بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها در مقابل فولاد:

سومین تساوی متوالی در کارنامه سبزها

ذوب‌آهن در روزی که چند بازیکن اصلی خودش را به خاطر محرومیت و مصدومیت به همراه نداشت، برای سومین بازی متوالی در لیگ امسال تن به تساوی داد تا فولاد بتواند بعد از باخت به سپاهان این بار از اصفهان با یک امتیاز به خانه بازگردد.

تاریخ انتشار: 13:40 - پنجشنبه 1402/09/30
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سومین تساوی متوالی در کارنامه سبزها

به گزارش اصفهان زیبا؛ ذوب‌آهن در روزی که چند بازیکن اصلی خودش را به خاطر محرومیت و مصدومیت به همراه نداشت، برای سومین بازی متوالی در لیگ امسال تن به تساوی داد تا فولاد بتواند بعد از باخت به سپاهان این بار از اصفهان با یک امتیاز به خانه بازگردد.

شاگردان محمد ربیعی که در نیم‌فصل اول لیگ شرایط خوبی را تجربه کرده‌اند و در این هفته‌ها  تیمی شکست‌ناپذیر هم بوده‌اند در روزی که هواداران ذوب‌آهن استقبال آن‌چنانی از این بازی به عمل نیاورده بودند زورشان به فولاد خوزستان نرسید و البته خوزستانی‌ها هم که برای نباختن به اصفهان سفر کرده بودند، توانستند به هدف خودشان دست پیدا  کنند.

حبیب فرعباسی 8.5 از 10: همین که دروازه‌بان ذوب‌آهن موفق شد دروازه خودش را در برابر فولاد بسته نگه دارد می‌توان نمره خوبی برای او ثبت کرد؛ البته در طرف مقابل فولاد هم در خط آتش زور کافی را نداشت و آن‌چنان نتوانست دروازه فرعباسی را با خطر روبه‌رو کند.

چند شوت خطرناک بازیکنان فولاد هم همه راهی به سمت دروازه ذوب‌آهن پیدا نکرد تا فرعباسی روزی کم دردسر را پشت سر بگذارد. این عملکرد سومین کلین‌شیت فرعباسی در لیگ امسال بود و این دروازه‌بان را در کنار حامد لک و احمد گوهری قرار داد.

نادر محمدی 8 از 10: منجنیق ذوب‌آهن مطابق معمول بیشتر از آنکه نگران وظایف دفاعی خودش باشد، بیشتر به فکر پرتاب‌های بلند اوت بود که البته این تاکتیک مثل چند بازی قبلی بازهم ثمری برای ذوب‌آهن نداشت؛ ولی به‌هرحال این هم سبک مربیگری ربیعی برای استفاده از بازیکن توانمندی مثل نادر محمدی است؛ البته مهاجمان فولاد هم نتوانستند خطر آن‌چنانی برای خط دفاعی ذوب‌آهن ایجاد کنند و محمدی آن‌چنان اذیت نشد.

سید محمد قریشی 8 از 10: جدی‌ترین موقعیت ذوب‌آهن در مقابل فولاد با ارسال قریشی رقم خورد که کنت واکنش خوبی بر روی این ضربه داشت؛ البته قریشی هم در این مسابقه فرشاد محمدی مهر را در کنار خودش می‌دید و این موضوع باعث شد تا قریشی نفوذ بیشتری به درون زمین فولاد خوزستان داشته باشد.

امیرحسین رنگرز 7.5 از 10: تغییرات ذوب‌آهن باعث شده بود تا فرشاد محمدمهر در سمت راست دفاع این تیم بازی کند و در مقابل رنگرز به سمت چپ منتقل شده بود و این تغییر پست به‌نوعی عملکرد رنگرز را تحت تأثیر قرار داد تا او نتواند مثل همیشه نفوذهای آن‌چنانی به زمین حریف انجام دهد؛ با وجود  این، رنگرز همچنان یکی از مهره‌های قابل‌اعتماد ربیعی در خط دفاع ذوب‌آهن است.

فرشاد محمدیمهر 7 از 10: استیل خاص و فیزیک بدنی محمدی‌مهر و البته خاطرات قدیمی هواداران ذوب‌آهن از این بازیکن چهره‌ای متفاوت ساخته؛ اما او هم دیگر نشانی از آن بازیکن درخشان ذوب‌آهن را ندارد و نمایشی معمولی در ترکیب تیمش ارائه می‌دهد و ضمن اینکه خبری از آن شوت‌های غیرقابل‌مهار محمدی‌مهر هم نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا ربیعی در بازی‌های مهم آن‌قدرها به مدافع تیمش اعتماد نکند.

کمال کامیابینیا 7.5 از 10: غیبت هم‌زمان پوریا آریاکیا و مهرداد رضایی به‌عنوان هافبک‌های دفاعی ذوب‌آهن این فرصت را در اختیار کمال کامیابی‌نیا قرار داد تا به‌عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیمش به میدان برود و البته بنا بر گفته محمد ربیعی وظایف هجومی‌تری هم به کمال سپرده شد تا بتواند در حملات به کمک تیمش بیاید؛ ولی هافبک باتجربه ذوب‌آهن روز آن‌چنان موفقی نداشت و در نیمه دوم هم تعویض شد تا به‌احتمال‌زیاد بازی بعدی را هم از روی نیمکت دنبال کند.

شایان مصلح 7.5 از 10: در همان دقایق ابتدایی مسابقه نزدیک بود سبب خیر شود و امکان اخراج بازیکن فولاد را فراهم کند که داور فقط یک کارت زرد به بازیکن حریف داد.

حضور رنگرز در سمت چپ خط دفاعی ذوب‌آهن باعث شد تا مصلح وظایف دفاعی کمتری بر عهده داشته باشد؛ اما او آن‌چنان در بحث ایجاد موقعیت گل موفق عمل نکرد و یکی دو شوت بی‌دقت هم به کنار دروازه فولاد زد.

فردین یوسفی 5 از 10: او بازیکن باکیفیتی است؛ اما اصلا معلوم نیست که چرا در درگیری دقایق ابتدایی بازی دخالت کرد تا یک کارت زرد بی‌مورد دریافت کند و همین اخطار در نیمه دوم اسباب اخراج او را فراهم کرد تا یاد بگیرد بی‌خود و بی‌جهت خودش را وارد حواشی مسابقه نکند. این اخراج می‌توانست به قیمت باخت ذوب‌آهن هم تمام شود که خوشبختانه به خیر گذشت.

محمدحسین اسلامی 6 از 10: در مقابل فولاد چیز خاصی از اسلامی ندیدم و به نظر می‌رسد که این بازیکن انگیزه لازم برای درخشش در ترکیب تیمش را ندارد و این برای بازیکنی مثل اسلامی اتفاق خوبی نیست.

مجید علیاری 6.5 از 10: غیر از یکی‌دو شوت بی‌هدف چیز خاصی از علیاری در بازی مقابل فولاد ندیدیم و این بازیکن نتواست در فاز تهاجمی کمکی به ذوب‌آهن داشته باشد.

محمدجواد محمدی 6 از 10: بعد از درخشش در چند مسابقه ذوب‌آهن و گلزنی‌های متوالی، چند هفته است که محمدی در خط حمله ذوب‌آهن قفل شده و ربیعی هم در کنفرانس پس از مسابقه هم اعلام کرد که از عملکرد این مهاجم رضایت نداشته است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

14 + 20 =