زیبایی پایان‌ناپذیر «سفیدبرفی و هفت کوتوله» (1937)

«سفیدبرفی و هفت کوتوله» به‌عنوان اولین انیمیشن تَلقی (cel-animation) بلند سینمایی، جایگاه چشمگیری در تاریخ انیمیشن دارد و دستاوردی پیشگامانه در حوزه داستان‌سرایی انیمیشن به‌شمار می‌رود.

تاریخ انتشار: 12:02 - چهارشنبه 1402/03/24
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
زیبایی پایان‌ناپذیر «سفیدبرفی و  هفت کوتوله» (1937)

به گزارش اصفهان زیبا؛ «سفیدبرفی و هفت کوتوله» به‌عنوان اولین انیمیشن تَلقی (cel-animation) بلند سینمایی، جایگاه چشمگیری در تاریخ انیمیشن دارد و دستاوردی پیشگامانه در حوزه داستان‌سرایی انیمیشن به‌شمار می‌رود.

این انیمیشن افسونگر که در سال 1937 توسط والت دیزنی تولید شد، مخاطبان را در سراسر جهان مجذوب خود کرد و زمینه را برای موفقیت بعدی انیمیشن‌های دیزنی فراهم آورد.

«سفیدبرفی و هفت کوتوله» در جایگاه یک کلاسیک جاودانه باقی می‌ماند و همچنان قادر است مخاطبان را در هر سن‌وسالی مجذوب خود کند.

انیمیشن پرجنب‌وجوش، شخصیت‌های به‌یادماندنی و داستان‌گویی صمیمانه، تجربه‌ای گیرا ایجاد می‌کند که در طول سال‌های طولانی آزمون خود را پس داده است.

این انیمیشن – از شرارت ملکه شیطان‌صفت گرفته تا رفاقت گرم کوتوله‌های دوست‌داشتنی – به طرز استادانه‌ای داستانی از عشق، دوستی و پیروزی خیر بر شر را روایت می‌کند.

چرا باید این انیمیشن را ببینیم؟

فیلم «سفیدبرفی و هفت کوتوله» برای همه علاقه‌مندان به انیمیشن و سینما، دیدنی است؛ چراکه نه تنها نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در تاریخ سینماست، بلکه جادو و هنر انیمیشن را در بهترین شکل خود به نمایش می‌گذارد.

دستاوردهای پیشگامانه فیلم در داستان‌گویی بصری، همراه با آهنگ‌های به‌یادماندنی و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، آن را به یک گوهر واقعی سینمایی تبدیل می‌کند که همچنان الهام‌بخش نسل‌هاست.

تجربه و مشاهده این افسانه ماندگار، فرصتی است تا شاهد تولد یک هنر دوست‌داشتنی باشیم و از زیبایی بی‌پایان یکی از ارزشمندترین نوآوری‌های صنعت سینما قدردانی کنیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 − 14 =