مسابقه دانستنی‌های انتظامی

برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

تاریخ انتشار: 11:07 - دوشنبه 1402/04/12
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسابقه دانستنی‌های انتظامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

برای شرکت در این مسابقه می‌‌توانید پاسخ خود را به شماره 09306032197 همراه با نام و نام‌ خانوادگی و ذکر «مسابقه دانستنی‌‌های انتظامی» پیامک کنید. ضمناً آخرین مهلت شرکت در مسابقه 10 روز پس از چاپ است.

ارتباط مؤثر زوجین و تکنیک‌های آن

از نظر روانشناسان، اکثر زن و شوهرها نمی‌دانند که علت اصلی طلاق، ارتباط نادرست و ناسالم با یک دیگر است و به این مؤلفه‌ مهم اهمیت چندانی نمی‌دهند.

در خانواده‌هایی که زن و شوهر شاغل هستند یا کارهای خانه انجام می‌دهند و در صورت داشتن فرزند به بزرگ کردن و تربیت کودک خود مشغول هستند، زوجین کمتر برای یک دیگر وقت می‌گذارند و زمان محدودتری دارند.

در چنین شرایط تغییرناپذیری، این سؤال در ذهن زوج‌ها شکل می‌گیرد که چگونه ارتباط مؤثر با همسر خود برقرار کنند؟

یک رابطه عاشقانه سالم و مؤثر به مراقبت و رشد دائمی نیاز دارد، اما آیا مراقبت با وجود تمام مشغله‌ها و دغدغه‌ها امکان‌پذیر است؟

ارتباط موثر و تکنیک‌های آن

شرایط جدید را بپذیریذ: خود و همسرتان را همانطور که هستید، بپذیرید. طبیعی است که انتظار داشته باشید همیشه رابطه‌تان مانند دوران نامزدی باقی بماند، اما این طور نیست با گذشت زمان و پیچیده‌تر شدن زندگی برخی از ویژگی‌های شما و ارتباط میان زن و شوهر تغییر خواهد کرد.

اگر بپذیرید که با اتمام دوران نامزدی و آغاز زندگی مشترک یک مرحله به تکامل خود نزدیک‌تر شده‌اید، از تغییرات ناگهانی ناامید نخواهید شد.

زبان بدن، تکنیک ارتباطی غیرکلامی: زبان بدن، راهی مؤثر برای صحبت با صدای بلند است. زمانی که همسرتان صحبت می‌کند، به چشمان او نگاه کنید.

این نگاه میزان توجه و اشتیاق شما را با صدای بلند نشان می‌دهد. هنگام گفت و گوی دو نفره کمی به طرف همسر خود متمایل شوید، با این کار میزان علاقه‌ خود به حرف‌های او را ابراز می‌کنید.

به طور کلی، هر شخصی زبان بدن مخصوص خود را دارد و نیازها و صحبت‌های خود را از این طریق بیان می‌کند. بنابراین نیاز است که زبان بدن همسر خود را به خوبی بیاموزید تا بهتر بتوانید با یکدیگر برخورد کنید.

از احساس کنار هم بودن صحبت کنید: کنار هم بودن برای شما چه معنایی دارد؟ آیا به میزان کافی با هم هستید؟ آیا در مورد موضوعاتی که شما را آزار می‌دهد، به روشنی و صادقانه صحبت می‌کنید؟ آیا احساسات خود درباره‌ اتفاقات رخ داده را سرکوب می‌کنید؟…

درباره تمام این مسائل گفت و گو کنید و بر راه‌های برقراری ارتباط مؤثر با همسر را که به هماهنگی بیشتر شما می‌انجامد، تمرین کنید.

همزمان صحبت نکنید، گوش دهید: زمانی که بحث جدی‌تر می‌شود و هیجانتان شدت می‌گیرد، هر فرد می‌خواهد نقطه نظر خود را بیان کند و یک رقابت ناخودآگاه شکل می‌گیرد.

این رقابت نشان می‌دهد که هیچ کدام از شما واقعاً به گفت و گو و پیدا کردن راه حل مناسب علاقه‌ای ندارید. بنابراین لطفاً صحبت‌های بک دیگر را قطع نکنید. به این فکر کنید که حرف‌های طرف مقابل اهمیت بسیاری دارد و باید شنونده‌ این صحبت‌های مهم باشید.

به یک دیگر احترام بگذارید: برای بهبود رابطه عاطفی با همسر این واقعیت فراموش نکنید که هر دوی شما در یک تیم هستید نه در مقابل هم.

هیچ دلیلی برای دعوا یا تحقیر وجود ندارد. مسائل همیشه وجود دارند و نقطه نظرات متفاوت هستند. زمانی که بتوانید از حل مسئله استفاده کنید و به جای دعوا مشکلات را حل کنید به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌اید.

پرسش مسابقه

تکنیک‌های ارتباط مؤثر کدامند؟

1-همزمان صحبت نکنید، گوش دهید.

 2- از احساس کنارهم بودن صحبت کنید.

 3- شرایط جدید را بپذیریذ.

 4- همه موارد

نام برنده مسابقه پیشین

فرشته نظارتی‌زاده

 نحوه دریافت جوایز

برگزیده عزیز شما می‌توانید برای‌ دریافت جایزه خود ضمن تماس با شماره 21825602 و به همراه داشتن کارت شناسایی، به معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان واقع در میدان امام مراجعه کنید.‌(نهایت فرصت دریافت جایزه دو هفته پس از چاپ است و پاسخ هفته گذشته گزینه‌ 3 بود.)

معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان

اداره آموزش‌همگاني

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − نه =