هیجان زودرس در تابستان گرم اصفهان:

چشم‌درچشم، رودررو

امشب از ساعت 21 شهرآورد فوتبال اصفهان بین سبزپوشان و طلایی‌پوشان فوتبال اصفهان می‌تواند در همین هفته دوم رقابت‌های لیگ، یک فوتبال باکیفیت و تماشاگرپسند را در تاریخ مسابقات لیگ بیست‌وسوم به ثبت برساند.

تاریخ انتشار: 09:41 - چهارشنبه 1402/05/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
چشم‌درچشم، رودررو

به گزارش اصفهان زیبا؛ هیجان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران خیلی زودتر از اندازه معمول فوتبال اصفهان و علاقه‌مندان به دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان را درگیر خودش خواهد کرد و امشب از ساعت 21 شهرآورد فوتبال اصفهان بین سبزپوشان و طلایی‌پوشان فوتبال اصفهان می‌تواند در همین هفته دوم رقابت‌های لیگ، یک فوتبال باکیفیت و تماشاگرپسند را در تاریخ مسابقات لیگ بیست‌وسوم به ثبت برساند.

ذوب‌آهنی‌ها امشب در شرایطی میزبان تیم همشهری هستند که در ۲۳ فصل اخیر مسابقات لیگ برتر فقط چهار تیم حضوری دائمی و ثابت در مسابقات لیگ داشته‌اند و به‌جز دو تیم قرمز و آبی پایتخت فقط سپاهان و ذوب‌آهن بوده‌اند که در این سال‌ها همیشه باوجود مشکلات فراوانی که وجود داشته است، به‌ هر ترتیب ممکن حضور خودشان در بالاترین سطح فوتبال ایران را تثبیت کرده‌اند و همین‌که تا به امروز هر ۲۲ فصل گذشته لیگ برتر شاهد شهرآورد فوتبال اصفهان بوده  و امسال هم این رقابت تکرار می‌شود، خودش به اندازه کافی اهمیت و جایگاه فوتبال اصفهان را در لیگ برتر ایران نشان می‌دهد.

خیلی‌ها مسابقه دربی تهران بین پرسپولیس و استقلال را مهم‌ترین بازی فصل فوتبال ایران می‌دانند؛ اما شکی نیست که تاریخچه رقابت‌های سپاهان و ذوب‌آهن در این سال‌های اخیر پر از مسابقاتی جذاب، پرگل و باکیفیت بوده و حتی بسیاری از کارشناسان شهرآورد فوتبال اصفهان را به خاطر دوری از حواشی موجود همیشه ازلحاظ فنی نسبت به دربی سرخابی‌ها برتر دانسته‌اند.

دوئل مربیان باانگیزه

محمد ربیعی، سرمربی جدید ذوب‌آهن که اولین حضور خودش در شهرآورد فوتبال اصفهان را تجربه می‌کند، قبل از این به‌عنوان سرمربی مس رفسنجان در بازی‌های درون‌استانی با گل‌گهر سیرجان و مس کرمان حضور داشته است؛ اما خودش به‌خوبی می‌داند که شرایط فوتبال اصفهان بسیار متفاوت از وضعیت فوتبال در استان کرمان است و نتیجه بازی امشب می‌تواند نوع نگاه هواداران ذوب‌آهن را در خصوص سرمربی تیمشان عوض کند.

به همین خاطر ربیعی که در هفته اول موفق شده بود سرمربی سابق ذوب‌آهن، یعنی تارتار را شکست دهد، در دومین بازی بدون شک به دنبال کسب امتیازهای کامل خواهد بود؛ البته در طرف مقابل مورایس پرتغالی هم که در  افتتاحیه لیگ توانست زهرچشمی از تراکتور بگیرد، در این بازی که به‌نوعی مسابقه خانگی برای سپاهان هم به‌حساب می‌آید، باید به فکر کسب سه امتیاز باشد تا در هفته‌های آینده حسرت امتیازهای سوخته را نخورد و ازآنجایی‌که ذوب‌آهن و سپاهان در هفته اول نمایشی بسیار تحسین‌برانگیز داشتند، بدون شک استادیوم فولادشهر با حضور هواداران دو تیم پر خواهد شد تا اصفهانی‌ها شاهد رقابتی جذاب و غیرقابل‌پیش‌بینی باشند.

برتری سپاهان در آمار

دو تیم فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان اصفهان تاکنون در ادوار و تورنمنت‌های مختلف، ۷۲ مرتبه به‌ مصاف همدیگر رفته‌اند؛ گاندوها ۱۹ بار صاحب پیروزی شده‌اند و طلایی‌پوشان ۲۷ بازی را با برد به پایان رسانده‌اند؛ ضمن اینکه ۲۶ دیدار با تساوی به پایان رسیده است. جالب‌تر اینکه این ۷۲ بازی در چهار ورزشگاه مختلف برگزارشده که فولادشهر ۳۳ مرتبه میزبان بوده و در نقش‌جهان ۱۴ بازی انجام‌ شده است.

علاوه‌بر انجام ۴۷ بازی در ورزشگاه‌های اختصاصی ذوب‌آهن و سپاهان که طی ۲۰ سال اخیر برگزار شده، ۱۳ بازی در ورزشگاه تختی و ۱۲ جدال نیز در ورزشگاه ۲۲بهمن پیگیری شده است که اکثر آن‌ها به دوران قبل از شروع لیگ برتر حرفه‌ای برمی‌گردد. شایان ذکر است؛ درمجموع ۴۴ بازی ذوب‌آهن و سپاهان در شهرآورد نصف‌جهان، ۲۰ پیروزی سهم سپاهان و ۱۲ پیروزی سهم ذوب‌آهن بوده و ۱۲ تساوی هم ثبت شده است.

ستاره‌های غایب در مرکز زمین

شهرآورد امشب در حالی برگزار می‌شود که دو تیم سه بازیکن بزرگ و غایب در ترکیب خودشان دارند و حضور آن‌ها می‌توانست شرایط متفاوتی در این بازی ایجاد کند. در لیست ذوب‌آهن به‌عنوان میزبان این بازی، کمال کامیابی‌نیا، هافبک باتجربه ذوبی‌ها، هنوز نتوانسته است از بند مصدومیت نجات پیدا کند و در بازی امشب هم غایب خواهد بود.

در ترکیب سپاهان هم طلایی‌پوشان در این مدت به‌شدت درگیر بدشانسی بوده‌اند و بعد از مصدومیت امید نورافکن نوبت به محمد کریمی رسید تا در حساس‌ترین روزهای لیگ، تیمش را تنها بگذارد و همین موضوع دست مورایس در خط هافبک را بسته است و سرمربی پرتغالی سپاهان باید ترکیب متفاوتی را در خط هافبک تیمش آزمایش کند.

چمن داریم تا چمن

یکی دیگر از موضوع‌هایی که در بازی امشب موردتوجه رسانه‌ها قرار خواهد گرفت، وضعیت احتمالی چمن استادیوم فولادشهر است که به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد و ازآنجایی‌که کیفیت چمن نقش‌جهان در بازی اول سپاهان موردانتقاد جامعه فوتبال اصفهان قرار گرفت، شاید چمن صاف و یکدست فولادشهر بتواند فرصت را برای انجام یک بازی روی زمین و تکنیکی از جانب بازیکنان دو تیم فراهم کند.

نکته مهم اینجاست که اصفهانی‌ها باید امیدوار باشند بازی امشب یک برنده داشته باشد تا هر سه امتیاز در فوتبال اصفهان باقی بماند و امتیازی در قالب تساوی نسوزد. به‌هرحال چه سپاهان و چه ذوب‌آهن هرکدام که برنده این مسابقه باشند، با استفاده از امتیازهای این مسابقه می‌توانند وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

15 − دوازده =