هدیه ذوب‌آهن به مدعیان لیگ:

نگاه ربیعی به سهمیه آسیایی

همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی ‌شده بود، ذوب‌آهن با یک نمایش خوب و قابل‌قبول در برابر استقلال موفق شد صدرنشین رقابت‌های لیگ را متوقف کند و با این کار خودش هدیه‌ای دو امتیازی به دیگر مدعیان لیگ هم تحویل داد.

تاریخ انتشار: 10:23 - دوشنبه 1402/09/6
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاه ربیعی به سهمیه آسیایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی ‌شده بود، ذوب‌آهن با یک نمایش خوب و قابل‌قبول در برابر استقلال موفق شد صدرنشین رقابت‌های لیگ را متوقف کند و با این کار خودش هدیه‌ای دو امتیازی به دیگر مدعیان لیگ هم تحویل داد.

تیم ربیعی هرچند که در نیمه اول در برابر استقلال آن‌چنان پرفشار بازی نکرد؛ اما مسابقه در نیمه دوم شرایط متفاوتی داشت و ذوب‌آهنی‌ها توانستند با فشاری که بر روی دروازه استقلال ایجاد کردند، در نهایت گل مساوی را به این تیم بزنند.

نماینده فوتبال اصفهان بعد از متوقف‌کردن پرسپولیس در آزادی این بار یکی دیگر از مدعیان لیگ را درگیر نمایش بسیار خوب خودش کرد و شاگردان ربیعی اگر به همین ترتیب لیگ را ادامه دهند، فرصت رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم خواهند داشت.

پارسا جعفری ۸ از ۱۰: به نظر می‌رسد که محمد ربیعی آن اعتماد همیشگی را نسبت به فرعباسی ندارد و همین موضوع باعث شده تا پارسا جعفری فرصت بیشتری برای بازی در ترکیب ذوب‌آهن پیدا کند.

دروازه‌بان دوم اصفهانی‌ها در مقابل استقلال روز بسیار خوبی داشت و نقطه قوت او جمع‌کردن یک‌ضرب شوت‌های بازیکنان استقلال بود که نشان می‌داد در این موضوع تبحر خاصی دارد؛ البته جعفری می‌توانست بر روی گل استقلال شیرجه بلندتری بزند؛ ولی بااین‌حال روز خوبی را در برابر حریف پشت سر گذاشت.

نادر محمدی 8.5 از ۱۰: مدافع میانی ذوب‌آهن در این مسابقه وظیفه پرتاب‌های بلند را بر عهده داشت و آن‌قدر از میانه‌های میدان از خاصیت منجنیق خودش استفاده کرد که در اواسط نیمه دوم دیگر خسته شد و ترجیح داد که توپ‌های نزدیک‌تر را به سمت دروازه استقلال پرتاب کند؛ ولی بااین‌وجود او هم در کنار بقیه مدافعان ذوب‌آهن روز موفقی را پشت سر گذاشت.

سید محمد قریشی ۸ از ۱۰: کمک منجنیق ذوب‌آهن در برابر استقلال وظایف دفاعی بیشتری را بر عهده داشت و تلاش می‌کرد تا اجازه زدن ضربات سر را به مهاجمان حریف ندهد و به همین خاطر کمتر در محوطه جریمه استقلال حاضر می‌شد؛ ولی بااین‌وجود قریشی هم نمایش قابل قبولی در برابر استقلال ارائه داد.

شایان مصلح 7.5از ۱۰: به نظر می‌رسید به خاطر سابقه پرسپولیسی‌بودنش انگیزه بسیار زیادی برای درخشش در برابر استقلالی‌ها داشت و البته بازی‌کردنش در چندقدمی نیمکت آبی‌ها و هواداران استقلال باعث شده بود تا در این مسابقه چهره دیگری را از شایان مصلح ببینیم.

امیرحسین رنگرز 7.5 از ۱۰: دونده و پرتلاش ظاهر شد و اگر ذوب‌آهنی‌ها از حریف عقب نیفتاده بودند، شاید رنگرز تا پایان مسابقه می‌توانست در زمین حضور داشته باشد؛ اما او از ترکیب تیمش تعویض شد تا ذوب‌آهن بتواند نمایش هجومی‌تری را در برابر حریف ارائه دهد و البته فرشاد محمدی‌مهر هم آن‌چنان در جریان بازی قرار نگرفت.

مهرداد رضایی  ۸ از ۱۰: استقلال خط هافبک دونده و پرتلاشی دارد و همین موضوع اهمیت کار هافبک‌های ذوب‌آهن را به‌خوبی نشان می‌دهد.

رضایی در برابر استقلال دوندگی زیادی داشت و سعی کرد تا ارتباط خط هافبک این تیم را با مهاجمان آبی‌پوش قطع کند که در این کار موفق بود؛ البته ای کاش که در زدن ضربات ایستگاهی دقت بیشتری از خودش نشان دهد.

مجید علییاری ۹ از ۱۰: به‌نظر می‌رسید که علی‌یاری در این مسابقه جانشین سبحان خاقانی مصدوم شده و همین موضوع باعث شد تا او تمام تلاش خودش را برای نشان‌دادن ارزش‌هایش به نمایش بگذارد.

حرکت پا به توپ او بر روی گل هم با وجود اینکه کمک مهدی مهدی‌پور را در کنار خودش داشت؛ ولی این گل برای ذوب‌آهن بسیار ارزشمند بود.

پوریا آریاکیا ۸ از ۱۰: این بازیکن هم در کنار بقیه هافبک‌های ذوب‌آهن دوندگی بسیار زیادی داشت و همین موضوع باعث شد تا خط هافبک استقلال تقریبا خنثی شود و رو به استفاده از شوت‌های از راه دور بیاورد؛ ولی با این وجود به نظر می‌رسد که محمد ربیعی از عملکرد خط هافبک تیمش رضایت کامل را داشته باشد.

فردین یوسفی 8.5 از 10: همچنان دونده، ریزنقش و تکنیکی در ترکیب ذوب‌آهن بازی می‌کند و البته درخشش او در مسابقات قبلی باعث شده تا از جانب تیم‌های حریف با دقت بیشتری مورد تحلیل قرار بگیرد و شاید همین مسئله فضای حرکتی را از یوسفی در مقابل استقلال گرفت؛ ولی با این وجود او بهترین انتخاب برای بازی در پشت مهاجمان بوده است.

محمدحسین اسلامی ۷ از ۱۰: هرچند که بازیکن مورداعتماد محمد ربیعی است؛ اما در برابر استقلال آنچنان نتوانست خطری بر روی دروازه حریف ایجاد کند و در نهایت هم در نیمه دوم تعویض شد.

اسلامی اگر می‌خواهد که در ادامه فصل همچنان جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش داشته باشد، باید خیلی بیشتر از این‌ها برای ذوب‌آهن مؤثر باشد.

محمدجواد محمدی 7.5 از ۱۰: استقلال با حضور مدافعانی مثل روزبه چشمی و ایمان سلیمی تیمی قدرتمند در خط دفاعی است و همین موضوع باعث شد تا محمدی نتواند مثل همیشه زهر خودش را به دروازه حریف بریزد؛ ولی با این وجود دونده و پرتلاش ظاهر شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + 20 =