فیلمی برای کودکان که بزرگ‌ترها باید ببینند

نشست خبری فیلم استعداد من از سری فیلم‌های سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور حمید عبداللهی، کارگردان و هادی مسعودی، دستیار اول کارگردان این فیلم، روز دوشنبه ۱۷ مهر برگزار شد.

تاریخ انتشار: 16:53 - چهارشنبه 1402/07/19
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
فیلمی برای کودکان که بزرگ‌ترها باید ببینند

به گزارش اصفهان زیبا؛ نشست خبری فیلم استعداد من از سری فیلم‌های سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور حمید عبداللهی، کارگردان و هادی مسعودی، دستیار اول کارگردان این فیلم، روز دوشنبه ۱۷ مهر برگزار شد.

به گزارش کمیته خبرنگاران نوجوان این جشنواره، حمید عبداللهی، کارگردان استعداد من، در رابطه با داستان فیلم گفت: داستان این فیلم تجربه شخصی من است. من در کودکی عاشق بازیگری بودم؛ اما پدرم مخالف این موضوع بود. زمانی که کلاس چهارم یا پنجم دبستان بودم، در یک برنامه عروسکی بازی کردم که آن برنامه صبح جمعه‌ها پخش می‌شد. روزی که قرار بود قسمت اول پخش شود، می‌ترسیدم از پدرم کتک بخورم؛ اما زمانی که من را روی صحنه دید، این‌گونه ابراز کرد که گویی می‌دانسته است من موفق می‌شوم. اینجا بود که ایده فیلم خودم را پیدا کردم.

کارگردان این فیلم درباره زمان استارت پروژه بیان کرد: پروژه از بهار ۱۴۰۱ آغاز شد؛ درواقع این فیلم بخشی از یک مجموعه ۲۰قسمتی تلویزیونی به نام ایستگاه بود؛ اما به‌خاطر مشکلات مالی این پروژه پخش نشد. بعد از آن هم با هزینه شخصی کار پیش رفت که همین قضیه سبب شد تا یک‌سال‌ونیم تولید کار طول بکشد‌.

عبداللهی درباره مکان فیلم‌برداری و حضور بازیگران در استعداد من افزود: ما تمام فیلم را در اصفهان ضبط کردیم؛ اما بازیگران از شهر‌های مختلف ایران بودند. ما برای نقش امیرعلی در فیلم از حدود چهارهزار نفر تست گرفتیم و در آخر در این نقش از مهرشاد صفری استفاده کردیم. انتخاب او دو سال طول کشید.

عبداللهی در خصوص پیام این فیلم بیان کرد: این فیلم به پدر و مادرها آموزش می‌دهد که نباید علاقه‌های خود را به فرزندانشان تحمیل کنند؛ بلکه باید به جای دستوردادن، به خواسته‌های کودکان گوش دهند؛ به همین دلیل معتقد هستم که «استعداد من» فیلمی برای کودکان است که بزرگ‌ترها باید ببینند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × یک =