ذوب‌آهن تنور لیگ را گرم‌تر می‌کند:

پازل دوم رقابت اصفهانی‌ها با آبی‌پوشان لیگ

سانس دوم از تقابل فوتبال اصفهان با آبی‌های لیگ برتر عصر امروز از ساعت 17:30 در استادیوم فولادشهر برگزار خواهد شد تا شاگردان محمد ربیعی به‌عنوان تیم سوم جدول لیگ بتوانند با شکست حریف صدرنشین خودشان معادلات این فصل را بر هم بزنند.

تاریخ انتشار: 12:43 - شنبه 1402/09/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پازل دوم رقابت اصفهانی‌ها با آبی‌پوشان لیگ

به گزارش اصفهان زیبا؛ سانس دوم از تقابل فوتبال اصفهان با آبی‌های لیگ برتر عصر امروز از ساعت 17:30 در استادیوم فولادشهر برگزار خواهد شد تا شاگردان محمد ربیعی به‌عنوان تیم سوم جدول لیگ بتوانند با شکست حریف صدرنشین خودشان معادلات این فصل را بر هم بزنند.

عصر روز پنجشنبه سپاهانی‌ها در مسابقه‌ای که بازیکنان ملی‌پوش خودشان را بر روی نیمکت داشتند، در خانه استقلال خوزستان به یک برد مهم دست پیدا کردند و با شکست 3 بر یک استقلال خوزستان در مقابل تیم مورایس، بردار کوچک‌تر آبی‌ها مغلوب نمایندگان نصف جهان شد.

حالا نوبت به ذوب‌آهن رسیده تا با شکست برادر بزرگ‌تر پازل دوم این موفقیت را تکمیل کند. برد نماینده فوتبال اصفهان نه‌تنها باعث ادامه حضور ذوب‌آهن در بین مدعیان می‌شود، بلکه به سپاهان هم کمک می‌کند تا بتواند خودش را به استقلال صدرنشین نزدیک‌تر کند.

پیروزی ذوب‌آهن در مسابقه امروز به‌نوعی دوسربُرد هم خواهد بود؛ البته استقلال هم در این فصل با هدایت نکونام تیمی اقتصادی بوده که بردن در بازی‌های حساس را به‌خوبی فراگرفته و بدون شک مسابقه امروز دو تیم می‌تواند بسیار تماشاگرپسند و فنی باشد.

ربیعی صدتایی می‌شود

این دیدار جدا از حساسیت‌های جدولی که برای ذوب‌آهن دارد، برای محمد ربیعی بیش‌ازپیش حساس و مهم خواهد بود؛ چراکه این دیدار صدمین بازی لیگ برتری ربیعی به‌حساب می‌آید و این درحالی است که او 90درصد این روزها را به‌عنوان سرمربی مس رفسنجان سپری کرده بود.

ربیعی برای اولین بار وارد بیستمین دوره لیگ برتر شد. او هدایت مس را در لیگ یک برعهده گرفت و با آن‌ها به سطح اول فوتبال ایران رسید. ربیعی در لیگ‌های 20، 21 و 22 هدایت مس را در دست داشت و ابتدای این فصل راهی اصفهان شد تا سرمربی ذوب‌آهن شود.

ربیعی در مقابل استقلال صدمین بازی خودش در لیگ برتر را هم تجربه می‌کند تا وارد لیست سرمربیان باسابقه شود.

به‌روزرسانی جدید در ترکیب ذوب‌آهن

دو روز قبل بود که خبر رسید ذوب‌آهن با بدشانسی روبه‌رو شده و سبحان خاقانی، هافبک جنگنده خودش را به خاطر مصدومیت رباط صلیبی از دست ‌داده تا شرایط برای محمد ربیعی کمی سخت شود؛ چون ذوب‌آهنی‌ها قبل از این هم آرش قادری، مدافع خودشان را به همین دلیل از دست داده بودند و باید دید محمد ربیعی با اتکا به جوانان ذوب‌آهن چگونه ترکیب تیمش را برای دیدار با استقلال به زمین می‌فرستد.

به‌هرحال خاقانی در این فصل بازیکن فیکس ذوب‌آهن بود و جای خالی او باید توسط بقیه هافبک‌های این تیم پر شود.

ذوب‌آهن در این فصل هرچند که در خانه تیمی مقتدر نبوده؛ ولی یک ماه قبل با شکست تراکتور اولین پیروزی خانگی را جشن گرفتند و از این لحاظ فشاری بر روی دوش بازیکنان این تیم وجود ندارد؛ ضمن اینکه شاگردان ربیعی در دور رفت لیگ امسال توانستند پرسپولیس پرمهره را در خانه خودش متوقف کنند و بدون شک این موضوع ازلحاظ روحی و روانی می‌تواند به سود بازیکنان ذوب‌آهن باشد.

ذوب‌آهن در اندیشه برد سیزدهم

هر دو تیم استقلال و ذوب‌آهن در 23 فصل اخیر رقابت‌های لیگ برتر پای ثابت این مسابقات بوده‌اند و به همین خاطر در همه این فصل‌ها دو بازی رفت‌وبرگشت در برابر یکدیگر برگزار کرده‌اند.

تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال تاکنون ۴۴ بار در تاریخ لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم ذوب‌آهن ۱۲ پیروزی و استقلال ۱۷ پیروزی بوده است؛ ضمن اینکه ۱۵ بازی دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

همچنین در ۲۲ بازی که به میزبانی ذوب‌آهن در اصفهان برگزار شده، سهم سبزپوشان هفت پیروزی بوده، شش دیدار با برتری استقلال به پایان رسیده و ۹ دیدار مساوی شده است.

تقابل گزینه‌های نیمکت آبی

محمد ربیعی این روزها شرایط خوبی بر روی نیمکت ذوب‌آهن دارد؛ اما ابتدای فصل و قبل از حضور نکونام در استقلال از ربیعی به‌عنوان گزینه سرمربیگری آبی‌ها نام برده می‌شد و خودش هم بدش نمی‌آمد با این چالش روبه‌رو شود.

به‌هرحال نیمکت استقلال به نکونام رسید و بدون شک ربیعی در بازی امروز تلاش خواهد کرد تا به‌نوعی کیفیت فنی خودش را در مقابل آبی‌ها که مشتری او بودند به اثبات برساند.

پیش‌بینی می‌شود که با وجود برگزاری مسابقه در یک روز غیرتعطیل، باز هم سکوهای استادیوم فولادشهر شاهد میزبانی از هواداران اصفهانی باشد که با ترکیب سبز و زرد، خودشان را برای ثبت یک روز بزرگ دیگر در فوتبال اصفهان آماده کنند؛ به‌خصوص اینکه تنها شکست این فصل استقلال در اصفهان و در مقابل سپاهان رقم خورده و شاید خاک اصفهان آن‌چنان برای جواد نکونام و تیمش خوش‌یمن نباشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده − 16 =