اصفهان دوباره برفی می‌شود

پس از بارش برف در روز سه‌شنبه و غافلگیری اصفانی‌ها پس از چندسال، جمعه گذشته نیز لقب سرد ترین روز در کشور را به نام خود ثبت کرد تا بسیاری از شهرها عصر یخبندان را تجربه کنند.

تاریخ انتشار: 11:11 - شنبه 1401/10/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اصفهان دوباره برفی می‌شود

نفوذ هوای سرد در اصفهان نیز سبب شد تا به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مدارس و مراکز آموزشی و همچنین دستگاه‌های اجرایی و ادارات نیز تعطیل شوند؛ سرمایی که روز گذشته به اوج خود رسید و براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی تا اوایل امروز هم ادامه خواهد داشت و پس از آن با ورورد سامانه بارشی به مرور به پایان خواهد رسید.

این سرما اما البته نتوانست اصفهان را در وضعیت هوای سالم قرار دهد و آلودگی را از آن برهاند. آن‌طور که نوید حاجی‌بابایی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: با گذر سامانه بارشی بر آسمان اصفهان، شرایط پایداری بر روی جو انتظار می‌رود. از روز گذشته تا اواسط روز شنبه پدیده غالب در ساعات اولیه روز مه‌آلودگی و در مناطق مرکزی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی خواهد بود.

بارش های نرمال و بیش ‌از نرمال بوده‌اند

آن‌طور که معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید، توده هوای سرد و سنگین که طی روزهای پنجشنبه و جمعه بر استان استقرار پیدا کرد تا اواسط روز شنبه نیز استمرار خواهد داشت و در این روزها هوا بین 3 تا 7درجه کاهش می‌یابد. این توده از روز شنبه به‌مرور رفع خواهد شد و از روز یکشنبه دمای هوا به حالت قبل باز می‌گردد.

به گفته حاجی‌بابایی، در روز گذشته برخی از ایستگاه‌ها مثل ایستگاه‌های مرکزی، سرمای بی‌سابقه‌ای را پشت سر گذراندند. معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه با اشاره به ورود سامانه بارشی در استان از اواسط روز شنبه بیان می‌کند: «با ورود این سامانه به استان در نیمه غربی و همچنین مناطق شمالی شاهد بارش برف خواهیم بود؛ البته این بارش‌ها به‌صورت موج است و چندان قدرتمند نیستند. »

حاجی بابایی اما در ادامه سخنانش از بارش مجدد برف از روز سه‌شنبه خبر می‌دهد؛ بارشی که قرار است شهر اصفهان را نیز دوباره در بر بگیرد. به گفته او، سامانه بارشی مساعد از اوایل روز سه‌شنبه در استان فعالیت خواهد کرد. بر این اساس انتظار می‌رود بیشتر مناطق استان از جمله کلان‌شهر اصفهان، شاهد بارش برف باشند.

فعلا برای تعطیلی تصمیمی گرفته نشده است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه بیان می‌کند: این بارش‌ها نسبت به مشابه سال گذشته به‌مراتب بهتر بوده و به‌صورت نرمال یا بیش از نرمال بوده و ادامه‌دار نیز خواهد بود؛ ویژه در نیمه جنوبی و سرچشمه‌ها و مناطق مرکزی. با برودت هوا و همچنین استقرار سامانه بارشی در استان، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استان اصفهان تعطیلی‌های گسترده‌ای به‌وقوع پیوست.

این درحالی است که منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با «اصفهان‌زیبا» می‌گوید تصمیمی برای ادامه‌دارشدن این تعطیلی‌ها در هفته گذشته اتخاذ نشده است و به‌نظر می‌رسد تمامی مـراکز در روزهای آتی دایر باشند.

قطع گاز واحدهای متخلف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان می‌گوید: «تعطیلی‌هایی که روز گذشته در استان اصفهان رخ داد، به‌دلیل صرفه‌جویی در مصرف گاز بود؛ به همین منظور تاکنون شرکت گاز در استان ۱۷هزار پایش انجام داده است.» شیشه‌فروش خاطرنشان می‌کند: « از ابتدای آبان‌ماه برای دوهزار و ۱۵۰ مشترک پرمصرف اخطاریه ابلاغ کرده و گاز حدود ۲۱۰ مشترک نیز قطع شده است.»

او با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان در روز سه‌شنبه بیان می‌کند: «اکیپ‌های امدادی در جاده مستقر هستند و درحال حاضر هیچ راهی نیز مسدود نشده است؛ به جز برخی از روستاهایی که در توابع شهرستان فریدن قرار دارند.» به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری، با توجه به شرایط پیش رو ممکن است تا در هفته آینده اقدامات جدیدی صورت بگیرد؛ و لی فعلا تصمیم خاصی در این باره اتخاذ نشده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 + 7 =