جلوه‌ای از هنرهای اصفهان در آغوش باغ نوش

مجموعه فرهنگی تفریحی باغ نوش به عنوان یکی از مجموعه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 8 شهرداری اصفهان با همکاری گروه هنرمندان نصف جهان به مناسبت هفته اصفهان اقدام به برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی اصفهان کرده است.

تاریخ انتشار: 15:26 - پنجشنبه 1402/02/7
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
جلوه‌ای از هنرهای اصفهان در آغوش باغ نوش

مجموعه فرهنگی تفریحی باغ نوش به عنوان یکی از مجموعه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 8 شهرداری اصفهان با همکاری گروه هنرمندان نصف جهان به مناسبت هفته اصفهان اقدام به برگزاری نمایشگاه هنرهای سنتی اصفهان کرده است. / باغ نوش

با مدیر این مجموعه و تعدادی از هنرمندان صحبتی داشتیم که به آن اشاره می‌کنیم: کتایون حیدری، مدیر مجموعه: این نمایشگاه که اکنون در حال برگزاری است و تا یک هفته پابرجاست، با هدف معرفی و ترویج هنرهای اصیل اصفهان به بانوان محله خانه اصفهان راه‌اندازی شده است و خوشبختانه با استقبال خوبی همراه بوده است. ضمنا در این نمایشگاه علاوه بر ارائه محصولات، کارگاه‌های آموزشی هنرهای سنتی برقرار است.

گفتنی است که نمایشگاه از 4 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 10 ادامه دارد.

بتول شفیعی، هنرمند میناکاری: من در اینجا هنری از فیروزه‌کوبی را به نمایش گذاشته‌ام. کاری که روی مس زده می‌شود و با اشکال و کاربردهای مختلف برای ظروف و… انجام می‌شود. در ضمن کار ترکیبی جدید که با فیروزه و ملیله در نظر گرفتیم روی ظروف پیاده می‌کنیم که جلوه‌گری آن دوچندان می‌شود.

فاطمه نقیان، هنرمند میناکاری: پیش از این میناکاری روی طلا و مس انجام می‌شد اما اکنون روی مس با تنوع بالا روی ظروف و اجناس تزئینی انجام می‌شود. گفتنی است برای اطلاع از اصل و تقلبی بودن می‌توان آن را حرارت داد که اگر به آن صدمه‌ای وارد نشد، نشان از اصل بودن است ولی اگر در اثر حرارت آسیب دید، نشان از این است که تقلبی و روی فلز برنج که نامرغوب و ارزان‌تر است، کار شده است.

زهرا موسوی مدنی، بافنده: یکی از هنرهای اصیل اصفهان، بافندگی است که بنده حدود 44 سال سابقه در آن دارم و حدود سه سال است کار گیوه‌بافی و کفش‌بافی هم انجام می‌دهم، هنری که با طرح‌های متنوع گلدوزی و هایلات ارائه می‌شود.

لیلا ارشادی، خوشنویس و هنرمند تذهیب: من علاوه بر خوشنویسی، روی ظروف چوبی به کار تذهیب اشتغال دارم، بدین منظور ظروف را از بهترین چوب مثل درخت گرو یا راش انتخاب می‌کنم و پس از مرمت و شروع به رنگ‌آمیزی و مراحل دیگر این کار به اتمام می‌رسد.
برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده − 12 =