ارائه برنامه‌های جنبی در محله‌ها اقدام شایسته‌ای است که مدیریت شهری اصفهان در دستور کار قرار داده است:

اعتبار جشنواره با تولید فیلم خوب

ارائه برنامه‌های جنبی در محله‌ها اقدام شایسته‌ای است که مدیریت شهری اصفهان در دستور کار قرار داده است؛ اما اصل جشنواره، به فیلم‌هایی است که ارائه می‌شود و هر جشنواره‌ای وقتی نام فیلم روی آن است، انتظار می‌رود فیلم خوب و در سطح بین‌المللی تولید کند.

تاریخ انتشار: 14:03 - دوشنبه 1402/07/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعتبار جشنواره با تولید فیلم خوب

به گزارش اصفهان زیبا؛ یکی از بانوان هنرمند اصفهانی گفت: ارائه برنامه‌های جنبی در محله‌ها اقدام شایسته‌ای است که مدیریت شهری اصفهان در دستور کار قرار داده است؛ اما اصل جشنواره، به فیلم‌هایی است که ارائه می‌شود و هر جشنواره‌ای وقتی نام فیلم روی آن است، انتظار می‌رود فیلم خوب و در سطح بین‌المللی تولید کند و این موضوعی است که به جشنواره اعتبار می‌دهد.

مریم محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه کرونا باعث شده چند دوره برگزاری جشنواره به تعویق بیفتد، هم‌اکنون دچار یک ناخودآگاه شدیم. باید جشنواره امسال شور و حال قبلی را به دست آورد. انتظار می‌رفت جشنواره امسال شور و حال خوبی داشته باشد و این مافات کرونایی جبران شود.

این بانوی هنرمند تصریح کرد: در حال حاضر اغلب فیلم‌ها را ندیده‌ام، اما آنچه دیده می‌شود این است که مسئولان تلاش کرده‌اند افتتاحیه مفصلی برای جشنواره برگزار شود و شور و حالی خاص را در بچه‌ها ایجاد کنند.

محمدی با بیان اینکه انتظار می‌رود فیلم‌های جشنواره بین‌المللی سطح بالایی ازلحاظ مضمون، فرم و محتوا داشته باشند، گفت: فیلم‌هایی که دیده‌ام توقعاتم را برآورده نکرد. این سؤال پیش می‌آید که اصفهان میزبان جشنواره چه تولیدی می‌تواند برای جشنواره داشته باشد؟! منظورم تولید قابل‌قبول است. اگر جشنواره به شهر ما می‌آید نباید به صرف این باشد که بیاید و یک هفته برگزار شود و ما به‌عنوان میزبان خدمات ارائه دهیم و فقط شرایطی را مهیا می‌کنیم، خودمان هم باید حرفی برای گفتن داشته باشیم و این زمانی اتفاق می‌افتد که اصفهان تولید خوب، فیلم قوی و سینمای حرفه‌ای داشته باشد.

او اظهار کرد: سی‌وپنج دوره از این جشنواره گذشته و انتظار بیش از این حرف‌هاست؛ یعنی جشنواره باید در 35 سالگی پخته شده باشد. ما انتظار داریم شهر اصفهان به‌عنوان میزبان، چند فیلم خوب ارائه دهد و چند گروه حرفه‌ای داشته باشد. باید چاره‌ای بیندیشم اگرچه اکنون هم دیر است. سال‌هاست به جشنواره نقدهای مختلفی می‌شود؛ اما متأسفانه در دوره‌های قبلی جشنواره هم فیلم‌های اصفهان فوق‌العاده ضعیف بود و اصفهان حرفی برای گفتن در تولید نداشت.

این هنرمند اصفهانی با تأکید بر اینکه سینمای کودک به ما متصل است و ما صاحب جشنواره هستیم و جشنواره‌گذاریم، خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار نگران‌کننده است که همچنان دچار چنین مسئله‌ای هستیم و نتوانسته‌ایم فیلم خوب تولید کنیم. اگر می‌خواهید این جشنواره در شهر اصفهان باقی بماند حداقل باید به تولیدات فیلم حرفه‌ای و برگزاری جشنواره‌ای درخور کودکان بیندیشیم. این جشنواره مال بچه‌هاست و گاهی همه موضوعات آن غیر‌کودکی می‌شود. به اعتقاد من این موضوعات ناامیدکننده و نگران‌کننده است. این موضوع خوب است که نمی‌گذاریم جشنواره از شهر ما برود و این خوب است که شهرداری وظیفه خودش می‌داند و هزینه می‌کند و این نشان‌دهنده اهمیت ماجراست.

محمدی با اشاره به فیلم «خیابان مَلِک» تصریح کرد: این فیلم ازهرجهت از زمان خودش عقب‌تر بود. داستان، تکراری و قابل حدس بود و فیلم با ریتم خیلی کندی پیش می‌رفت و نمی‌توانست مخاطب را به سمت فیلم بکشاند. چنین فیلمی که مخاطب بزرگ‌سال را خسته می‌کرد، قطعا برای بچه‌ها هم کشش نداشت، حتی برای نوجوانان. این نکته مهمی است. به دلیل اینکه عوامل فیلم اصفهانی بودند و من آن‌ها را می‌شناختم، راغب بودم که ببینم یک فیلم‌ساز اصفهانی چه تولید کرده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × سه =