهریار مغانلو: روی گل اول سپاهان به‌خوبی خودش را در موقعیت گل‌زنی قرار داد و توپ را قطع کرد تا کار برای طلایی پوشان و مس خیلی زودتر از اندازه معمول شروع شود. روی گل دوم هم پاسی به‌موقع را برای نورافکن فراهم کرد تا ضربه امید شلیکی بر امیدهای مس باشد. مغانلو در این هفته‌ها بازیکنی تأثیرگذار در ترکیب سپاهان بوده و شاید در این چهار هفته پایانی بتواند فرصت آقای گلی در لیگ را هم پیدا کند.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + 3 =