کدام تیم‌های اصفهانی برای جام باشگاه‌های آسیا آماده می‌شوند؟

دو سهمیه نقد و یک سهمیه نسیه

هم‌زمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال، تکلیف بسیاری از لیگ‌های حرفه‌ای مشخص‌شده و برخی دیگر از لیگ‌ها نیز در سال جدید از پی گرفته می‌شود؛ هرچند که نتیجه‌ای که تا پایان امسال به دست می‌آوردند، در کسب نتیجه کلی تأثیرگذار خواهد بود.

تاریخ انتشار: 09:30 - دوشنبه 1402/11/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
دو سهمیه نقد و یک سهمیه نسیه

به گزارش اصفهان زیبا؛ هم‌زمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال، تکلیف بسیاری از لیگ‌های حرفه‌ای مشخص‌شده و برخی دیگر از لیگ‌ها نیز در سال جدید از پی گرفته می‌شود؛ هرچند که نتیجه‌ای که تا پایان امسال به دست می‌آوردند، در کسب نتیجه کلی تأثیرگذار خواهد بود.

در جمع لیگ‌های حرفه‌ای که قهرمانان لیگ به رقابت‌های باشگاه‌های آسیا اعزام می‌شوند، تکلیف دو لیگ فوتسال و وزنه‌برداری مشخص شده و دیگر لیگ‌ها منتظر تعیین‌تکلیف مدعیان هستند. در این گزارش مروری بر وضعیت نمایندگان قطعی و احتمالی ورزش نصف جهان خواهیم داشت.

تیم وزنه‌برداری ذوب‌آهن

امسال هم باشگاه ذوب‌آهن در رشته وزنه‌برداری تیمداری کرد و تیم این باشگاه موفق شد در رقابتی نزدیک با تیم مدعی مناطق نفت‌خیز جنوب، عنوان قهرمانی را کسب کند.

لیگ برتر وزنه‌برداری در سه هفته به‌طور متمرکز دنبال شد. این مسابقات که نقش مهمی در معرفی قهرمان داشت، به میزبانی تهران برگزار شد که حکم رکوردگیری تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز داشت؛ همین موضوع باعث شد تا همه وزنه‌برداران ملی‌پوش در آن روی تخته بروند.

در پایان رقابت شش تیم، ذوب‌آهن با کسب ۱۸۸۱ امتیاز رتبه اول، تیم مناطق نفت‌خیز جنوب با کسب ۱۸۰۸ امتیاز رتبه دوم، ملی حفاری با کسب ۱۶۹۲ امتیاز رتبه سوم را از آن خود کردند.

مسابقات وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا به‌طور مرتب برگزار نمی‌شود؛ اما در ادوار گذشته این رقابت‌ها، تیم ذوب‌آهن سابقه کسب قهرمانی را دارد. آخرین رتبه آسیایی ذوبی‌ها به دوره‌ای بازمی‌گردد که این تیم ستاره‌هایی چون سهراب مرادی و کیانوش رستمی را در اختیار داشت؛ اما در جام باشگاه‌های آسیا با یک تیم نیمه به میدان رفت و به مقام سومی رسید.

اگر مسابقات باشگاهی آسیا فصل آینده برگزار شود، تیم ذوب‌آهن نماینده ایران خواهد بود؛ اما صدور مجوز اعزام این تیم به آسیا در گرو موافقت هیئت‌مدیره باشگاه و بررسی شرایط بودجه‌ای است.

تیم فوتسال گیتی‌پسند

معمولا هرسال در هفته‌های پایانی اسفند تکلیف قهرمان لیگ برتر فوتسال مشخص می‌شد؛ اما در این فصل، گیتی‌پسند از همان ابتدای نیم‌فصل دوم، عزم قهرمانی کرد.

حضور به‌عنوان نماینده فوتسال ایران در جام باشگاه‌های آسیا پاداشی است که به قهرمانان لیگ برتر فوتسال داده می‌شود؛ اما در دوره کرونا و حتی مقطع پساکرونا این رویداد برگزار نشده است تا فوتسال باشگاهی در قاره کهن بیشترین ضرر را از این ویروس مهلک داشته باشد؛ این موضوع در حالی است که حتی در مقطع اوج شیوع ویروس کرونا هم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در جریان بود و تنها روال برگزاری آن تغییر کرده بود.

با فروکش‌کردن کرونا، مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا دوباره از سر گرفته خواهد شد و گیتی‌پسند با قهرمانی در لیگ، به‌عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد و این بار قهرمانی در آسیا، مأموریت مهم محمد کشاورز و شاگردانش خواهد بود.

گیتی‌پسند طی چند دوره‌ای که در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته، تنها یک دوره قهرمانی در کارنامه‌اش دارد و دو دوره فینالیست‌شدن این تیم با نایب‌قهرمانی خاتمه یافته است؛ اما تیم خوبی که کشاورز آماده کرده و در لیگ امتحانش را پس داده، می‌تواند در آسیا هم برای حریفان خط‌ونشان بکشد و یک قهرمانی دیگر در سطح قاره‌ای برای ورزش اصفهان به ارمغان بیاورد.

تیم فوتبال سپاهان

در نیم‌فصلی که از لیگ برتر فوتبال سپری‌شده، تیم سپاهان به‌عنوان تیم دوم در تعقیب استقلال تهران است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در لیگ بیست و سوم نیز سهمیه آسیایی را کسب خواهد کرد؛ اما مستقیم و غیرمستقیم‌بودن آن به رتبه به‌دست‌آمده در پایان لیگ بستگی خواهد داشت.

تیم سپاهان که در لیگ بیست‌ودوم نیز سهمیه آسیایی کسب کرده بود، با صعود از مرحله گروهی، فعلا تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران است که برای صعود به مراحل بالاتر جام با تیم الهلال عربستان مصاف می‌کند.

دیگر لیگ‌ها

علاوه بر دو سهمیه قطعی‌شده و یک سهمیه احتمالی، برخی دیگر از تیم‌های اصفهانی نیز بخت سهمیه محسوب می‌شدند؛ اما شرایط به گونه دیگری رقم خورده است.

امسال تیم هندبال سپاهان به‌عنوان قهرمان ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد که میزبانی هم به عهده اصفهان گذاشته شده بود؛ با‌وجود این، طلایی‌پوشان نتوانستند از میزبانی بهره‌ای ببرند و با رتبه پنجمی به کارشان پایان دادند و در این فصل هم جزو مدعیان لیگ محسوب نمی‌شوند که نیم‌نگاهی به جام داشته باشند.

تیم والیبال بانوان باریج اسانس کاشان هم که فصل گذشته به‌عنوان قهرمان ایران در رقابت‌های آسیایی شرکت کرد، پس از بازگشت از این رویداد منحل شد و فعلا وجود خارجی ندارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + هفت =