سمنوپزان در باغ طلوع  

باغ بانوان طلوع، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در برنامه شهربانوی زندگی، اقدام به برگزاری پخت سمنو با توسل به حضرت زهرا(ص) کرده است.

تاریخ انتشار: 10:44 - چهارشنبه 1402/10/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سمنوپزان در باغ طلوع   

به گزارش اصفهان زیبا؛ باغ بانوان طلوع، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر در برنامه شهربانوی زندگی، اقدام به برگزاری پخت سمنو با توسل به حضرت زهرا(ص) کرده است.

در توضیح این برنامه مریم لقمانی، مدیر باغ بانوان طلوع، چنین بیان کرد:

به مناسبت مقام زن و مادر، ما در محوطه سرسبز و باصفای باغ طلوع برای پخت سمنو از بانوان محترم دعوت کردیم تا در این نذری که توسل به حضرت زهرا(ص) است، حضور داشته باشند.

همچنین برگزاری جشن و مسابقه مدنظر بوده است.از جمله مسابقه ایده برتر در تزیین لقمه‌های نذری ۱۴تایی، به نیت چهارده معصوم و حضرت زهرا برپاست.

ضمنا این برنامه که با هدف دورهمی بانوان و احیای هر‌چه بیشتر هویت‌های ملی و آیینی برپا شده است، از استقبال بسیار خوبی برخوردار شده است.

گفتنی است؛ برنامه سمنوپزان امروز از ساعت ۸ تا ۱۱ آغاز شده و مجدد از ساعت ۱۴ تا ۲۰ دایر است، فردا هم اقدام به توزیع آن می‌کنیم.

طرز تهیه سمنو

حال بهتر است اشاره‌ای هم به طرز تهیه و خواص آن کنم:

ترکیبات سمنو شامل: جوانه گندم(‌1 پيمانه)، آرد گندم(٣ پيمانه) و مغز بادام(به مقدار دلخواه) است.

براي تهيه آن، ابتدا جوانه گندم را آسياب کرده و شيره‌‌كشي مي‌‌كنیم. سپس شيره آن را روي حرارت ملايم قرار داده و همراه با آرد مرتب هم مي‌‌زنیم. هم زدن باید چنان باشد که ته نگیرد.

در اواسط پخت، مقداري آب به آن اضافه مي‌كنیم و باز به هم مي‌زنیم تا زماني كه به غلظت و رنگ مورد نظر برسد و در آخر در صورت دلخواه مغز بادام را به آن اضافه مي‌‌کنیم.

ضمنا مدت زمان پخت سمنو با توجه به مقدار آن از چند ساعت تا حتی دو روز مي‌‌تواند به طول بيانجامد.

خواص سمنو

ماده اصلي تشكيل‌‌دهنده سمنو، جوانه گندم است كه خواص تغذيه‌اي بسيار زیادی دارد و مصرف آن براي كودكان و نوجوانان در سن رشد بسيار توصيه مي‌‌شود.

جالب است بدانيد ميزان مواد مغذي گندم، در مرحله جوانه زدن، افزايش قابل ملاحظه‌‌اي پيدا مي‌‌كند. برای مثال ميزان پروتئين آن به بيش از دو برابر مي‌رسد.

همچنین سرشار از ويتامين‌هاي گروه ب و عناصر پتاسيم و روي است.

علاوه بر این، براي محافظت از پوست و استحكام ناخن بسيار مناسب است و به علت وجود ويتامين‌هاي E  و C كه از آنتي‌اكسيدان‌هاي قوي هستند، در پيشگيري از سرطان و… مفيد است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک + 15 =