نگاه ربیعی به سهمیه آسیایی:

بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها در مقابل تراکتور

سرانجام بعد از گذشت هشت هفته از آغاز رقابت‌های لیگ برتر تماشاگران هوادار ذوب‌آهن توانستند در استادیوم فولادشهر اولین برد خانگی تیمشان را به چشم ببینند تا محمد ربیعی و تیمش بعد از دو باخت و یک تساوی خانگی آشتی دوباره‌ای با هواداران اصفهانی داشته باشند.

تاریخ انتشار: 09:57 - دوشنبه 1402/08/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها در مقابل تراکتور

به گزارش اصفهان زیبا؛ سرانجام بعد از گذشت هشت هفته از آغاز رقابت‌های لیگ برتر تماشاگران هوادار ذوب‌آهن توانستند در استادیوم فولادشهر اولین برد خانگی تیمشان را به چشم ببینند تا محمد ربیعی و تیمش بعد از دو باخت و یک تساوی خانگی آشتی دوباره‌ای با هواداران اصفهانی داشته باشند.

ذوب‌آهن در شرایطی موفق به شکست تراکتور شد که تبریزی‌ها تیمی پر مهره هستند و با توجه به باخت هفته ششم در برابر شمس آذر با انگیزه‌ای چند برابر به فولادشهر آمده بودند تا شاید بتوانند با امتیاز زمین را ترک کنند؛ اما ذوب‌آهن در روزی خوب توانست تمام نقشه‌های سرمربی خارجی تبریزی‌ها را خنثی کند و با این برد شیرین خودش را به پله سوم جدول لیگ هم برساند.

این پیروزی ذوب‌آهن در برابر تراکتور درمجموع برای فوتبال اصفهان هم خوب بود و تبریزی‌ها که یکی از رقبای سپاهان در صدر جدول هم هستند با این اتفاق شانس کمتری برای تعقیب سپاهان خواهند داشت.

از طرف دیگر، محمد ربیعی که در این هفته‌ها نتوانسته بود در استادیوم فولادشهر به پیروزی برسد، با این برد محبوبیت بیشتری در بین هواداران پیدا کرد و حتی تیمش این شانس را دارد تا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم تلاش کند.

پارسا جعفری ۸ از ۱۰: مصدومیت فرعباسی که برای کسی قابل‌پذیرش نبود، کادر فنی ذوب‌آهن تصمیم گرفت در این بازی حساس به پارسا جعفری میدان دهد و دروازه‌بان جوان ذوب‌آهن در روزی که خط دفاعی تیمش هم عملکرد بسیار خوبی داشت، در برابر تراکتور اذیت نشد و با ثبت این کلین‌شیت نشان داد که ذخیره شایسته‌ای برای فرعباسی خواهد بود.

نادر محمدی ۹ از ۱۰: بدون شک منجنیق ذوب‌آهن ستون اصلی خط دفاعی این تیم است و بعد از مصدومیت طولانی‌مدت آرش قادری این نادر محمدی است که باید در کنار قریشی تیمش را تا نیم‌فصل به‌سوی بالای جدول هدایت کند.

عملکرد محمدی در مقابل تراکتور نشان داد حضور یک بازیکن چقدر می‌تواند بر عملکرد یک تیم تأثیرگذار باشد.

سید محمد قریشی ۸/۵ از ۱۰: بازگشت نادر محمدی اعتمادبه‌نفس بیشتری به قریشی داد تا کاپیتان ذوب‌آهن با خیالی راحت‌تر در زمین بازی کند و البته وظیفه پرتاب‌های اوت هم از روی دوش او برداشته شد تا با خیال راحت‌تری در انجام کارهای دفاعی به تیمش کمک کند.

شایان مصلح ۷ از ۱۰: وظیفه یک مدافع فقط شرکت در کارهای دفاعی نیست و باید با توجه به قد و قامت بلندی که دارد، به هنگام ضربات ایستگاهی و پرتاب‌های اوت هم به تیمش کمک کند که البته در مقابل تراکتور بی‌دقت بود و یکی دو بار توپ‌های خوبی را به بیرون زد؛ ولی همچنان یکی از بازیکنان مورد اعتماد و محبوب ربیعی در ترکیب خط دفاعی تیمش  است.

امیرحسین جدی ۷/۵ از ۱۰: مدافع راست ذوب‌آهن در برابر تراکتور وظایف دفاعی بیشتری داشت و کمتر به زمین حریف نفوذ کرد تا بتواند حمله‌های تراکتور را در سمت چپ زمینشان خنثی کند و در این کار موفق بود.

پوریا آریا کیا ۸ از ۱۰: تراکتور خط هافبک بسیار قدرتمندی دارد و این موضوع اهمیت وظایف هافبک‌های ذوب‌آهن را به‌خوبی نشان می‌دهد؛ آریا کیا هم هرچند مطابق معمول سبک بازی‌اش زیاد به چشم نیامد، تأثیر مستقیمی بر نتیجه بازی داشت.

فردین یوسفی ۹ از ۱۰: با توجه به سبک بازی و استیلی که دارد، از او انتظار شوت‌زنی نداشتیم؛ ولی یوسفی توپی را که خودش از حریف گرفته بود، درنهایت به یک گل مهم و سه امتیازی تبدیل کرد تا جای خودش را در خط هافبک ذوب‌آهن تثبیت کند.

سبحان خاقانی ۷/۵ از ۱۰: سبحان هم در مقابل تراکتور روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در انجام امور دفاعی و البته ایجاد ارتباط بین خط هافبک و خط حمله تیمش موفق عمل کرد تا او هم نمره قبولی بگیرد.

مهرداد رضایی ۸ از ۱۰: بسیار دونده و جنگنده بازی کرد؛ حتی نزدیک بود که در نیمه اول به خاطر مصدومیت در یکی از برخوردها از زمین خارج شود؛ ولی رضایی بازی نه‌چندان خوب خودش در مقابل مس رفسنجان را در برابر تراکتور جبران کرد و مهره تأثیرگذار تیمش بود.

سجاد عاشوری 7 از ۱۰: آقای تعویض ذوب‌آهن به خاطر اخطاری که در نیمه اول گرفت، در بقیه دقایق مسابقه بااحتیاط بیشتری بازی کرد؛ بااین‌حال روز آن‌چنان موفقی را نداشت و مطابق معمول در نیمه دوم تعویض شد تا شاید کم‌کم فکری به حال این شرایط داشته باشد.

محمدجواد محمدی 8 از ۱۰: به‌هرحال مهاجمی که در سه بازی متوالی گل زده باشد بدون شک از جانب مدافعان رقیب با سخت‌گیری بیشتری مهار می‌شود؛ محمدی هم با وجود تلاش زیادی که انجام داد، در برابر خلیل‌زاده و آغاسی نتوانست دروازه تراکتور را باز کند؛ ولی دوندگی بالای او خط دفاع تراکتور را عقب نگه داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × 4 =