مهم‌ترین وظیفه والدین

کتاب مهم‌ترین وظیفه والدین به قلم محمدعلی شهبازی، راهکارهایی به شما ارائه می‌دهد تا در کشف توانایی‌های فرزندان‌تان به آن‌ها کمک کرده و برای ساخت زندگی سالم آماده‌شان کنید.

تاریخ انتشار: 08:43 - شنبه 1401/11/8
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مهم‌ترین وظیفه والدین

نویسنده این کتاب می‌گوید: زمانی که در دانشگاه درس می‌دادم جوانان توانمند و باهوش و در عین حال بی‌انگیزه زیادی را می‌دیدم که فقط برای کسب اسم و رسم به دانشگاه آمده بودند و وقتی دلیل بی‌انگیزگی را در آنها جویا می‌‌شدم والدین و دولت را مقصر می‌دانستند و خود را قربانی می‌پنداشتند. در سال‌ها فعالیتم در صنعت نیز با فارغ التحصیلانی که برای استخدام به دفتر مراجعه می‌کردند و همچنین با کارگران جوان در ارتباط مستقیم بودم.

جوانانی که فقط بخاطر یک حقوق آخر ماه با کراهت و بدون خلاقیت فقط به امید تمام شدن ساعت کاری روز را شب می‌کردند و هر‌چه به آنها در مورد تاثیر امید و انگیزه در آینده تحصیلی و شغلیشان صحبت می‌کردم‌، تاثیری در آنها بوجود نمی‌آمد. اما سوال‌هایی که در این سال‌ها در ذهن من دائم تداعی و تکرار می‌شد و در زیر می‌بینید، مرا مجبور به نوشتن این کتاب کرد:

-علت این همه بی‌انگیزه بودن و نداشتن اعتماد‌به‌نفس در جوانان چیست؟

-این همه خود‌کم‌بینی از کجا نشات گرفته است؟

-علت اضطراب، استرس و خشم در جوانان چیست؟

-دلیل بی‌هدفی و سردرگمی جوانان چیست؟

پس از مطالعه این کتاب متوجه خواهید شد که هرگونه رفتار شما چگونه بر باورهای فرزندانتان، تاثیر می‌گذارد در این صورت بیشتر مراقب رفتارتان خواهید بود تا باعث تخریب عزت نفس، اعتماد‌به‌نفس و مسئولیت‌پذیری فرزندانتان در آینده نشود. گفتنی است اثر حاضر که اکنون به صورت الکترونیکی در سایت موسسه اصل من موجود است، حائز رتبه 5 ستاره شده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاه‌ها
  1. Avatar photo جلیل گفته :

    ممنون از مطالبتون

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

11 + 15 =