امروز هر کودک یک سینمای کوچک در اختیار دارد

محمدرضا نریمانی یک سینماگر اصفهانی است که مردم او را بیشتر با نقش‌آفرینی‌هایش با نام ممدآقا می‌شناسند؛ چهره دوست‌داشتنی و محبوب اصفهانی که با هر کلامش از بس شیرین است، می‌توان با آن چایی خورد و لذت برد.

تاریخ انتشار: 14:36 - چهارشنبه 1402/07/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروز هر کودک یک سینمای کوچک در اختیار دارد

به گزارش اصفهان زیبا؛ محمدرضا نریمانی یک سینماگر اصفهانی است که مردم او را بیشتر با نقش‌آفرینی‌هایش با نام ممدآقا می‌شناسند؛ چهره دوست‌داشتنی و محبوب اصفهانی که با هر کلامش از بس شیرین است، می‌توان با آن چایی خورد و لذت برد.

خلاصه کلام اینکه، پولکی و نبات اصفهان که می‌گن، منظورشون ممدآقا نریمانی است. برگزاری جشنواره فیلم کودک فرصتی شد تا از بچه‌ها و سینمای کودک برای ما بگوید.

نظرتان را راجع به جایگاه سینمای کودک بیان کنید.

یکی از بهترین فضاهای موجود در سینمای دنیا، سینمای کودک است. سینمای کودک بستر بسیار مناسبی است برای رشد و ارتقای مخاطبان آن که کودکان هستند؛ فضایی برای انتقال مفاهیم تربیتی به‌صورت غیرمستقیم و رشدوتعالی ذهن کودکان.

ازآنجاکه کودکان از بالاترین قوه تخیل و رؤیاپردازی برخوردارند، بسیاری از موضوع‌های موردنیاز کودک را از همین راه می‌توان انتقال داد.

وضعیت سینمای کودک را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت سینمای کودک با نگاه تقویمی شرایط رو به جلویی نداشته است. به ساخت فیلم‌های دهه ۶۰ و 70 و کمی بیشتر که نگاه کنیم، متوجه این پسرفت می‌شویم.

اگر درست و علمی و منطقی برخورد کرده بودیم، الان وضعیتمان خیلی بهتر بود؛ البته فیلم ساخته‌شده، پول و وقت و انرژی به‌کاررفته، ولی نسبت به ۳۴ سال کار و فعالیت سینمایی موفقیت چندانی حاصل نشده است.

پیشنهاد می‌کنم بنیاد سینمایی فارابی حداقل هرساله بیلان جشنواره را در خصوص محتوا، تکنیک، اثرگذاری، نقد و بررسی با ارائه نظر و ارائه به مخاطبان در چندین برنامه کارشناسی‌شده به معرض نمایش بگذارد تا مسیر روبه‌رشدی ایجاد شود.

نظرتان را راجع به سینمای کودک و رسانه در عصر تکنولوژی بفرمایید.

ما سال‌های خوبی را از دست دادیم. فکر نمی‌کردیم روزگاری بیاید که هر کودکی یک سینمای کوچک در اختیار داشته باشد. امروز به‌روزترین و آنی‌ترین ساخته‌های سینمایی از دورترین نقاط دنیا، چه مثبت و چه منفی، در کمترین زمان در اختیار کودک و نوجوان ما قرار می‌گیرد.

اینکه ما بخواهیم در مقابل خوراک آماده‌شده برای کودک و نوجوان در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف خوراکی تازه و بهتر داشته باشیم، موضوع مهمی است و باید درباره آن فکر کرد و در آخر اینکه وقتی در رابطه با کودک و محتوای آن فیلم می‌سازیم هم برای کودک و هم درباره کودک باید اندیشه کرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده − 17 =