صندلی احسانی به یک غیربومی رسید:

سفره آماده مقابل نکیسا

در شرایطی که دو هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی است، خبر ناگهانی و غیرمنتظره، اردوی ذوب‌آهنی‌ها را تحت‌تأثیر خودش قرار داد و تغییر مدیرعامل این تیم در آستانه رقابت‌های لیگ برتر حواشی مختلفی را در اطراف این باشگاه ایجاد کرده است.

تاریخ انتشار: 09:20 - چهارشنبه 1402/04/28
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفره آماده مقابل نکیسا

به گزارش اصفهان زیبا؛ در شرایطی که دو هفته تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی است، خبر ناگهانی و غیرمنتظره، اردوی ذوب‌آهنی‌ها را تحت‌تأثیر خودش قرار داد و تغییر مدیرعامل این تیم در آستانه رقابت‌های لیگ برتر حواشی مختلفی را در اطراف این باشگاه ایجاد کرده است.

در حالی عصر روز دوشنبه اعلام شد نیما نکیسا بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی به عنوان مدیرعامل جدید ذوب آهن انتخاب شده که قبل از این علی احسانی یکی از ورزشکاران سابق ذوب‌آهن از آذرماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز سکان هدایت این باشگاه را به عهده داشت.

از اسفند سال گذشته خبر حضور نکیسا در اصفهان به گوش می‌رسید که سرانجام این شایعات به حقیقت پیوست و نکیسا به عنوان مدیرعامل کار خودش را در ذوب آهن آغاز خواهد کرد.

مهم‌ترین موردی که در بحث حضور نکیسا در باشگاه ذوب‌آهن وجود دارد، جبهه‌گیری‌هایی است که از جانب جامعه هواداری و حتی رسانه‌های اصفهان درباره حضور نکیسا در اصفهان ایجاد شده است.

خیلی‌ها معتقدند که به هر حال ذوب‌آهن باید در انتخاب مدیرعامل شرایط دقیق‌تری را در نظر داشته باشد و بهتر بود که این باشگاه با بهره‌گیری از مدیران بومی و حتی ذوب‌آهنی‌های سابق، خودش را از حواشی ایجاد‌شده دور نگه می‌داشت.

با این حال هنوز نکیسا نتوانسته اقبال عمومی را با خودش همراه کند و اگر حضور او با نتایج مناسب همراه نباشد، ممکن است مدیرعامل ذوب‌آهن خیلی زودتر از حد معمول تحت‌تأثیر حواشی اطراف خودش قرار بگیرد.

مقایسه مدیریتی

ذوب‌آهن در دو دهه گذشته مدیران متفاوتی را در رأس خودش به چشم دیده که می‌توان به نام‌هایی چون حسین کفعمی، سعید آذری و اصغر دلیلی اشاره کرد که هر سه نفر اثرات بسیار مثبتی را در این باشگاه از خودشان به جا گذاشته‌اند.

طبیعی است که همه آن‌ها با مدیران جدید مقایسه شوند و هر مدیر جدید مثل نکیسا باید فکری برای تثبیت جایگاه خودش در اصفهان داشته باشد.

همین امروز نیز خیلی از هواداران ذوب‌آهن مشتاق‌اند تا امثال آذری و دلیلی دوباره سکان هدایت این باشگاه را در اختیار بگیرند؛ ولی شرایط به گونه‌ای است که آن‌ها امکان حضور در این باشگاه را ندارند و به همین خاطر بدون شک جانشینان آن‌ها زیر ذره‌بین اهالی ورزش قرار خواهند گرفت.

نکیسا و چالش سابقه

نکیسا در شرایطی به اصفهان آمده که سابقه مدیریتی آنچنان درخشان و موفقی در کارنامه خودش ندارد و حضور کوتاه‌مدت او در رده‌های میانی فدراسیون فوتبال یکی از کارنامه‌های مدیریتی اوست که البته قابل قیاس با وظایف مدیریت در باشگاه ذوب‌آهن نیست.

طبیعی است که نکیسا برای مدیریت باشگاه بزرگی مثل ذوب‌آهن که با ورزشکاران بسیار زیادی هم در ارتباط است، کاری بسیار سخت در پیش رو داشته باشد.

تقابل با سپاهان

اما یکی دیگر از صحبت‌هایی که در این دو سه روز اخیر در فضای هواداری بسیار قابل توجه بوده سابقه پرسپولیسی‌بودن نیما نکیساست که بدون شک مورد توجه هواداران تیم همشهری قرار خواهد گرفت.

هرچند نکیسا به خاطر حضور در فدراسیون فوتبال رابطه خوبی با محمدرضا ساکت دارد، سپاهانی‌ها او را به عنوان یک پرسپولیسی می‌شناسند و همین موضوع می‌تواند عاملی برای تقابل او با هواداران تیم رقیب باشد.

سفره آماده پهن شد

 البته خوش‌شانسی نکیسا اینجاست که علی احسانی به عنوان مدیرعامل سابق ذوب‌آهن کادر مربیگری و بازیکنان این تیم را آماده کرده است و ذوب‌آهن از این لحاظ مشکل آنچنان زیادی برای حضور در لیگ برتر ندارد و در حقیقت نکیسا بر سر سفره آماده حاضر شده تا بتواند مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را بر عهده بگیرد.

به هر حال همان‌طور که احسانی در مراسم معارفه محمد ربیعی اعلام کرد، فوتبال ذوب‌آهن در این فصل نگاهی به شش تیم بالای جدول دارد و باید با حضور نکیسا این اتفاق بیفتد تا شاید ذوب‌آهنی‌ها بتوانند تغییر مدیرعامل را در رأس باشگاه بپذیرند؛ اما در صورت بروز هرگونه ضعف در عملکرد فوتبال ذوب‌آهن نکیسا در شروع کار باید جوابگوی انتظارات هواداران تیمش باشد.

البته رشته‌های منهای فوتبالی هم مورد دیگری است که باید از جانب یک مدیر کاملا فوتبالی مثل نکیسا مدیریت شود و طبیعی است که در صورت تصویب یک بودجه مناسب ذوب آهنی‌ها انتظار داشته باشند تا باشگاه تحت‌مدیریت نکیسا بتواند در میادین غیر فوتبالی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد تا این تغییر مدیریت پراز چالش منطقی جلوه داده شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × پنج =