آلیشون؛ ملکه رعب و وحشت

چهارمین روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک را با دیدن فیلم «ملکه آلیشون» در سانس کودکان داور شروع می‌کنم؛ فیلمی که پسرک نقش اول آن به‌دنبال نجات و احیای طبیعت از دست دشمنان است و در این مسیر در عین مواجهه با خطرهای فراوان، درنهایت به پیروزی و موفقیت می‌رسد.

تاریخ انتشار: 14:04 - چهارشنبه 1402/07/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
آلیشون؛ ملکه رعب و وحشت

به گزارش اصفهان زیبا؛ چهارمین روز از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک را با دیدن فیلم «ملکه آلیشون» در سانس کودکان داور شروع می‌کنم؛ فیلمی که پسرک نقش اول آن به‌دنبال نجات و احیای طبیعت از دست دشمنان است و در این مسیر در عین مواجهه با خطرهای فراوان، درنهایت به پیروزی و موفقیت می‌رسد؛ اما اینکه چطور این مسیر طی می‌شود، حدیث مفصلی است.

با شروع فیلم همهمه‌های سالن کم می‌شود؛ بچه‌ها با دقت به پرده خیره می‌شوند و کسی‌ لام تا کام حرف نمی‌زند؛ اما چنین شرحی تنها مخصوص یک‌ربع ابتدایی اکران است؛ زیرا بعدازآن، فیلم همراه با صحنه‌هایی می‌شود که حتی داوران نیز تحت‌تأثیر رعب‌ووحشت آن قرار می‌گیرند؛ سکانس‌های متعددی که پسرک داستان با دشمنان مواجه می‌شود و این مواجهه نه‌تنها نشانی از شجاعت پسرک ندارد، بلکه او در موضع ضعف است و همین باعث می‌شود کار تا جایی پیش برود که صدای جیغ داوران کودک در کل سالن بپیچد؛ علاوه بر این، عده‌ای از صندلی‌های خود بلند شوند، به‌دنبال مربی‌هایشان بروند و برخی دیگر از سالن خارج ‌شوند!

سوغات مشهدی‌ها به جشنواره اصفهان

فیلم بعدی، مسافری از گانورا، جدیدترین محصول «مرکز انیمیشن سوره» است که به دست توانمند مشهدی‌ها ساخته‌شده؛ داستان پسرک‌هایی که برای کمک به دوست فضایی‌شان به آب‌وآتش می‌زنند و درنهایت هم به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های این انیمیشن بلند داستانی، نشان‌دادن اقلیت‌های قومی و نژادی کشورمان است؛ بانوانی که لباس‌های کردی به تن کرده، نامشان کردی است و روایتی کوتاه از زندگی آن‌ها در دوران جنگ تحمیلی بیان می‌شود؛ همین‌طور گفت‌وگوهایی که نشانی از زبان افغان‌ها دارد و بازهم با روایتی از مواجهه ‌آن‌ها با دشمنان بیگانه، به آشنایی بیشتر کودکان با تاریخ کشور افغانستان کمک ‌می‌کند.

همین‌طور در انتهای فیلم با تصویری از دانشمندان افتخارآفرین ایرانی مواجه می‌شویم که اگرچه اشاره به این عناصر ارزشی و تاریخی کمی ناشیانه است، بر نبودش ارجح است.

دیگر ویژگی این انیمیشن که بیش از سناریوی نه‌چندان قوی آن جلب‌توجه می‌کند، فضای حقیقی داستان است.

لباس شخصیت‌ها، فضاسازی خیابان‌ها، گفت‌وگوهای روزمره و هر عنصر دیگری که در این انیمیشن به‌کاررفته، جدای از فضاپیما و دشمنان تخیلی، با واقعیت فعلی جامعه منطبق است؛ داستانی که دیالوگ‌های متعدد طنز آن باعث می‌شود صدای خنده‌های مکرر و دست‌زدن‌های داوران کودک در سالن بپیچد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 + چهارده =