آیت‌الله مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان:

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن محاسبات خود را دارد که البته خودشان هم می‌دانند موفق نیستند، گفت: امکانات طرف مقابل بیشتر از ماست. رسانه‌ها و پول‌های فراوانی دارند؛ اما در محاسبات آن‌ها هیچگاه عنایت الهی وجود ندارد. آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: شرایط کشور دشمنان را برای مبارزه با نظام اسلامی جدی‌تر می‌کند. دشمن در صحنه‌های بسیاری از جمله جنگ تحمیلی، کوی دانشگاه، انتخابات ۸۸، فتنه ۹۸ و اتفاقات اخیر به‌دنبال تخریب نظام اسلامی است.

تاریخ انتشار: 10:36 - شنبه 1401/11/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیت‌الله مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان:

انسجام همه گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا امید دشمن را ناامید خواهد کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پول فراوانی به افراد جاسوس داده شد و به همین دلیل فکر می‌کردند کار نظام تمام است؛ ولی اغتشاشات به پایان رسید و بسیاری ناراحت شدند که تبلیغات و هزینه‌هایشان نتیجه‌ای نداشت و ناامیدی بر آن‌ها مسلط شد. در همین راستا شایسته است توجه بیشتری در این شرایط خاص داشته باشیم. او خاطرنشان کرد: دشمنان دنبال آن هستند که دستاوردی برای خودشان درست کنند؛ اما خبر ندارند که ملت ایران با توکل به پروردگار و نگاه به رهنمودهای رهبر انقلاب، با اتحاد و انسجام همه گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در این مرحله هم امید دشمن را ناامید خواهند کرد. امام جمعه موقت اصفهان با یادآوری اینکه دشمن متوجه نیست که باید در محاسبات خود لطف و نصرت الهی و توکل به خداوند را نیز محاسبه کند، بیان کرد: آن‌ها می‌گفتند انقلاب چهل‌سالگی خود را نخواهد دید، داعش را تأسیس کردند و به‌دنبال سقوط حزب‌الله لبنان و یمن بودند؛ اما موفق نشدند.

او یادآور شد: ایمان به پروردگار، انتظار فرج، اتحاد زیر لوای ولایت فقیه و تمسک به امام حسین(ع) ازجمله محاسباتی است که دشمن از آن بی‌بهره و همین موارد رمز پیروزی ماست.

مهدوی گفت: امیدواریم ملت با قدردانی و شکر نعمت الهی، اتحاد و انسجام خود را قوی‌تر و توجه خود به ندای رهبر انقلاب را بیشتر کنند و بیش از گذشته ضربه‌های مهلکی را بر دشمن وارد کنند. امیدواریم با ضربه‌های دیگر سقوط و افول دشمن را شاهد باشیم

 

مردم خود را برای دهه فجر آماده کنند

مهدوی با اشاره به درپیش‌رو‌بودن ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که خود را برای جشن‌های مردمی دهه فجر و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده کنند. یوم‌الله ۲۲بهمن امسال با توجه به شرایط حاضر جهانی، باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد. امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به سخنان مدیرکل آموزش و پرورش در پیش خطبه‌های نماز جمعه و با تقدیر از عملکرد او در تقویت بنیه‌های ایمانی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان باید به علم و معنویت خود توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ زیرا انسان‌ها باید بدن و روح سالمی داشته باشند و روح سالم در فکر سالم، ایمان محکم و عمل صالح قرار دارد.

 

ریزش گناه و رحمت الهی در ماه رجب اتفاق می‌افتد

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: در آستانه ماه رجب قرار داریم که ریزش گناه مردم و رحمت الهی برانسان‌ها در این ماه اتفاق می‌افتد. ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برای طهارت روح بسیار مؤثر است. او ادامه داد: ماه رجب، ماه استغفار برای تخلیه روح انسان است. ماه شعبان نیز ماه زیورپیدا کردن روح انسان به اخلاق نیکو، عمل صالح و ایمان قوی است؛ امیدوارم با لطف الهی و حرکتی و تدبیری که باید داشته باشیم، بتوانیم بهره بیشتری از این ماه‌ها ببریم.

مهدوی با اشاره به اعمال ماه رجب گفت: توصیه می‌کنم از شرایط اعتکاف و استفاده از برنامه‌های معنوی این سه‌روز برخوردار شوید. اعتکاف مؤثر در رزق معنوی و تقویت ایمان است. رمز اعتکاف زهد از دنیاست. این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شب آرزوها «لیلة‌الرغایب» نیز گفت: لیلةالرغایب شبی بوده که مؤمنان با هدف برآورده‌شدن حاجات خود دست نیاز به سوی خداوند بلند می‌کنند.

او در ادامه به سالروز میلاد حضرت امام محم باقر (ع) و شهادت امام هادی در هفته پیش رو پرداخت؛ همچنین روایت‌هایی را از این معصومین قرائت کرد و گفت: از این معصومین راویان متعدد مکتب تشیع تربیت شدند که امروز ما از احادیث و مطالب آنان بهره می‌بریم. این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است، از عواملی که بالاترین قرب را برای انسان به همراه دارد، نخست زهد و تقوا به معنای دل نبستن به دنیا، دوم اشک ریختن از خشیت خداوند است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان عنوان کرد: انسان باید در دنیا زهد داشته باشد و از گناهان فاصله بگیرد و از سمتی به اموال دنیا دل نبندد تا در بهشت قرار گیرد.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

ده + هجده =