بررسی عملکرد سپاهانی‌ها در برابر پیکان:

امیدهای سپاهان زنده ماند

در هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان اشتباه بازی مقابل ملوان را در برابر پیکان تکرار نکرد و شاگردان مورایس بعد از زدن گل اول آن‌قدر به حریف فشار آوردند تا درنهایت با به‌ثمررساندن چهار گل دیگر بتوانند یک برد قاطعانه و بی‌حرف‌وحدیث را در برابر خودروسازان به‌دست بیاورند.

تاریخ انتشار: 08:57 - یکشنبه 1402/02/24
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
امیدهای سپاهان زنده ماند

به گزارش اصفهان زیبا؛ در هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران سپاهان اشتباه بازی مقابل ملوان را در برابر پیکان تکرار نکرد و شاگردان مورایس بعد از زدن گل اول آن‌قدر به حریف فشار آوردند تا درنهایت با به‌ثمررساندن چهار گل دیگر بتوانند یک برد قاطعانه و بی‌حرف‌وحدیث را در برابر خودروسازان به‌دست بیاورند.

پیکانی‌ها که در بازی هفته قبل مقابل پرسپولیس حریفی سرسخت نشان داده بودند، فقط ۴۰ دقیقه در برابر سپاهان تحمل کردند و البته اخراج مهاجم ازبکستانی این تیم هم دلیل دیگری بود تا پیکان روزی بسیار سخت را در برابر سپاهان پشت سر بگذارد.

البته با توجه به شرایطی که در جدول رده‌بندی لیگ وجود دارد، سپاهان فقط به سه امتیاز بازی در برابر پیکان احتیاج داشت و تفاضل گل تأثیری بر سرنوشت این تیم نداشت. اما به‌دست‌آوردن عنوان برترین خط حمله لیگ و البته کسب احتمالی عنوان آقای گلی توسط شهریار مغانلو، مهاجم سپاهان، می‌تواند افتخاری بزرگ برای شاگردان مورایس در این فصل باشد.

پیام نیازمند: بازی‌کردن نیازمند در برابر تیم سابقش، یعنی پیکان و البته تقابل او با رشید مظاهری، دروازه‌بان سابق سپاهان، نکته‌های مهم بازی طلایی‌پوشان در برابر پیکان بود که نیازمند به‌خوبی از عهده کار برآمد؛ به‌خصوص در نیمه اول با چند واکنش خوب دروازه خودش را بسته نگه داشت تا بعد از رسیدن به نقطه امن برای دقایقی جای خودش را به نیما میرزازاد، دروازه‌بان ذخیره تیمش بدهد. میرزازاد هم به‌خوبی از پس جانشینی نیازمند برآمد و با دو مهار فوق‌العاده نشان داد که مورایس می‌تواند به او اعتماد بیشتری داشته باشد.

محمد قربانی: بازی‌کردن محمد قربانی در قلب خط دفاعی سپاهان شگفتانه بزرگ مورایس در این بازی بود که البته قربانی به‌خوبی جای خالی دانشگر و نیلسون جونیور را در ترکیب تیمش پر کرد تا درنهایت یک کلین‌شیت برای او و دروازه‌بانان سپاهان به ثبت برسد.

سیاوش یزدانی: محرومیت دانشگر این فرصت را به یزدانی داد تا دوباره به ترکیب اصلی سپاهان برگردد و یک روز خوب را هم پشت سر بگذارد؛ البته یزدانی می‌توانست در نیمه دوم یک گل هم برای خودش به ثبت برساند که فقط چند سانتی‌متر تا ضربه‌زدن به توپ کم آورد.

رامین رضاییان: مدافع راست سپاهان یکی از بهترین نمایش‌های خودش در این چند هفته اخیر را ارائه داد و با زدن یک گل زیبا ثابت کرد که عنوان برترین مدافع راست لیگ شایسته این بازیکن سپاهان است.

میلاد زکی‌پور: تا پایان مسابقه بسیار دونده و پرتلاش در سمت چپ زمین سپاهان بازی کرد و این فرصت را به نورافکن داد تا حضور بیشتری در محوطه جریمه حریف داشته باشد. زکی‌پور در این فصل در بین ستاره‌های سپاهان بازی‌های کم‌اشتباه و باثباتی را داشته است.

امید نورافکن: غیرت و تعصب او به پیراهن سپاهان مثال‌زدنی است. نورافکن در این بازی بهترین نمایش خودش در طول لیگ امسال را انجام داد تا با زدن دو گل و ارسال یک پاس گل نقشی مهم در برتری پرگل سپاهان ایفا کند. شوت‌های نورافکن همچنان در لیگ امسال قربانی می‌گیرد و رشید مظاهری هم نتوانست در برابر قدرت شوت او مقاومتی نشان دهد.

مسعود ریگی: در روز غیبت محمد کریمی، نوبت مسعود ریگی بود تا کمربند خط میانی سپاهان را محکم کند. او مثل همیشه نمایشی کم‌اشتباه و بی‌نقص در ترکیب تیمش داشت.

جلال‌الدین علی‌محمدی: هرچند تکل بی‌محابا، ولی درست او در نیمه دوم یک پنالتی تقدیم پیکانی‌ها کرد، بااین‌حال میرزازاد اشتباه کاپیتان تیمش را جبران کرد و سپاهانی‌ها همچنان امیدوارند در هفته پایانی کاپیتان علی‌محمدی جام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را روی سر ببرد.

مانوئل فرناندز: محرومیت محمد کریمی فرصت را به فرناندز داد تا در ترکیب اصلی سپاهان بازی کند؛ ولی به نظر می‌رسد مصدومیت‌های متعدد و البته نیمکت‌نشینی‌های متوالی از او بازیکنی متوسط ساخته است و آن‌طور که از اخبار شنیده می‌شود، فرناندز باید خودش را برای ترک سپاهان آماده کند.

فرشاد احمدزاده: هرچند احمدزاده گلی را در برابر پیکان به ثمر نرساند، زرنگی او روی صحنه اخراج تمیروف باعث شد پیکان یک‌نیمه ۱۰نفره در برابر سپاهان بازی کند. این موضوع تأثیر مهمی در برد پرگل طلایی‌پوشان داشت.

شهریار مغانلو: بازی در برابر تیم سابق این فرصت را به شهریار داد تا در هفته ماقبل پایانی لیگ سبقت بزرگش را از بازیکنان تراکتورسازی بگیرد. او با زدن ۱۲ گل مدعی اصلی آقای گلی در رقابت‌های لیگ است. با توجه به بازی سخت تراکتور در مقابل استقلال به نظر می‌رسد شهریار در پایان فصل یک افتخار بسیار بزرگ را برای خودش رقم خواهد زد و چه‌بهتر که این افتخار با قهرمانی سپاهان همراه باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده + 1 =