هزینه برگزاری یک مراسم جمع‌وجور چقدر آب می‌‌خورد؟

پیوندهای گران در باغ‌تالارها

قیمت برگزاری مراسم در برخی باغ‌تالارهای اصفهان زوج‌های جوان را از انتخاب این مکان‌ها پشیمان می‌کند. این روزها باغ‌تالارها به‌عنوان مکان‌هایی که دارای فضای باز و سرسبز و زیبا هستند، از محبوبیت زیادی بین زوج‌ها برخوردارند.

تاریخ انتشار: 12:18 - دوشنبه 1402/02/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیوندهای گران در باغ‌تالارها

قیمت برگزاری مراسم در برخی باغ‌تالارهای اصفهان زوج‌های جوان را از انتخاب این مکان‌ها پشیمان می‌کند. این روزها باغ‌تالارها به‌عنوان مکان‌هایی که دارای فضای باز و سرسبز و زیبا هستند، از محبوبیت زیادی بین زوج‌ها برخوردارند.

دختر و پسرهای جوان هراندازه هم از سنت‌های قدیمی گریزان باشند، اما به‌سختی می‌توانند از برگزاری این شب نمادین شانه خالی کنند. با‌وجوداین باغ‌تالارهایی هستند که برای رقم‌زدن شب‌های رؤیایی و فراموش‌نشدنی برای میهمانان و عروس و ‌دامادها نرخ‌های بالایی دریافت می‌کنند.

انتظارها و اولویت‌های زوج‌ها متفاوت است و متناسب با سلیقه آن‌ها، قیمت‌ها بیشتر هم می‌شود.

خرج هر مهمان یک‌میلیون تومان!

یکی از باغ‌تالارهای اصفهان هزینه برگزاری مراسم را برای هر نفر یک‌میلیون تومان اعلام می‌کند. با‌وجوداین، برگزاری یک مراسم با حضور 300 مهمان، حدود 300 میلیون تومان آب می‌خورد! انتخاب مکان اولین گامی است که زوج‌های جوان برای برگزاری مراسمشان برمی‌دارند.

باغ‌تالارها با انواع خدمات مثل کبوترهواکردن، نورپردازی و منوهای مختلف در انتظار عروس و ‌دامادها هستند. پذیرایی، منوی شام با انواع دسر، سالاد، چند نوع خورش و پلوهای متنوع منتظرند تا سرِ کیسه شل شود.

امکاناتی همچون مراسم استقبال از عروس و داماد با گیتارنوازی، گل‌آرایی، آتش‌بازی، پذیرایی با شیرینی، میوه و انواع شربت‌های سنتی و شام در باغ‌تالارها برقرار است و قیمت‌ها با توجه به خدمات و امکانات اعلام می‌شود.

خدمات بیشتر، قیمت بالاتر!

میوه و شیرینی از الزام‌های پذیرایی مراسم عروسی به‌حساب می‌آیند. هزینه‌ای که باید بابت خرید میوه و شیرینی پرداخت ‌شود، به تعداد مهمانان، انواع شیرینی و میوه سفارشی و کیفیت آن‌ها بستگی دارد.

یکی از باغ‌تالارهای اصفهان هزینه شیرینی، شام و میوه را برای هر نفر حدود 300 هزار تومان اعلام می‌کند. با وجود این تفاسیر، هزینه این سه فاکتور برای برگزاری یک مراسم عروسی با حضور 300 مهمان 90 میلیون تومان تمام می‌شود.

علاوه بر پرداخت این هزینه، هزینه خدماتی همچون آتش‌بازی، گل‌آرایی و موزیک بسته به کیفیت برگزاری این خدمات به 300 میلیون هم می‌رسد. به این ترتیب زوج‌های جوان باید 390 میلیون تومان برای برگزاری مراسم با کیفیت خوب در این باغ‌تالار هزینه کنند.

تابستان قیمت باغ‌تالار گران‌تر می‌شود!

«هرچقدر پول دهید، آش می‌خورید.» این را یکی از کارکنان یکی از همین باغ‌تالارهای اصفهان می‌گوید. او اعلام می‌کند که برای برگزاری جشن عروسی تا خرداد هزینه یک شب را 132 میلیون تومان دریافت می‌کند. ولی اگر برگزاری مراسم به تیر کشیده شود، چون بازار برگزاری مراسم عقد و عروسی از این ماه به بعد داغ می‌شود، 10 میلیون تومان به هزینه برگزاری اضافه می‌شود.

این تشریفات و رسم‌ورسوم دست‌وپاگیر به صرف هزینه زیاد، نیاز دارد و در بسیاری اوقات به خاطر کمبود بودجه خانواده‌ها، عروسی تا مدت‌ها به تأخیر می‌افتد. عروسی پروسه‌ای طولانی و بسیار پرهزینه شده است که مدام به شاخ‌وبرگ‌هایش اضافه می‌شود.

سطح سرویس‌دهی هر باغ‌تالار متفاوت است و هزینه برگزاری مراسم از سوی باغ‌تالارهای مختلف اصفهان متفاوت اعلام می‌شود. یکی دیگر از باغ‌تالارها هزینه برگزاری مراسم را برای 300 نفر 180 میلیون تومان اعلام می‌کند.

کیفیت تزیینات و گل‌آرایی هم بر قیمت تمام‌شده باغ‌تالارها تأثیرگذار است. هراندازه گل‌آرایی‌ها زیباتر باشد، به نسبت هزینه هم افزایش پیدا می‌کند.

خرج هر مهمان 750هزار تومان!

یکی دیگر از باغ‌تالارهای اصفهان هزینه حداقل‌ترین امکانات برای برگزاری یک مراسم عروسی به ازای هر نفر را 300 هزار تومان و هزینه باکیفیت‌ترین خدمات و بهترین کیفیت شام و پذیرایی برای هر نفر را 750 هزار تومان اعلام می‌کند.

با وجود این تفاسیر، حداقل هزینه پذیرایی و شام و خدمات این باغ‌تالار برای 300 نفر با احتساب قیمت 300هزار تومان برای هر نفر 90 میلیون تومان و هزینه بهترین خدمات و پذیرایی و شام برای 300 نفر به ازای هر نفر 750 هزار تومان، 225 میلیون تومان آب می‌خورد!

در فصل بهار و تابستان مراسم عقد و عروسی هم به نسبت سایر فصل‌ها بیشتر می‌شود. باغ‌تالارها نسبت به تالارهای معمولی زیبایی بیشتری دارند و به دلیل وجود فضای سبز امکان عکاسی و لذت‌بردن از محیط باز نیز برای مهمانان فراهم است. به همین خاطر برخی زوج‌های جوان باغ‌تالار را برای برگزاری مراسم عقد و عروسی‌شان انتخاب می‌کنند.

مراسم ازدواج اتفاقی خاطره‌انگیز برای عروس و دامادهاست. اما در این شرایط اقتصادی پرداخت این هزینه‌های سنگین در باغ‌تالارها آن‌هم برای یک شب، خانواده‌ها را به دردسر می‌اندازد. ضمن اینکه در این شرایط اقتصادی چنین ریخت‌وپاش‌هایی ضامن خوشبختی زوجین نیست.

 

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × 1 =