سپاهان خاطره اردیبهشت تلخ را پاک می‌کند؟!

حریف دردسرساز در نقش‌جهان

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را با کسب عنوان نایب‌قهرمانی به پایان برد که شاگردان مورایس تا هفته‌های پایانی شانس اصلی قهرمانی در لیگ بودند.

تاریخ انتشار: 09:42 - پنجشنبه 1402/08/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
حریف دردسرساز در نقش‌جهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم فوتبال سپاهان در شرایطی فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را با کسب عنوان نایب‌قهرمانی به پایان برد که شاگردان مورایس تا هفته‌های پایانی شانس اصلی قهرمانی در لیگ بودند ولی یک لغزش بزرگ در بازی خانگی مقابل ملوان به پرسپولیسی‌ها فرصت داد تا از سپاهان سبقت بگیرند و در نهایت در پایان لیگ عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این اتفاق باعث شد تا سپاهان و هوادارانش روز چهارم اردیبهشت ماه امسال را به‌عنوان یک روز تاریک و البته تلخ در کارنامه ورزشی خودشان ثبت کنند و بدون شک تساوی مقابل ملوان اصلی‌ترین عامل از دست رفتن قهرمانی سپاهان بود و حالا بعد از گذشت بیشتر از شش ماه دوباره ملوانی‌ها به اصفهان سفر کرده‌اند تا در لیگ بیست و سوم بازی جدیدی را در مقابل سپاهان برگزار کنند و طبیعی است که مسابقه امروز تحت تأثیر حواشی بازی اردیبهشت‌ دو تیم هم قرار داشته باشد.

بازگشت تارتار به اصفهان

تفاوت مهم ملوان این فصل و فصل قبلی به جابه‌جایی انجام‌شده بر روی نیمکت این تیم برمی‌گردد و در شرایطی که مازیار زارع در فصل گذشته هدایت ملوانی‌ها را برعهده داشت، در این فصل مهدی تارتار بر روی نیمکت ملوان نشسته است و جالب اینجاست که تارتار در فصل قبلی رقابت‌های لیگ به‌عنوان سرمربی ذوب‌آهن مهمان اصفهانی‌ها بود و بعد از چند ماه دوری دوباره به دیار زاینده‌رود بازمی‌گردد تا در مقابل سپاهان به میدان برود.

البته ملوان در این فصل خاطره خوبی از تقابل با تیم‌های اصفهانی در ذهن ندارد و در بازی افتتاحیه لیگ امسال که یک رقابت حیثیتی هم برای مهدی تارتار به شمار می‌رفت، ذوب‌آهن در شهر انزلی با دو گل موفق به شکست ملوان شد و این بار سپاهان دیگر نماینده اصفهان به دنبال این خواهد بود تا دومین شکست نماینده گیلان در مقابل اصفهانی‌ها را رقم بزند.

نبرد همسایه‌های ناموزون

سپاهان در شرایطی با ۱۲ امتیاز بر روی پله چهارم جدول لیگ قرار گرفته که هنوز تکلیف چهار امتیاز کسرشده از شاگردان مورایس مشخص نیست و به همین خاطر سپاهانی‌ها باید تمامی امتیازات لازم در نیم‌فصل اول لیگ را جمع کند تا بتوانند همچنان خودشان را در جمع مدعیان نگه دارند.

البته جالب اینجاست که ملوان هم مانند سپاهان ۱۲ امتیازی است؛ ولی انزلی‌چی‌ها دو مسابقه بیشتر از سپاهان برگزار کرده‌اند و با این وجود قرار گرفتن آن‌ها بر روی پله پنجم جدول لیگ یک نتیجه مناسب برای تارتار به‌حساب می‌آید.

بهترین رتبه ملوان در پایان یک‌فصل به نام دراگان اسکوچیچ ثبت شده که تیم تحت هدایت او در لیگ سیزدهم جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد؛ اما تیم او در هفته ماقبل پایانی جایگاه ششم جدول را داشت تا رکورددار باشد.

بااین‌حال کسب یک امتیاز در بازی با پرسپولیس باعث شد ملوان بالاتر از تراکتور به جایگاه پنجم برسد و نکته جالب اینکه شاگردان تارتار این فصل ۱۲ امتیاز دارند و با قرار گرفتن بر روی پله پنجم رکورد اسکوچیچ را شکسته‌اند.

شاگردان تارتار این فصل تنها مقابل استقلال و ذوب‌آهن شکست خوردند و همچنین با ده گل زده و پنج گل خورده، آمار دفاعی و هجومی خوبی دارند.

استراحت اجباری برای دابو؟

اما سپاهان که صددرصد امتیازات خودش در رقابت‌های لیگ امسال را به دست آورده بود، در آخرین بازی لیگ برتری در خانه نساجی به تساوی یک‌بریک دست پیدا کرد و دو امتیازی که در این مسابقه سوخت، باعث شد تا سپاهان احتیاج بسیار زیادی به بردن ملوان در هفته نهم پیدا کند.

اتفاق جنجالی بازی نساجی و سپاهان اختلاف‌نظر مورایس و دابو هافبک خارجی این تیم بود که فیلم جروبحث این دو نفر در رسانه‌ها منتشر شد و باید دید که آیا مورایس در بازی امروز آیا دوباره دابو را در لیست ۱۸نفره قرار می‌دهد یا به خاطر سرکشی این بازیکن نام دابو را از لیست خارج خواهد کرد.

البته امید نورافکن و شهریار مغانلو هم به خاطر مصدومیت همچنان در ترکیب سپاهان غایب خواهند بود و امید گلزنی اصفهانی‌ها در این مسابقه به عیسی آل‌کثیر است تا بتواند جای خالی مغانلو را در خط حمله پر کند.

خط دفاع همچنان سردرگم

هرچقدر که سپاهان در خط حمله تیمی خطرناک و گلزن بوده است، در مقابل اوضاع برای خط دفاعی اصفهانی‌ها خوب پیش نرفته و به‌جز محمد دانشگر که یک سر و گردن از بقیه مدافعان سپاهان بالا بهتر بازی می‌کند بقیه مدافعان سپاهان در این چند هفته اشتباهات زیادی داشتند و مورایس برای انتخاب زوج مناسب دانشگر در قلب خط دفاعی دچار مشکل شده است.

سیاوش یزدانی در مصاف با نساجی مازندران برای دومین مرتبه در ترکیب اصلی طلایی پوشان اصفهانی قرار گرفت و این بار زوج محمد دانشگر شد؛ اما او مجبور شد خیلی زود در دقیقه 37 نیمه اول جای خود را به نیلسون جونیور بدهد.

البته هادی محمدی یکی از خریدهای تابستانی مورایس به شمار می‌رود که در هفته‌های گذشته با پشت سر گذاشتن مصدومیت آماده حضور در ترکیب اصلی شده است.

او در مصاف با ذوب‌آهن هم در ترکیب اصلی طلایی پوشان قرار داشت و ممکن است با توجه به شرایطی که سپاهان در قلب خط دفاعی دارد، شانس حضور در ترکیب اصلی در دیدار امروز پنج‌شنبه از ساعت 16:30 را داشته باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + 18 =