راه‌سازی، جاده‌سازی و سنگرسازی اصفهانی‌ها برای جبهه

اولین ستاد مهندسی جنگ در اهواز راه افتاد. بنده توفیق داشتم که مسئولیت این ستاد را داشته باشم. سنگرسازی، راه‌سازی و جاده‌سازی عملیاتی بودند که به‌واسطه فعالیت‌های ستاد مهندسی جنگ در اهواز آن زمان توسط ما که اصفهانی بودیم، انجام می‌شد.

تاریخ انتشار: 13:46 - سه شنبه 1402/08/30
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
راه‌سازی، جاده‌سازی و سنگرسازی اصفهانی‌ها برای جبهه

به گزارش اصفهان زیبا؛ اولین ستاد مهندسی جنگ در اهواز راه افتاد. بنده توفیق داشتم که مسئولیت این ستاد را داشته باشم. سنگرسازی، راه‌سازی و جاده‌سازی عملیاتی بودند که به‌واسطه فعالیت‌های ستاد مهندسی جنگ در اهواز آن زمان توسط ما که اصفهانی بودیم، انجام می‌شد.

آن زمان آب در خوزستان فراوان بود و تمام خوزستان را آب گرفته بود. مهندسی آب ضرورت داشت. ما جاده‌ها را برای رفت‌وآمد تانک‌ها، ماشین‌ها و… آماده می‌کردیم. پشتیبانی جبهه‌ها به‌نوعی توسط ما انجام می‌شد.

آب‌های سطحی باید هدایت می‌شدند تا تانک‌ها و ماشین‌آلات بتوانند رفت‌وآمد داشته باشند؛ به همین خاطر فعالیت‌هایی مانند عملیات خاکی و هموارسازی جاده‌ها توسط ستاد مهندسی جنگ در اهواز انجام می‌شد.

در این زمان اصفهان در بحث مدیریت مهندسی جنگ فعالیت‌های خوبی انجام داد. در بحث‌های مهندسی اصفهانی‌ها ابتکارهای خوبی به خرج می‌دادند؛ صنایع دفاع هم در اصفهان درزمینه تولید سلاح و مهمات فعال بود که از طرف اصفهانی‌ها فعال شد.

در این زمان از سوی ستاد مهندسی جنگ اهواز هم مجموعه‌ای برای فرماندهان زمان جنگ ساخته شده بود. اصفهانی‌ها درزمینه تعمیرات جنگنده f14 و هلی‌کوپتر نیز فعال بودند. پشتیبانی جبهه‌ها و سنگرسازی، همه اقداماتی بودند که در زمان جنگ به‌وسیله ستاد مهندسی جنگ در اهواز انجام می‌شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج + 15 =