جامعه به تبلیغ دلسوزانه نیاز دارد

میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، بهانه‌ای برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های بانوان در حوزه علمیه اصفهان را فراهم کرد؛ بانوانی که فعالیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف دارند؛ ولی احتمالا کمتر نامی از آن‌ها برده شده و کمتر شناخته شده‌اند.

تاریخ انتشار: 12:02 - یکشنبه 1401/10/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
جامعه به تبلیغ دلسوزانه نیاز دارد

در همین راستا خانم شفیعی، سرپرست حوزه علمیه بانوان، در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان‌زیبا گفت: حوزه خواهران با ۵۲ مدرسه علمیه در سطح استان و تا کنون با تعداد ۸۱۲۳ نفر فارغ التحصیل سطح ۲ (کارشناسی) و ۵۷۶ نفر فارغ التحصیل سطح ۳ (کارشناسی ارشد) و تعداد ۵۴۷۳ نفر مشغول به تحصیل در سطح ۲ و ۱۰۱۱ نفر مشغول به تحصیل در مقطع سطح ۳ در ۱۱ رشته تخصصی و ۱۴۹ نفر مقطع سطح ۴ (دکتری) در چهار رشته مشغول به تحصیل هستند.

او با بیان اینکه حوزه علمیه ظرفیت بسیار مناسبی در استان فراهم آورده است، افزود: فعالیت‌های زیادی توسط طلاب در عرصه‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما به دلیل عدم وجود تریبون رسمی و جدی، و نبودن تبلیغات مناسب، همچنان حوزه‌های علمیه برای بعضی از اقشار و ارگان‌ها ناشناخته است.

سرپرست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان تصریح کرد: با توجه به اینکه الگوی بانوان طلبه حضرت فاطمه زهرا (س) است، در نتیجه روش آن‌ها مادرانه و دلسوزانه تبلیغ‌کردن برای مخاطبان هدف است.

شفیعی در ادامه افزود: ما نسبت به تمام دختران و مادران شهر وظیفه داریم، و مادرانه تبلیغ‌کردن یعنی ایثار با تمام وجود؛ و این آن چیزی است که ما الان به آن احتیاج داریم.

او عنوان کرد: زمینه فعالیت‌های تبلیغی بانوان طلبه حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان موارد متنوع و قابل توجهی است. مبلغان در ایام مناسبتی تبلیغ در مساجد و حسینه‌های خواهران، مجالس خانگی، کانون‌های فرهنگی و هنری، هیئت‌های بانوان، پایگاه‌های بسیج، جلسات تبلیغی به شکل سخنرانی، حلقه‌های معرفتی و کلاس‌داری برگزار می‌کنند.

او در بیان نقش مبلغان در طرح امین افزود: همچنین فعالیت مبلغان طرح امین در مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان بسیار چشمگیر بوده است. حدود ۴۰۰ نفر مبلغان طرح امین در برگزاری مراسم‌ها و پاسخ‌گویی به سؤالات و برپایی نماز، فضا‌سازی دینی مدارس آموزش و پرورش به طور رسمی فعالیت دارند.

سرپرست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های بانوان مبلغ حوزه پرداخت و این فعالیت‌ها را اعم از موارد زیر دانست: مبلغان با سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات، ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری دارند.

همچنین به برگزاری هیئت‌های بانوان و دختران در سطح شهر، تولید پوشاک اسلامی وتولید محتوای قرآنی در قالب بازی و کتاب می‌پردازند. از دیگر فعالیت‌های مبلغان، همکاری با مرکز مشاوره حیات طیبه، فعالیت طلاب در عرصه جمعیت و خانواده و حضور طلاب در تربیت مربی نهج‌البلاغه را نیز می‌توان نام برد.

شفیعی همچنین در ادامه فعالیت‌های بانوان مبلغ افزود: فعالیت مبلغان در امیر بیان، ثاقب، امور زندان‌ها، عرصه‌های قرآنی در ثامن الائمه و کانون‌های قرآنی، گروه‌های تبلیغی کودک و نوجوان و در عرصه‌های سیاسی به‌عنوان مربی و سخنران نیز می‌باشد.

او با اشاره به اینکه بانوان طلبه در عرصه‌های حجاب و عفاف و خانواده نیز فعالیت دارند، بیان کرد: بانوان طلبه در عرصه‌های میدانی و فعالیت‌های ایجابی در عرصه عفاف و حجاب در نقاط حساس شهر از جمله سیتی‌سنتر پارک مرکزی سپاهان‌شهر، میدان نقش‌جهان، چهارباغ، ملک شهر، نجف‌آباد و فولادشهر و.. نقش‌آفرینی
می‌کنند.

سرپرست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بانوان در ادامه بیان فعالیت‌های طلاب افزود: طلاب در مدارس در قالب طرح امین، اتحادیه انجمن اسلامی آموزش و پرورش، عرصه سایبری و فضای مجازی و تبیین وگروه‌های تبلیغی فتح الفتوح نیز فعالیت‌های چشمگیری دارند.

شفیعی در زمینه افتخارآفرینی بانوان طلاب تصریح کرد: در زمینه پژوهش هم خواهران بسیار خوش درخشیده‌اند. به طوری که حاصل آن منجر به تحقیقات علمی زیادی در زمینه‌های مختلف و مسائل روز شده است و نتیجه آن صدها پایان‌نامه، مقاله و تعداد بسیاری تألیفات در قالب کتاب گرد‌آوری شده است.

همچنین در طول ۱۲ سال که از برگزاری جشنواره علامه حلی می‌گذرد، حوزه بانوان با حوزه برادران به رقابت پرداخته‌اند که هر سال افراد برگزیده و برتر در مقایسه با طلاب برادر یا بیشتر بوده‌اند یا برابری کرده‌اند.

طلاب زیادی به عنوان استعدادهای برتر شناخته شده‌اند که در زمینه‌های پژوهشگری، تدریس، امور اجرایی و… مشغول شده‌اند.

او در پایان با اشاره به اینکه با تبلیغات وسیع و مناسب درسطح استان می‌توان حوزه را بهتر و بیشتر به مردم شناساند، بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اهتمام بیشتری به بانوان حوزوی داشته باشند و از آنان برای حضور در برنامه‌های متنوع، جهت استفاده از ظرفیتشان دعوت به عمل آورند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

بیست + هفت =