مروری بر آنچه بر ذوب‌آهن در فاصله هفته شانزدهم تا هجدهم گذشت

سرمربی نرفته برگشت!

فاصله بین هفته شانزدهم و هجدهم لیگ برتر فوتبال برای تیم ذوب‌آهن پر از اتفاقات متعدد بود تا اردوگاه سبزپوشان در حدفاصل بین باخت برابر ملوان بندر انزلی و مصاف مهم پیش رو با تیم پرسپولیس شرایط ویژه‌ای را تجربه کند.

تاریخ انتشار: 10:32 - چهارشنبه 1402/12/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرمربی نرفته برگشت!

به گزارش اصفهان زیبا؛ فاصله بین هفته شانزدهم و هجدهم لیگ برتر فوتبال برای تیم ذوب‌آهن پر از اتفاقات متعدد بود تا اردوگاه سبزپوشان در حدفاصل بین باخت برابر ملوان بندر انزلی و مصاف مهم پیش رو با تیم پرسپولیس شرایط ویژه‌ای را تجربه کند.

تیم ذوب‌آهن که در تعطیلات نیم‌فصل زیر سایه حضور تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و به‌دوراز هیاهو تمرین کردند و چند بازیکن را برای تقویت تیم به خدمت گرفتند و با توجه به شرایط تیم و روند صعودی در نیم‌فصل اول، پیش‌بینی می‌شد اتفاقات خوبی در دور برگشت در انتظار ذوبی‌ها باشد.

بااین‌حال شرایط آن‌گونه که انتظار می‌رفت، ادامه پیدا نکرد و تیم ذوب‌آهن در خانه نتیجه را به شاگردان سرمربی سابق این تیم واگذار کرد؛ اما چالش اصلی پس از باخت رخ داد و در شرایطی که حواس فوتبال‌دوستان اصفهانی و رسانه‌ها متمرکز بر دیدار تیم‌های سپاهان و الهلال عربستان بود، محمد ربیعی در رختکن با بازیکنان تیمش خداحافظی کرد. در ادامه نیز خبر رسید سرمربی تیم ذوب‌آهن یک‌بار دیگر با تیم فولاد خوزستان مذاکره کرده و تصمیم به جدایی از ذوب‌آهن گرفته است.

این اتفاق در هفته‌های اولیه لیگ نیز یک‌بار دیگر رخ داد و پس از قطع همکاری علیرضا منصوریان با تیم خوزستانی، ربیعی مذاکراتی با فولاد خوزستان داشت؛ اما درنهایت مخالفت مدیران باشگاه اصفهانی مانع از این انتقال شد.

مذاکره ربیعی با دیگر تیم‌ها با وجود قرارداد با تیم ذوب‌آهن در حالی رخ داد که طبق دستورالعمل سازمان لیگ، مربیان لیگ برتری بدون توافق کتبی با باشگاه خود نمی‌توانند فسخ کنند و به تیم دیگری بروند، اما پیگیری رسانه‌ها نشان داد در قرارداد ربیعی بندی وجود دارد که بر اساس آن «دو طرف قرارداد توافق نکردند که طرفین در مدت این قرارداد می‌توانند با پرداخت 50 درصد مبلغ پایه قرارداد نسبت به اعلام خاتمه قرارداد اقدام کنند. این بند مستقل از مبالغ پرداختی از محل قرارداد حاضر است.»

این‌که چطور تصویر قرارداد ربیعی با ذوب‌آهن که قاعدتا باید محرمانه باشد، به رسانه‌ها درز پیدا کرده، موضوع مهمی است که در جای خود باید مورد بحث قرار بگیرد؛ اما مبحث کلان‌تر آن است که مدیران ذوب‌آهن با چه منطق و استدلالی این بند را در قرارداد گنجانده‌اند؟ ضمن اینکه تعهد کاری و اخلاقی ربیعی به ذوب‌آهن نیز محل بحث جدی است.

درنهایت پس از کش‌وقوس‌های بسیاری و برگزاری چند جلسه تمرینی بدون حضور ربیعی، خبر رسید که به دلیل مخالفت مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن با این انتقال، رفتن ربیعی به فولاد منتفی شده، اما برخی شنیده‌ها از آن حکایت داشت که سرمربی ذوب‌آهن با وجود منتفی شدن حضورش در تیم فولاد، تمایلی برای ادامه همکاری با ذوب‌آهن ندارد.

در این میان سکوت باشگاه ذوب‌آهن و اطلاع‌رسانی نکردن درباره وضعیت سرمربی تیم نیز به ابهامات دامن زده بود تا حتی رسانه‌ها هم از وضعیت نیمکت گاندوها اطلاع دقیقی نداشته باشند؛ اما درنهایت بدون اینکه اطلاع دقیقی از جزئیات بازگشت ربیعی وجود داشته باشد، این مربی در تمرینات تیمش شرکت کرد.

در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال نیز، طبق برنامه ذوب‌آهن باید در دربی تیم‌های اصفهانی به مصاف سپاهان می‌رفت که این دیدار به دلیل درگیر بودن تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به زمان دیگری موکول شد تا سبزها پس از یک باخت خبرساز مهیای مصاف با تیم پرسپولیس شوند.

دو تیم امروز در حالی در ورزشگاه فولادشهر به دیدار هم می‌روند که تیم ذوب‌آهن با یک بازی کمتر نسبت به سرخ و با 25 امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی است و تیم پرسپولیس با 33 امتیاز در تعقیب آبی‌های تهرانی است.

در دیدار رفت که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از حریف اصفهانی میزبانی می‌کرد، سبزها در خانه حریف یک امتیاز گرفتند و حالا دیدار برگشت برای سرخ‌پوشان جنبه انتقامی هم دارد؛ البته برخلاف بازی رفت که یحیی گل‌محمدی روی نیمکت این تیم نشسته بود، برای بازی برگشت و با توجه به جدایی گل‌محمدی، اوسمار دستیار او هدایت تیم تهرانی را برعهده خواهد داشت.

با توجه به تقابل دیروز تیم‌های سپاهان و استقلال و مصاف مستقیم دو رقیب، هر دو تیم ذوب‌آهن و پرسپولیس انگیزه‌های متفاوتی برای کسب امتیاز در این دیدار دارند، ذوبی‌ها برای کم کردن اختلاف با تیم‌های بالانشین به دنبال کسب پیروزی در این مسابقه هستند و سرخ‌پوشان پایتخت هم در جنگ صدرنشینی به تک‌تک امتیازات دیدارهای مانده چشم دارند.

ذوبی‌ها با توجه به مصدومیت آرش قادری و نادر محمدی، ارشیا سرشوق، مدافع ۲۰ ساله سپاهان را به خدمت گرفتند و گریگول چابرادزه، بازیکن ۲۷ ساله اهل گرجستان پس از حضور در تمرینات ذوب‌آهن با عقد قراردادی به جمع شاگردان ربیعی اضافه شد که در پست هافبک برای تیم اصفهانی بازی خواهد کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج + 3 =