بلیت سفر کیمیا شد!

بلیت هواپیما برای اصفهان به تهران حکم کیمیا را پیداکرده و بلیت اتوبوس هم به‌سختی پیدا می‌شود. از قطار هم که نپرسید بهتر است! این روزها مسافران به زاجراتِ تهیه بلیت گرفتارشده‌اند.

تاریخ انتشار: 11:22 - چهارشنبه 1402/04/28
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلیت سفر کیمیا شد!

به گزارش اصفهان زیبا؛ بلیت هواپیما برای اصفهان به تهران حکم کیمیا را پیداکرده و بلیت اتوبوس هم به‌سختی پیدا می‌شود. از قطار هم که نپرسید بهتر است! این روزها مسافران به زاجراتِ تهیه بلیت گرفتارشده‌اند.

اگر تا همین چندماه پیش، تقریبا هر موقع اراده می‌کردید که از اصفهان به تهران بروید اتوبوسی وجود داشت، حالا باید از چندروز قبل بگردید یا به ترمینال مراجعه و با سختی بلیت پیدا کنید و البته بهتر هم این است که اگر می‌توانید با خودروی شخصی یا تاکسی بروید!

مثلا الان در موقع نوشتن این متن که پیش از ظهر سه‌شنبه، 27 تیرماه است و من دارم در اپلیکیشن اسنپ‌ دنبال بلیت اصفهان-تهران برای امروز می‌گردم، کلا پنج گزینه دارم که هرکدام بین یک تا هفت نفر جای خالی دارند.

این موضوع را در دنیای مجازی به اشتراک گذاشتم و روایت‌های فراوانی از مخاطبانی به دستم رسید که همه با مشکل در پروازهای داخلی و خارجی روبه‌رو شده‌اند. برخی از این روایت‌های مستند را در ادامه می‌خوانید.

شرکت هواپیمایی معراج: سفید نداریم، صورتی ببرید!

تصور کنید یک کت‌وشلوار سفید خریده‌اید، پولش را هم داده‌اید. موقع تحویل به شما می‌گویند بیایید کت‌وشلوار صورتی‌تان را تحویل بگیرید.

شما رسید خرید را نشان می‌دهید و می‌گویید سفید بود. آن‌ها می‌گویند خیر! ما صورتی داریم. یا بیا ببر یا خبری از بازگشت پول و کت‌وشلوار نیست. برو از اول پول بده و کت‌وشلوار دلخواهت را بخر.

اگر فکر می‌کنید این روایت دور از انتظار و تعجب‌آور است؛ خب نیست! هواپیمایی معراج دقیقا همین کار را با مسافران پرواز 4805 تهران-استانبول کرده است.

روز پنجشنبه (22 تیرماه) ساعت 10 صبح از آژانسی که تور سه‌روزه استانبول را فروخته با مسافر تماس گرفته‌اند و گفته‌اند پرواز ساعت 8 صبح روز دوشنبه 17 جولای (26 تیرماه) به ساعت 19 همان روز منتقل ‌شده است.

مسافر با ناراحتی گفته خب 30 درصد از سفر من با این حساب پرید! گفته‌اند چاره‌ای ندارید؛ چون پرواز چارتر بوده و اگر بخواهید تغییرش دهید پولتان می‌سوزد و باید پرواز دیگری بخرید که با توجه به زمان درخواستی شما، قیمتش کمتر از 9 میلیون و 800 هزار تومان نمی‌شود.

این اتفاق را که شنیدم، بارها با هواپیمایی معراج تماس گرفتم و یک بار 37 دقیقه پشت خط ماندم؛ اما دست‌آخر بوق ممتد جوابم بودم!

رویال سفر: نمی‌گذارند گران کنیم؛ کم کردیم!

جمعه‌شب (23 تیرماه) در ترمینال آرژانتین از مسئول فنی شرکت رویال سفر پرسیدم: «چرا بلیت کمیاب شده؟ سرویس‌ها را کم کردید؟»

پاسخ دادند: «بله آقا، تعداد اتوبوس‌‎ها رو یک‌پنجم کردیم؛ چون نذاشتن گرون کنیم. این بلیت 157 هزار تومنی که دست شماست، اصلا قیمت واقعی نیست.»

پرواز وارش: فعلا در سی‌آی‌پی بمانید!

پرواز مشهد-اصفهان شرکت هواپیمایی وارش که قرار بود ساعت 17 روز 26 تیرماه انجام شود، ساعت 3 بامداد 27 تیرماه انجام شد.

در این مدت از مسافران که تعداد زیادی از آنان سالمند و کودک بودند، خواسته شد در بخش CIP فرودگاه مشهد بمانند. ساندویچ و آب‌میوه هم تنها چیزی بود که برایشان تدارک دیده‌شده بود.

نذر کنید بلیت اتوبوس اصفهان-تهران گیرتان بیاید!

«روزی صدبار سایت خرید بلیت رو چک می‌کنیم تا برای پسرم که عضو گروه سمفونیک تهرانه، هفته‌ای دوتا بلیت بخریم.»

«من ترمینال کاوه مغازه دارم. هر روز دعوا و درگیری مسافرا و مسئول فروش بلیت رو می‌بینیم؛ به‌خصوص برای خط اصفهان-تهران و دریغ از پیگیری برای رفع مشکل.»

«هفته پیش با فلاکت تو ترمینال بلیت گرفتم. حس کردم به دوران جنگ برگشتیم. تو اتوبوس بین صندلی‌ها، کف اتوبوس مسافر نشسته بود. من صندلی اول بودم. تمام‌وقت پاهام جمع بود؛ چون جلوی پام یه آقا بچه‌به‌بغل نشسته بود.»

«از بعد از نوروز این وضع هرروز داره بدتر می‌شه. ماهی دوبار به بدبختی بلیت گیر میاریم. یه بار راننده اتوبوس گفت، من ماشینم 20 میلیارد تومن ارزش داره، مگه عقلم کمه بندازم تو جاده و هر روز ارزشش کمتر بشه و کلی هزینه داشته باشه؟! فروختم. خونه خریدم هر روز هم قیمتش میره بالا. قبلا با کلی صندلی خالی می‌رفتیم. الان تو جا خواب راننده و تو قسمت بار هم مسافر می‌زنیم.»

این‌ها فقط بخشی از انبوه روایت‌هایی است که من طی سه روز اخیر دریافت کرده‌ام. گوش شنوایی پیدا می‌شود؟!

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × پنج =