گلایه دونده ملی‌پوش کاشانی از تبعیض بین ورزشکاران استان:

مدال‌هایم به اسم اصفهان است؛ اما دریغ از حمایت

دوومیدانی ایران مثل دیگر رشته‌های ورزشی، سال سرنوشت‌سازی را پیش رو دارد و ورزشکاران استان که شانس شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو و مدال‌آوری احتمالی در این رویداد را دارند، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

تاریخ انتشار: 12:22 - دوشنبه 1402/03/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدال‌هایم به اسم اصفهان است؛ اما دریغ از حمایت

به گزارش اصفهان زیبا؛ دوومیدانی اصفهان از گذشته‌های دور تاکنون رشته مطرحی شده و ورزشکاران زیادی را به تیم ملی تحویل داده است. اولین حضور المپیکی ورزشکاران استان در رشته دوومیدانی توسط حسین غفوری‌زاده ثبت شد و در ادوار بعد، سجاد مرادی، رضا قاسمی و فرزانه فصیحی نمایندگان ورزش استان در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی دنیا بودند.

با این حال عمده سابقه دوومیدانی ملی اصفهان در دوهای سرعت و استقامت بوده است؛ اما طی یکی دو سال اخیر اتفاق متفاوتی برای این رشته رخ داده و مسعود کامران، دونده جوان کاشانی در رشته دوی 110 متر با مانع به عضویت تیم ملی درآمده و در چند رویداد بین المللی شرکت کرده است.

دوی 110 متر با مانع یکی از سخت‌ترین رشته‌های دوومیدانی و در عین حال جذاب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود و در کشورمان به نسبت دیگر مواد دوومیدانی، موقعیت خاصی ندارد؛ اما سرمایه‌گذاری در این رشته نتیجه‌بخش خواهد بود؛ با این حال دونده ملی‌پوش کاشانی از بی‌توجهی‌ها گلایه مند است و تأکید دارد که رسیدگی به ورزشکاران شهرستانی به نسبت ورزشکاران شهر اصفهان کمتر است.

کامران که در حال گذراندن دوره خدمت سربازی است، می‌گوید: یک سال از مسابقات آسیایی قزاقستان سپری شده و مسئولان ورزشی استان در حال تلاش پوچ برای پیشرفت من هستند!

او با بیان اینکه سه سال است عضو ثابت تیم ملی و قهرمان ایران هستم و مدال‌های زیادی در سطح کشور و بین‌الملل به دست آورده‌ام، تأکید می‌کند: تمام مدال‌های من به اسم استان اصفهان تمام‌شده، اما یک بار هم از من تقدیر یا تشکر خشک و خالی هم نشده است، در صورتی که ورزشکارهای اصفهان که سوم و چهارم می‌شوند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ملی‌پوش دوومیدانی استان با ابراز گلایه‌مندی از تبعیض بین ورزشکاران می‌گوید: من به خاطر شهر خودم و مردم کاشان است که از طرف استان اصفهان در مسابقات شرکت می‌کنم؛ و گرنه با توجه به پیشنهادهای مالی بقیه استان‌ها می‌توانم از استانی دیگر نماینده تیم ملی باشم.

کامران ادامه می‌دهد: در حال حاضر تنها ملی‌پوش مرد دوومیدانی استان اصفهان من هستم، اما نمی‌دانم دلیل بی‌مهری‌ها و ناعدالتی‌های استان نسبت به من چیست؟!

او می‌گوید: امیدوارم روزی مسئولان استان اصفهان نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران تمامی شهرستان‌های استان داشته باشند، از مسئولان شهرستان کاشان هم توقع دارم تا به جای وعده دادن، امسال را که سالی حساس در مسابقات پیش روست، مورد حمایت‌های واقعی و جدی خود قرار دهند تا بتوانم برای شهرم در مسابقات مختلف افتخار‌آفرینی کنم.

کامران از وضعیتش در سال جدید ابراز امیدواری کرده و تصریح می‌کند: خدا را شکر توانستم اولین مسابقه فصل خودم را پر قدرت و با قهرمانی و رکورد‌شکنی شروع کنم و رکورد خوبی را هم ثبت کردم.

او که این روزها در حال تمرین و آماده‌سازی در اردوی تیم ملی در تهران جهت شرکت در مسابقات جام کازانف در کشور قزاقستان و رقابت‌های مهم قهرمانی آسیا در کشور تایلند است، می‌گوید: رویداد مهمی که امسال پیش رو دارد، بازی‌های آسیایی هانگژو است و با توجه به اینکه المپیک پاریس سال آینده است، تمام تلاشم را خواهم کرد تا بتوانم وروردی المپیک را به دست بیاورم.

این دونده ملی‌پوش می‌گوید: از تمام مردم شهر کاشان می‌خواهم تا برای من در این مسیر سخت دعا کنند تا با حسی خوب و با آرامش بتواند رکورد خود در مسابقات آینده را باز هم کاهش دهد و به ورودی المپیک دست پیدا کند و باعث افتخار هر‌چه بیشتر کشور و شهرم شده و پرچم کشورمان را در مسابقات مختلف به اهتزاز دربیاورم.

دوومیدانی ایران مثل دیگر رشته‌های ورزشی، سال سرنوشت‌سازی را پیش رو دارد و علاوه بر بازی‌های آسیایی هانگژو، روند کسب سهمیه المپیک نیز در جریان است و ورزشکاران استان که شانس شرکت در بازی‌های آسیایی و مدال‌آوری احتمالی در این رویداد را دارند، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند، ضمن اینکه با توجه به راه‌اندازی ستاد بازی‌های آسیایی در اداره ورزش و جوانان، انتظار می‌رود شرایط همه ورزشکاران در تمام شهرستان‌ها مدنظر قرار گیرد.

مسعود کامران یکی از این نفرات است که با توجه به آمادگی خوب و انگیزه‌ای که برای موفقیت در دو رویداد بازی‌های آسیایی و المپیک دارد، باید مورد حمایت مسئولان ورزش کاشان و استان اصفهان قرار بگیرد و به طور قطع ورزش نصف‌جهان از این حمایت متضرر نخواهد شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده − 16 =