برد با پویانمایی‌ها

دیروز شنبه، ۱۵ مهر، بعد از اکران چندین سانس فیلم‌های بلند در جشنواره، در آخرین سانس نوبت به اکران فیلم‌های کوتاه رسید. پارادوپینگ، سوپ خروس، کاغذ روی شیشه، موزه، بال پروانه، عیال و دنیای آبی کوتاهه‌هایی بودند با مضامینی بلند.

تاریخ انتشار: 15:38 - یکشنبه 1402/07/16
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
برد با پویانمایی‌ها

به گزارش اصفهان زیبا؛ دیروز شنبه، ۱۵ مهر، بعد از اکران چندین سانس فیلم‌های بلند در جشنواره، در آخرین سانس نوبت به اکران فیلم‌های کوتاه رسید. پارادوپینگ، سوپ خروس، کاغذ روی شیشه، موزه، بال پروانه، عیال و دنیای آبی کوتاهه‌هایی بودند با مضامینی بلند.

پارادوپینگ قصه پسری دبستانی است که تمایل داشت در تست عضویت در تیم فوتبال شرکت کند؛ اما در این میان با مشکلی بزرگ روبه‌رو بود: اضافه‌وزن! فضای فیلم در مدرسه می‌گذشت و کمی هم چاشنی کمدی داشت.

کاغذ روی شیشه به سراغ کودکان کار رفته بود؛ خواهر و برادری که می‌خواستند برای مادرشان کیک تولد تهیه کنند؛ ولی توان خرید کیک را نداشتند. اما پای یک فرشته نجات در میان بود.

سوپ خروس اما شیرین‌تر از همه بود؛ شیرین مثل گز اصفهان. قصه در فضای یکی از روستاهای شهرمان می‌گذشت؛ با موضوع یک خروس تک‌افتاده که قرار بود تبدیل به سوپ شود. پایان قشنگی داشت.

عیال داستان کودکانی بود که کارگران ساختمانی روزمزد بودند و هرکدام به شوق رسیدن به آرزوهایشان روزشان را با آجر و سیمان شب می‌کردند؛ یکی خریدن دوچرخه، یکی رفتن به وطن.

استاپ‌موشن «موزه» با محوریت حفظ میراث باستانی تولید شده بود. نکته جالب این بود که تماشاگران کودک‌ونوجوان پسر را در سکوت عجیبی فرو برده بود. این نشان می‌دهد این قشر همچنان علاقه‌مند به انواع پویانمایی هستند.

دنیای آبی قصه احشام و چهارپایان باله‌دار ساکن دریا بود و در تصویرسازی حیوانات توی جنگل و مزرعه این بار زیر دریا تقریبا خوب عمل کرده بود.

بال پروانه پویانمایی دوبعدی با قصه‌ای مفهومی و موضوع تأثیر منفی فضای مجازی و خبرآزاری‌ها بود. به‌طورکلی سالن سینما با هرکدام از این کوتاهه‌ها فضای متفاوتی داشت. یکی‌دو تا از تولیدات در جلب‌توجه بچه‌ها و نشاندن این بازیگوش‌ها روی صندلی با توفیق چندانی مواجه نشد؛ اما پویانمایی‌ها در جذب این قشر موفق‌تر بودند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک − 1 =