سپاهان با یک امتیاز پایین و بالا در محاصره سرخابی‌ها

همان بهتر نیم‌فصل تمام شد!

تمام‌شدن نیم‌فصل بهترین خبر ممکن برای تیم سپاهان و هواداران این تیم است و معلوم نیست اگر روند فعلی ادامه پیدا می‌کرد، تیم اصفهانی با چه رتبه‌ای دور رفت را به پایان می‌برد.

تاریخ انتشار: 09:07 - چهارشنبه 1402/10/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
همان بهتر نیم‌فصل تمام شد!

به گزارش اصفهان زیبا؛ تمام‌شدن نیم‌فصل بهترین خبر ممکن برای تیم سپاهان و هواداران این تیم است و معلوم نیست اگر روند فعلی ادامه پیدا می‌کرد، تیم اصفهانی با چه رتبه‌ای دور رفت را به پایان می‌برد.

زمانی که اعلام شد کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، رأی به بازگشت چهار امتیاز تیم سپاهان داده است و این تیم یک بار دیگر به صدر جدول رده‌بندی بازگشته، هواداران اصفهانی با امیدواری چشم‌انتظار قهرمانی تیمشان برای نیم‌فصل بودند، اما در مستطیل سبز و درباره آن شرایط به گونه دیگری رقم خورد.

اعلام محرومیت شش بازیکن تیم سپاهان آن هم در آستانه دیدار با تیم سرسخت گل گهر، شوک زیادی به کادر فنی و بازیکنان تیم اصفهانی وارد کرد و زردها با یک تیم نصفه‌نیمه به مصاف حریف کرمانی رفتند و مغلوب شدند.

ایستگاه پایانی نیم‌فصل نیز برای تیم اصفهانی خوش‌یمن نبود و با اینکه بازیکنانی چون پیام نیازمند و رضا شکاری نیز به ترکیب بازگشته بودند، سپاهان در خانه حریف تازه لیگ برتری شده مغلوب شد.

این تساوی در حالی رقم خورد که تیم سپاهان در دقایق پایانی بازی، گل تساوی را به ثمر رساند که موردقبول داور واقع نشد تا علاوه بر بلند شدن صدای اعتراض کادر فنی و بازیکنان، یک روز پر اخراج دیگر برای طلایی‌پوشان ثبت شود.

سپاهان که در مصاف با آلومینیوم سه اخراجی داشت، در مقابل گل‌گهر نیز یک بازیکن اخراجی داشت، اما در قزوین چهار عضو نیمکت‌نشین تیم شامل سه مربی و یک مدیر از زمین اخراج شدند.باشگاه سپاهان که طی یکی دو هفته اخیر به اندازه کل ادوار حضور باشگاه در لیگ برتر، واکنش‌های متعددی داشته و بیانیه صادر کرده، در اعتراض به رفتارهای صورت‌گرفته، بیانیه دیگری را منتشر کرد.

در این متن آمده: «در شرایطی که ۴ امتیاز سپاهان در شرایط عادلانه به این تیم بازگشت، ۹ امتیاز با اشتباهات داوری از این تیم گرفته شد. در پی اعلام رأی کمیته استیناف که بخشی از رأی غیرمنصفانه بدوی علیه سپاهان را نقض کرد، هرچند این باشگاه به ۴ امتیاز به‌حق خود رسید، متأسفانه کمیته استیناف سپاهان را از در اختیار داشتن شش بازیکن خود برای قرارداد فصل بعد محروم کرد.

گرچه عجیب به نظر می‌رسد که یک باشگاه را قصاص قبل از جنایت کنند و برای قراردادهای فصل بعد، بازیکنان را در فصل جاری محروم نمایند، از این گذشته حتی مهلت طبیعی نیز برای اصلاح قراردادهای شش بازیکن در اختیار باشگاه قرار نگرفت. به هر ترتیب، پس از کش‌وقوس‌ها و پیگیری‌های فراوان تیم مدیریتی باشگاه، مجوز بازی سه بازیکن این باشگاه با اصلاح قراردادشان دریافت شد، اما مسئله اینجاست که این تنها مانع پیش پای سپاهان نبود.

داوری مسابقات سپاهان در سه دیدار پایانی نیم‌فصل، سرشار از اشتباهات فاحش بود. رفتار غلط داور مصاف با آلومینیوم در عدم برقراری آرامش در بازی، اشتباه داور رقابت با گل‌گهر در عدم‌تشخیص دو خطای محرز پنالتی برای سپاهان و خطای فاحش تیم داوری مسابقه با شمس آذر و اعلام آفساید برای گل سالم سپاهان و نیز عدم اعلام پنالتی واضح روی مغانلو، ۹ امتیاز را از طلایی‌پوشان گرفت.

شاید اشتباه از سپاهان است که معتقد به بازی جوانمردانه است، اما کمیته داوران فدراسیون فوتبال با انتخاب داورانی برای دیدارهای مهم سپاهان که ازنظر فیزیکی مناسب قضاوت نیستند یا در تست‌های داوری رد شده‌اند، عملا موجب از دست رفتن این ۹ امتیاز شده‌ است. به‌عبارت‌دیگر، حتی اگر سپاهان توانست بر فشار سنگین روانی ناشی از رأی‌های لحظه آخری ارکان محترم قضایی فائق آید، باز هم به سد محکم اشتباهات داوری این سه مسابقه برخورد کرد و حق این تیم و هواداران فهیم آن ضایع شد.

در پایان باشگاه سپاهان پس از پایان نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر اعلام می‌دارد، با وجود اینکه تا امروز سعی داشت حق خود را از طریق مبادی قانونی داخل کشور پیگیری نماید تا به حفظ آبروی ملی کمک کند، اما پیگیری‌های لازم را جهت طرح پرونده خود در دادگاه عالی ورزش (CAS) انجام داده و تا احقاق تمامی حقوق سپاهان، این مسیر را ادامه خواهد داد.»

سپاهانی‌ها در حالی بار دیگر قرار است پرونده تیمشان را در دادگاه عالی ورزش به جریان بیندازند که پیش‌تر قرار بود بحث چهار امتیاز کسر شده با حکم کمیته انضباطی را در این نهاد ورزشی پیگیری کنند که البته پس از حکم استیناف امتیازات برگشت، اما امتیازات دیگری از دست رفت.

با اینکه هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال کماکان ادامه دارد و امروز تیم ذوب‌آهن در خانه میزبان گل‌گهر است که نتیجه به‌دست‌آمده در این دیدار از جنبه انتقامی برای هواداران دیگر تیم اصفهانی مهم است، تکلیف تیم‌های صدرنشین دور رفت مشخص شده است و تیم استقلال با یک امتیاز بیشتر نسبت به سپاهان نیم جام را از آن خود کرده و تیم پرسپولیس هم با یک امتیاز کمتر در رده سوم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + 14 =