سیدامیر سامع عضو شورای‌شهر خبر داد:

تدوین و تصویب لایحه کاهش آلودگی هوا در اصفهان

خزانه‌دار، عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از تدوین و تصویب لایحه کاهش آلودگی هوا خبر داد.

تاریخ انتشار: 13:08 - یکشنبه 1402/02/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تدوین و تصویب لایحه کاهش آلودگی هوا در اصفهان

خزانه‌دار، عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از تدوین و تصویب لایحه کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: این لایحه بر 22 محور تنظیم شده و با هم‌افزایی از سایر دستگاه‌ها مطالبه صورت گرفته است. از یک سال گذشته نیز شاهد اقدامات خوبی در این عرصه بودیم.

سیدامیر سامع، در گفت‌وگو با اصفهان‌زیبا تصریح کرد: در حوزه کاهش آلودگی هوا و توقف مازوت‌سوزی پیگیری‌های زیادی با هدف رساندن داد سلامتی مردم اصفهان به گوش تصمیم‌گیران انجام شد.

او همچنین از اضافه‌شدن دوکمیسیون جدید با عنوان کمیسیون ویژه «آب» و «مناطق کم‌برخوردار» برای حفظ و پایداری آب در بستر زاینده‌رود و رسیدگی سریع به محله‌های کم‌برخوردار در دوره ششم شورا سخن گفت.

ایشان ادامه داد: برای این کمیسیون‌ها بودجه در نظر گرفته شده است و به‌طور مداوم اقدامات آن‌ها رصد می‌شود که در عرصه پایداری رودخانه تصمیمات و اقدامات خوبی انجام گرفت؛ همچنین در کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری هم مسائل دنبال می‌شود.

خزانه‌دار، عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نگاه همه‌جانبه‌نگری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری بیان کرد: در این دوره از شورا منشوری تهیه شد که بر اساس آن، بخش‌های مختلف، رویکرد، هدف و چشم‌انداز خود را طی چهارسال فعالیت شورا مشخص کردند که این منشور زیردست کمیسیون‌ها قرار گرفت.

بازنگری «برنامه 1405 » ؛ رخداد مبارک شورای ششم

سامع بازنگری«برنامه 1405» را در این دوره از شورا رخدادی مبارک برشمرد و تصریح کرد: شعار شورای ششم «شهر هم‌افزا و شهر هماهنگ است» و این انتظار می‌رود به‌علت وجود نیروهای انقلابی در تمام عرصه‌های مدیریتی کشور و دستگاه‌های مختلف شاهد وفاق و همدلی در صحنه‌ای از اهداف مشترک باشیم و هر دستگاه مأموریت خود را به بهترین نحو در جهت خدمت‌رسانی بی‌منت و سریع به مردم، تکریم مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان انجام دهد، شاهد اقدامات در بخش‌های مختلف باشیم و به پیشرفت همه‌جانبه در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و عمرانی دست یابیم.

او گفت: توجه به آب و انرژی که امروزه با معضل جدی آن به‌ویژه در برخی از فصول سال روبه‌رو هستیم، در کمیسیون‌های مرتبط شورا در دستور کار قرار گرفته است و در همین راستا لایحه‌ای به تصویب رسید که در صورتی که ساختمان‌ها اقدام به ‌صرفه‌جویی آب و انرژی کنند، مشمول تخفیف عوارض ساختمانی خواهند شد.

سامع تأکید کرد: این مطالبه را از سایر دستگاه‌ها ازجمله آب و برق و گاز داریم که به صرفه‌جویان انرژی تخفیف بدهند.

خزانه‌دار، عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: نقش هماهنگی و تعامل و هم‌افزایی و مطالبه درست و منطقی و مستمر در این مسیر از جانب شورا به‌عنوان نماینده مردم، نقطه مثبتی خواهد بود.

او با بیان اینکه در حال حاضر امید و نشاط اجتماعی بیش از هر امر دیگری ضروری است، تصریح کرد: بودجه شهرداری در حوزه درآمدی و تحقق درآمدها مانند ارزش‌افزوده و مشارکت‌ها بوده است که به‌دنبال کاهش درآمدها از فروش تراکم هستیم.

او ادامه داد: در تفریغ عملیاتی به 50 و 60درصد رسیدیم که عدد کافی و کاملی نیست. امیدوارم در سال 1402 با انرژی، تلاش، تعامل، انسجام و قوت بیشتر به عدد بالای 75درصد در تحقق عملیات‌ها برسیم و در حوزه هدف‌گذاری موفق عمل کنیم.

سامع به وجه امتیاز این دوره از شورا اشاره کرد و گفت: ترکیب درست از تجربه، تخصص، جوانی و انرژی و ایده‌های نو در شورای ششم روی کار آمد که نتایج آن شامل حال همه شهر خواهد شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × 5 =