اگر معتاد نمی‌شوید مزرعه‌دار شوید!

Farms & castles یا همان مزرعه و قلعه یک بازی استراتژیک در سبک مزرعه‌داری است. این بازی که ویژه دستگاه‌های اندروید تولید شده، معمایی است. اما با دیگر بازی‌های معمایی فرق دارد.

تاریخ انتشار: 12:34 - پنجشنبه 1402/02/7
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر معتاد نمی‌شوید مزرعه‌دار شوید!

Farms & castles یا همان مزرعه و قلعه یک بازی استراتژیک در سبک مزرعه‌داری است. این بازی که ویژه دستگاه‌های اندروید تولید شده، معمایی است. اما با دیگر بازی‌های معمایی فرق دارد.

در این بازی اشیایی از یک جنس مثل بوته و درخت یا سنگ و صخره را با هم تجمیع می‌کنید تا به اشیای بزرگ‌تر از جنس خودشان تبدیل شوند. حرکت اصلی همین است.

تجمیع با هدف ارتقا! هر سه شیء مشابهی را که با هم جمع کنید‏، آن را به یک شیء بهتر ارتقا می‌دهید. مثلا وقتی سه بوته را در کنار هم جمع کنید، به یک درخت می‌رسید یا از جمع سه قلعه ساده سنگی در کنار هم یک قلعه فرماندهی پیدا می‌کنید.

در این بازی باید روشمند باشید، منطقی فکر کنید، دوراندیش باشید و به‌هیچ‌وجه عجله نکنید. اگر این‌ها را رعایت کنید، بازی آن‌قدر تمام نمی‌شود تا خسته شوید و در زمان دیگری ادامه‌اش دهید. اما اگر فکرنشده اشیا را در صفحه جانمایی کنید، مدام می‌بازید.

چون صفحه به‌سرعت پر می‌شود و برای تجمیع اشیا ابتکار عمل نخواهید داشت. منتها یک حالت مشترک بین کسی که بازی را می‌بازد با کسی که بازی‌اش تمام نمی‌شود وجود دارد: اعتیاد! متأسفانه این بازی در عین سادگی ساختارش آن‌قدر جذاب است که اعتیادآور است.

روش بازی

با قراردادن حداقل سه بوته در کنار هم یک درخت ایجاد می‌کنید. با قرار دادن حداقل سه درخت در کنار یکدیگر جنگل می‌سازید و با تجمیع سه جنگل یا بیشتر در کنار هم مزرعه درست می‌کنید.

مزرعه برای شما غذا تولید می‌کند که با امتیاز آن می‌توانید شیء دلخواهتان را بنا به نیاز بخرید. برای بوته، درخت، صخره، دیوار و جنگل‌ امکان خرید دارید.

هرچه امتیازتان در بازی بیشتر می‌شود، امکان‌های جدیدی هم پیدا می‌کنید. مثل امکان استفاده از امتیاز غذا و خرید اشیا که گفته شد. همچنین در بازی سه گوی جادویی وجود دارد که هرکدام کاری انجام می‌دهند و بنا بر گشایشی که دارند، امتیازی می‌طلبند.

کمترین آن‌ها صاعقه یا lightening است که در ابتدا 200 امتیاز نیاز دارد. صاعقه باعث می‌شود یکی از اشیا از روی زمین بازی نابود شود. این گوی برای مواقعی که یک شیء راه بازی را مسدود یا سخت کرده، نجات‌بخش است.

گوی بعدی که در ابتدا به 300 امتیاز نیاز دارد، گوی انتقال یا transformation است. در مواقعی که یک شیء از جنس مخالف مانع بازی شده، به‌کار می‌آید.

مواقعی هم هست که دو شیء را ساخته‌اید و نیاز دارید سومی را بسازید تا ارتقا پیدا کنید. اما بازی با شما همراهی نمی‌کند. در این موقع، اگر به‌اندازه کافی فضا برای بازی در بخش‌های دیگر زمین در اختیار ندارید، بهترین گزینه استفاده از گوی یکپارچه‌ساز یا unity است.

این گوی امتیاز بیشتری می‌خواهد. معمولا وقتی بازی پیشرفت خوبی کرده و به قلعه‌ها و مزارع حرفه‌ای رسیده‌اید، ولی زمین بازی شلوغ شده و ارتقادادن ساخته‌ها سخت شده است، زمان استفاده از آن گوی است.

این بازی دانمارک، استدیوی اسکوئر انیکس بوده و مناسب برای سنین سه سال به بالا (ولی ترجیحا پنج سال به بالا) است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

10 + نه =